Onboarding – zašto se isplati uložiti vrijeme i novac u kvalitetan onboarding proces?
Opis:
S obzirom na trenutačno stanje na tržištu rada, kada je potražnja za talentima izuzetno visoka, a njihov manjak vidljiv, vrlo je važno da svaka kompanija uspostavi ili revidira procese koji će svakom zaposleniku omogućiti kvalitetno i pozitivno iskustvo u kompaniji. Jedan od procesa koji se tu pokazao ključan, je kvalitetno uhodavanje u posao, tj. onboarding. Poznato Gallupovo istraživanje navodi kako kompanije koje su implementirale formalni onboarding program mogu vidjeti i do 50% veće zadržavanje novih zaposlenika te 62% veću produktivnost. Oni zaposlenici koji imaju pozitivno iskustvo s onboardingom imaju tri puta veću vjerojatnost da se osjećaju pripremljeno za obavljanje svog posla, što povoljno utječe na njihovo samopouzdanje i učinkovitost u svojoj ulozi, što se odražava i na rezultate kompanije.
Kako uspostaviti kvalitetan onboarding proces te kako brojčano pratiti njegovu uspješnost, saznajte na ovoj specijalističkoj radionici.
Ciljevi:
Na ovoj radionici saznat ćete konkretne korake koji su važni kako bi se uspostavio cjelovit i kvalitetan onboarding proces. Kroz primjere iz prakse i vježbe, saznat ćete kako jasno definirati očekivanja od zaposlenika, ali i kako pomoći voditeljima u razjašnjavanju njihove uloge u procesu. Dodatno, imat ćete priliku saznati kako uspostaviti alate i metrike putem kojih možete mjeriti uspješnost vašeg onboarding programa.
Kome je namijenjena:
Ova specijalistička radionica namijenjena je:
- Vlasnicima i menadžmentu tvrtki
- Vlasnicima manjih tvrtki koje nemaju odjel ljudskih potencijala
- Stručnjacima ljudskih potencijala
- Zaposlenicima koji žele saznati više o kvalitetnom onboarding procesu
Kotizacija uključuje: materijale, certifikat Poslovne učinkovitosti o pohađanju stručnog usavršavanja, osvježenja tijekom pauze i ručak.
Metode rada i preduvjeti:
- Prezentacija
- Interaktivne vježbe
- Rad na konkretnim primjerima
- SWOT analiza
- Case study
SADRŽAJ I RASPORED
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Što je onboarding proces i zašto je važan
- Definicija onboarding procesa
- Važnost onboarding procesa za angažiranost i zadržavanje zaposlenika
- Što je važno definirati prije samog onboardinga
- Koraci u onboarding procesu i njihova definicija
- Faze onboardinga
- Razine onboardinga – generalni, tehnički, specijalistički
- Trajanje onboardinga
- Različite uloge u onboardingu – zaposlenik, HR, voditelj, mentor, buddy
PRAKTIČNA VJEŽBA: Definiranje onboardinga za specijalističko radno mjesto u tvrtki
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Jasno defiranje očekivanja od novog zaposlenika
- Najčešće greške u onboardingu i kako ih savladati
- Definiranje očekivanja od zaposlenika tijekom onboarding perioda
- Postavljanje ciljeva i definiranje milestonea
- Prilagođavanje očekivanja sukladno zahtjevima različitih radnih mjesta
- Točke kontakta sa zaposlenikom tijekom različitih faza onboardinga
- Praćenje izvršenja ciljeva
- Pružanje podrške
- Mentoriranje
PRAKTIČNA VJEŽBA: Definiranje očekivanja od zaposlenika tijekom onboardinga
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Uloga voditelja u uspješnom onboardingu
- Očekivanja od voditelja tijekom onboarding perioda
- Razmjena feedbacka na ostvarenje ciljeva
- Što podrazumijeva feedback tijekom onboarding perioda
- Dvosmjeran feedback
- Pozitivan i negativan feedback i kako ih dati
- Razvojni ciljevi
- Kako integrirati novog zaposlenika u tim
- Kako utjecati na faktore potrebne da zaposlenik na početku iskoristi svoj potencijal
PRAKTIČNA VJEŽBA: Priprema i davanje feedbacka novom zaposleniku na ostvarenje ciljeva
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 SWOT analiza onboardinga u tvrtki
- SWOT analiza onboardinga tvrtke po odabiru
- Definiranje 3 stavke koje želite poboljšati
- Definiranje konkretnih koraka kako implementirati promjene
- Metrike za praćenje uspješnosti onboarding programa
- Završna diskusija
PRAKTIČNA VJEŽBA: SWOT analiza onboardinga tvrtke po odabiru
PREDAVAČI:
Dunja Vuković je magistra psihologije s više od 12 godina iskustva u ljudskim potencijalima. Tijekom tog perioda, radila je s različitim industrijama, primarno financijskom industrijom (EY, Erste banka), konzultantskom (Ramiro) te u IT sektoru (Lemax). Kroz iskustvo, susrela se i aktivno radila na svim relevantnim područjima u ljudskim potencijalima:
- Provođenje psihologijske procjene prilikom selekcije za radna mjesta
- Psihologijska procjena u razvojne svrhe
- Revidiranje i uspostavljanje HR procesa (employer branding, selekcija, onboarding, razvoj zaposlenika, mjerenje angažiranosti zaposlenika, offboarding itd.)
- HR konzalting
- Coaching zaposlenika i managera
- Provođenje psihologijske procjene u razvojne svrhe
- Kreiranje i provođenje in-house treninga mekih vještina
Trenutno radi kao voditelj ljudskih potencijala u tvrtki od 150 zaposlenika, a odgovorna je za uspostavljanje i revidiranje svih procesa koji utječu na pozitivno iskustvo zaposlenika s tvrtkom. Zadnji projekt na kojem je radila je snimanje stanja onboarding procesa te definiranje i implementiranje poboljšanja i metrika. Certificirani je NLP leadership praktičar te NLP coach. Završila je prvi stupanj bihevioralno-kognitivne terapije.