Page 7 - Katalog usluga poslovnog savjetovanja
P. 7
KONTROLING
IZRADA STRATEŠKOG PLANA
Svrha
Strateški plan omogućava organizacijama postizanje efektivnosti u poslovanju i konzistentan nastup na tržištu tijekom dužeg vremenskog razdoblja. Strateški plan predstavlja svo-
jevrsni predložak ponašanja / djelovanja organizacije, po čemu se razlikuje od svojih konkurenata, te potpomaže ostvarenje temeljnih ciljeva organizacije.
Važni elementi
∫ Vrijednosti – usklađeni stavovi o okolini i sebi
∫ Misija – poslanje o ulozi u društvu i koji će se zadaci za to obaviti
∫ Vizija – buduća konkretnija slika onoga što se dugoročno želi postići
∫ Poslovni model – konceptualna osnova strategije
∫ Strateški, operativni, timski i individualni ciljevi – kaskadirani i međusobno povezani ciljevi za koje se određuju KPI-evi
Metodologija
Strukturu procesa strateškog planiranja prema procesnom modelu moguće je prikazati na sljedeći način:
„Connecto Mare kao uspješno poduzeće našlo se na
Strateško planiranje
prekretnici svog poslovanja pa smo željeli izdefinirati
Početak procesa Podprocesi Završetak procesa
novi smjer za dosadašnji načina vođenja.
Kick-off za strateško Definirati postavke procesa Prihvaćen je strateški plan
planiranje prema uključujući financijski plan Sukladno tome odlučili smo se za definiranje
kalendaru planiranja Provesti stratešku analizu za višegodišnje razdoblje strateških ciljeva i uvođenje KPI-eva. U tome nam
Preispitati viziju, misiju, vrijednosti i strateške ciljne pozicije, i prema je najviše nedostajala stručna ruka da upravlja
potrebi prilagoditi
cjelokupnim procesom; od definiranja projektnih
Preispitati poslovni model i prema potrebi ga prilagoditi
ciljeva do same njihove implementacije. U projektu
Odrediti tj. aktualizirati strateški pristup
Input Output smo prvo utvrdili postojeće stanje, postavili ciljeve
Utvrditi konkretne strateške ciljeve i postupke te definirati pripadajuće mjere
Vizija Strateški plan projekta i implementirali projekt u svakodnevno
Misija, vrijednosti Financijski procijeniti strategiju – izraditi financijski plan za Određivanje tržišta,
Rezultati višegodišnje razdoblje proizvoda itd. poslovanje.
implementiranja Kvantificirani financijski Poslovati s Dr. Mladenom Meterom i Poslovnom
strategije Usuglasiti, predstaviti i prihvatiti strategiju s važnim dionicima plan za višegodišnje
Opći osnovni ciljevi, razdoblje (financijski učinkovitosti bila je prava odluka.“
mišljenja i očekivanja Predstaviti strategiju na različitim razinama menadžmenta parametri)
Strateški ciljni sustav Ilija Jukić, Direktor, Connecto Mare d.o.o.
Nadgledati implementaciju strategije (npr. sa Strategy Mapom)
Izjava klijenta iz svibnja 2019.
Klijent
Connecto Mare d.o.o. je poduzeće specijalizirano za prijevoz putnika sa sjedištem u Splitu koje je svoje poslovanje proširilo na cijelu Europu te se pozicioniralo kao predvodnik u ovoj vrsti prijevoza u Hrvatskoj i Austriji.
Njihova europska mreža transfera temelji se na timskom radu više od 50 višejezičnih zaposlenika, vlastitoj floti vozila, vlastitom modernom informatičkom sustavu te izvrsno organiziranoj administraciji i mreži
partnera diljem EU.
Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje © Sva prava pridržana | 7