Page 27 - Katalog usluga poslovnog savjetovanja
P. 27
Menadžment
IZRADA MODELA KOMPETENCIJA
Svrha
Svrha ove usluge poslovnog savjetovanja je izraditi model kompetencija za organizaciju ili pojedini odjel, koji se može koristiti za gap analizu između postojećih i potrebnih kompe-
tencija zaposlenika, na temelju čega se kreiraju individualni razvojni planovi zaposlenika i bolje procijenjuju edukacijske potrebe.
Kompetencije su mjerljive ljudske karakteristike koje su potrebne za uspješno obavljanje nekog posla, a uključuju znanja, sposobnosti, vještine i druge psihološke karakteristike,
poput vrijednosti, stavova i sl.
Bazične, ključne kompetencije u organizaciji trebaju karakterizirati sve zaposlenike, dok su specifične komeptencije važne za uspjeh u nekom specifičnom poslu (dok u drugom
poslu mogu biti nepotrebne ili čak nepoželjne).
Važni elementi
∫ Popis kompetencija
∫ Postojeća i ciljna razina razvijenosti pojedinih kompetencija
∫ Predlošci za ocjenu i upravljanje kompetencijama.
Metodologija
Metodologija izrade i primjene modela kompetencija može se prikazati u 9 koraka:
1. 2. 3.
Postojeća Metodologija Komunikacijski i
dokumentacija i sudionici edukacijski plan
6. 5. 4.
Organizacija Podaci o Predlošci
kompetencija kompetencijama za podatke
7. 8. 9.
Revizija Bihevioralni Primjena
stručnjaka primjeri modela u praksi
Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje © Sva prava pridržana | 27