Page 8 - Katalog usluga poslovnog savjetovanja
P. 8
KONTROLING
IZRADA POSLOVNOG PLANA
Svrha
U suvremenim uvjetima poslovanja nužnost poslovnog planiranja postaje sve značajnija aktivnost jer je potrebno na što učinkovitiji i efikasniji način planirati korištenje raspoloživih
odnosno potrebnih resursa. Pri tome je potrebno analizirati kompleksno poslovno okruženje; u prvom redu očekivanja naših kupaca, intencije naših konkurenata te naše mogućnosti
da na najbolji mogući način očuvamo i povećamo vrijednost poslovanja.
Važni elementi
∫ Vrste planova: strateški, taktički i operativni plan
∫ Postupci planiranja: top-down, bottom-up i susretni postupak
∫ Komponente ukupnog poslovnog plana: operativni plan (račun dobiti i gubitka) i financijski plan (novčani proračun i bilanca)
Metodologija
Pojednostavljena shema hodograma poslovnog planiranja:
RAZINA PLANIRANJA ODG. ORG. ODG. MJESEC Klijent
JEDINICA OSOBA Kolovoz Rujan Listopad Studeni Prosinac
1. Organizacijski i vremenski
raspored izrade poslovnog plana
(komunikacija, koordinacija, hodogram, Kontroling xx Partner mikrokreditna fondacija već
predlošci za planiranje, prezentacija za
menadžment) 20 godina uspješno pruža usluge
2. Strateško planiranje (5- godina; mikrokreditiranja te ima gotovo 300
godišnja razina) zaposlenih koji rade u 60 ureda na
(makroekonomska analiza i predviđanje, teritoriju cijele Bosne i Hercegovine.
analiza tržišta industrije, suvremeni trendovi Sve odg. org. xx
u industriji, izrada / revidiranje koncepta jedinice
poslovanja poduzeća, ključni planski
strateški pokazatelji poslovanja)
3. Taktičko planiranje (3-5 godina; „Poslovna učinkovitost je s Partner MKF uspješno provela
godišnja razina) projekt implementacije kontrolinga i projektom su postignuti
(taktičko određenje poslovanja poduzeća, planirani ciljevi. Partner MKF je organizacija koja iznimno
plan stope rasta prodaje, proizvodnje, Sve odg. org. xx
jedinice njeguje organizacijsku kulturu te ima razvijenu kulturu
troškova i novčanih tokova, plan razvoja
ključnih pokazatelja poslovanja, planski
financijski izvještaji, planska tržišna pozicija)
mjerenja i upravljanja učinkom (od 2002. godine intenzivno
4. Operativno planiranje (-1 godina; i svakodnevno koristimo BSC koncept za povezivanje i
mjesečna razina) kaskadiranje strateških do pojedinačnih ciljeva), te će u
(jednak sadržaj kao kod taktičkog planiranja, Sve odg. org. xx
ali veća razina granulacije) jedinice skladu s time, izlazni rezultati ovog projekta biti iskorišteni
5. Usvajanje poslovnog plana kao dodatni poticaj u daljnjem razvoju izvrsnosti poslovanja
(razmatranje i davanje korektivnih informacija o Kontroling xx Partner MKF.”
planu, koordinacija i usklađivanja poslovnog Uprava xx
plana, usvajanje konačne verzije poslovnog Projektni kontroling tim, Partner mikrokreditna fondacija
plana, distribucija i koordinacija tehničkog Menadžment xx
unosa plana u sustav)
Izjava klijenta iz veljače 2017.
8 | Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje © Sva prava pridržana