Definiranje i uspostavljanje KPI-eva
Svrha
KPI-evi predstavljaju sažete kvantitativne informacije i služe za precizno određivanje i operacionalizaciju ciljeva u poslovnoj praksi. Definiraju se i uspostavljaju jer mogu složene sadržaje prikazati na relativno jednostavan način, omogućuju njihov brz pregled i tako sprječavaju preopterećenost informacijama. Krajnja svrha upotrebe KPI-eva je pomoć pri upravljanju ciljevima poslovanja. Kod profesionalnog definiranja ciljeva poslovanja organizacije uobičajeno je izvođenje / deriviranje ciljeva nižih razina u piramidi iz ciljeva / određenja viših razina upravljačke piramide organizacije. Sustav KPI-eva sadrži međusobno povezane i sljedive uzročno-posljedične kvantificirane KPI-eve, čime se osigurava standardiziranost, objektivnost i mjerljivost ciljeva, a samim time i njihova upravljivost.
Važni elementi
- Postojanje ciljnog upravljačkog sustava – osigurava cjelovitost i konzistentnost upravljačkog koncepta (vrijednosti, misija, vizija, poslovni model, strateški, operativni,
- timski i individualni ciljevi)
- Mogućnost kaskadiranja ciljeva – omogućava slijedno izvođenje nižih ciljeva iz viših
- Uspostavljanje uzročno-posljedične povezanosti – pruža mogućnost utvrđivanja kasnih i ranih pokazatelja, te upravljanja njima u stablu uzročnika stvaranja učinaka
Metodologija
Sadržaj definiranja i uspostavljanja sustava KPI-eva moguće je prikazati na sljedeći način:
Klijent
„S Poslovnom učinkovitosti pokrenuli smo projekt definiranja i uspostavljanja sustava KPI-eva s namjerom povezivanja strateških i operativnih ciljeva poslovanja njihovim kaskadiranjem i strateškim mapiranjem. U projekt su bila uključena 23 člana srednjeg i višeg menadžmenta koji su u prvoj fazi definirali KPI-eve i njihove uzročno-posljedične veze. Tako pripremljeni elementi na radionicama su stavljeni u kontekst ukupnog poslovnog sustava brodogradilišta. Kada zaživi sustav KPI-eva stvorit će se platforma za mjerenje i upravljanje doprinosom svake organizacijske jedinice ostvarenju poslovnih ciljeva brodogradilišta.”
Aljoša Pavelin, Predsjednik Uprave, Brodogradilište Viktor Lenac d.d.
Izjava klijenta iz prosinca 2018.
Brodogradilište Viktor Lenac je vodeće brodogradilište u djelatnostima remonta i preinaka plovila te gradnje, remonta i preinaka offshore objekata na Sredozemlju. Osnovano 1896. godine, brodogradilište ima dugu tradiciju u remontu i
preinakama plovila, a pionir je u svjetskim razmjerima u produljenjima brodova.
[DOWNLOAD] Katalog u pdf-u možete preuzeti na ovome linku.
Savjetovanje
- Implementacija / unaprjeđenje funkcije i procesa kontrolinga
- Izrada procesnog modela kontrolinga
- Izrada strateškog plana
- Izrada poslovnog plana
- Implementacija Balanced Scorecarda (BSC)
- Implementacija Management by Objectives (MBO)
- Definiranje i uspostavljanje KPI-eva
- Implementacija sustava za upravljanje profitabilnošću
- Izrada konceptualnog dizajna za analitička rješenja u kontrolingu
- Interim Controlling Manager
- Projekt pripreme računovodstveno-upravljačkog koncepta za implementaciju ERP-a i/ili BI-a
- Projekt implementacije analitičko-izvještajnog alata Power BI
- Modeliranje procesa strateškog planiranja
- Implementacija strateškog plana
- Implementacija OKR-ova
- Izrada koncepta upravljanja financijama
- Izrada procesnog modela financija
- Izrada poslovnih planova i investicijskih studija
- Analiza troškova i koristi (Cost Benefit Analysis - CBA)
- Analiza financijskih izvještaja
- Procjena vrijednosti poduzeća
- Izrada projektnih prijedloga za bespovratna sredstva
- Izrada projektnih prijedloga za ruralni razvoj
- Provedba EU projekata
- Interim CFO
- Izrada Business Cases
- Izrada menadžerskih izvještaja
- Izrada modela kompetencija
- Optimizacija poslovnih procesa
- Upravljanje promjenama
- Izrada marketinškog plana
- Implementacija koncepta prodajne izvrsnosti
- Analiza radnog mjesta
- Upravljanje rizicima pomoću mape rizika
- Interim ERP Manager
- Projekt implementacije Lean Managementa
- Izrada ESG strategije
- Implementacija / unaprjeđenje funkcije i procesa kontrolinga
- Izrada procesnog modela kontrolinga
- Izrada strateškog plana
- Izrada poslovnog plana
- Implementacija Balanced Scorecarda (BSC)
- Implementacija Management by Objectives (MBO)
- Definiranje i uspostavljanje KPI-eva
- Implementacija sustava za upravljanje profitabilnošću
- Izrada konceptualnog dizajna za analitička rješenja u kontrolingu
- Interim Controlling Manager
- Izrada koncepta upravljanja financijama
- Izrada procesnog modela financija
- Izrada poslovnih planova i investicijskih studija
- Analiza troškova i koristi (Cost Benefit Analysis - CBA)
- Analiza financijskih izvještaja
- Procjena vrijednosti poduzeća
- Izrada projektnih prijedloga za bespovratna sredstva
- Izrada projektnih prijedloga za ruralni razvoj
- Provedba EU projekata
- Interim CFO
- Izrada Business Cases
- Izrada menadžerskih izvještaja
- Izrada modela kompetencija
- Optimizacija poslovnih procesa
- Upravljanje promjenama
- Izrada marketinškog plana
- Implementacija koncepta prodajne izvrsnosti
- Analiza radnog mjesta
- Upravljanje rizicima pomoću mape rizika
- Interim ERP Manager
- Projekt pripreme računovodstveno-upravljačkog koncepta za implementaciju ERP-a i/ili BI-a
- Projekt implementacije analitičko-izvještajnog alata Power BI
- Projekt implementacije Lean Managementa
- Modeliranje procesa strateškog planiranja
- Implementacija strateškog plana
- Implementacija OKR-ova
- Izrada ESG strategije