Page 10 - Katalog usluga poslovnog savjetovanja
P. 10
KONTROLING
IMPLEMENTACIJA MANAGEMENT BY OBJECTIVES (MBO)
Svrha
Management by Objectives (MBO) je upravljački model čiji je temeljni cilj poboljšano ostvarenje učinka poduzeća pomoću jasno postavljenih i usuglašenih ciljeva između me-
nadžmenta i zaposlenika. Implementacijom MBO-a upravljanje poduzećem se usmjerava prema postavljanju i ostvarenju ciljeva kroz motiviranost i predanost zaposlenika.
MBO također omogućava usklađivanje ciljeva diljem poduzeća i omogućava bolju komunikaciju između menadžmenta i zaposlenika.
Važni elementi
∫ Bolje planiranje i kontroliranje – usmjerenost menadžmenta i zaposlenika prema upravljačkom konceptu temeljenom na planiranju i ostvarenju ciljeva relevantnih za podu-
zeće
∫ Jasnija raspodjela odgovornosti i koordinacija – transparentno razgraničenje organizacijskih uloga i struktura, pri čemu se za svaki postavljeni cilj definira i odgovornost za
izvršenje
∫ Veća predanost i motiviranost zaposlenika – motivirajuće poticanje zaposlenika za postizanje ciljeva koji su zajednički definirani i usuglašeni s menadž mentom
Metodologija
5 glavnih koraka MBO-a i njihov sadržaj moguće je prikazati na sljedeći način:
Klijent
Davanje povratne
informacije o 5. Vrednovanje ostvarenja Izvođenje ciljeva iz
(ne)uspješnosti 1. Određivanje vizije, misije i
ostvarenja i sukladno i nagrađivanje ciljeva poslovnog modela
tome (ne)nagrađivanje poduzeća poduzeća Tokić d.o.o. ovlašteni je uvoznik i distributer više od 230 najpoznatijih
svjetskih proizvođača autodijelova. U više od 100 poslovnica nudi preko
Utvrđivanje Dodjela 200.000 različitih artikala. Zajedno s franšiznim partnerima Tokić d.o.o.
uspješnosti Management by osobnih ciljeva najveći je prodajni lanac autodijelova u Hrvatskoj.
ostvarenja u 4. Praćenje ostvarenja Objectives (MBO) 2. Kaskadiranje ciljeva izvedenih iz
odnosu na postavljenih ciljeva poduzeća na razinu organizacijskih
planirane zaposlenika ciljeva pomoću „Zahvaljujući projektu upravljanja pomoću ciljeva (Management
individualne SMART by Objectives – MBO), koji je uspješno implementirala Poslovna
ciljeve koncepta
učinkovitost za našu prodajnu mrežu, nakon samo 9 mjeseci od
3. Stimuliranje zaposlenika za Povećanje motiviranosti i uspješne implementacije uspjeli smo udvostručiti stopu rasta
sudjelovanje u postavljanju predanosti zaposlenika za dobiti. Uz samo kaskadiranje organizacijskih ciljeva na timsku
ciljeva ostvarenje usuglašenih ciljeva
i individualnu razinu, upravljački koncept je sadržavao scoring
model, koji je vrednovao sve važne upravljačke dimenzije,
a iznadprosječno ostvareni rezultati su se dijelili između
zaposlenika, menadžmenta i vlasnika.”
Ilija Tokić, Predsjednik Nadzornog odbora, Tokić d.o.o.
Izjava klijenta iz prosinca 2018.
10 | Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje © Sva prava pridržana