Datum i mjesto održavanja: 26.02.2024., Zagreb
 
Design thinking i inovacije u poslovanju

Opis:

Design thinking pristup nam daje konkretne alate pomoću kojih postajemo inovativniji u načinu razmišljanja i rješavanja svakodnevnih problema. Pomoću ovog pristupa, otkrivamo kreativne potencijale kojih nismo bili svjesni, a vise su nego korisni u pristupu rješavanja problema. Design thinking nije samo način razmišljanja, već je i zbir konkretnih tehnika i koraka koje možemo primjenjivati prilikom rješavanja poslovnih problema. Zašto je design thinking toliko popularan u posljednje vrijeme, u kojim situacijama ga je korisno primjenjivati, te kako ga mi možemo koristiti u svojem radu? Upravo ovim i sličnim pitanjima bavit ćemo se na ovoj radionici.

Ciljevi:

Cilj ovog treninga je kod polaznika kroz interaktivni pristup i mnogo praktičnih, edukativnih, ali i zabavnih aktivnosti potaknuti uvid u prednost design thinking pristupa. Također je cilj potaknuti interes za koncepte i svakodnevnu primjenu istih s ciljem poticanja inovativne klime u organizaciji. Budući da će design thinking vježbati na konkretnim primjerima iz svoje organizacije, cilj je također na kraju treninga stvoriti dokumentaciju koja će sadržavati popis konkretnih izazova, ideja, koncepata koji traže inovativan pristup rješavanju problema.

Metode rada:

Metode rada uključuju interaktivno prezentiranje, demonstracije, učenje po modelu i učenje temeljeno na iznošenju osobnog iskustva, praktične i zabavne vježbe, diskusije, individualni i grupni rad.

 

Sadržaj i raspored:

08:30 - 09:00   Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30   Uvod u design thinking

  • Što design thinking je, a što on nije?
  • Kada primjenjivati design thinking pristup, a kada klasične linearne analitičke metode? – problem misterij ili puzzle problem (G. Traventon) – 4 ključna pitanja
  • Budućnost poslovanja i design thinking pristup
  • Fleksibilni misaoni postav: um koji funkcionira po principima design thinkinga
  • Menadžer katalizator
  • Filozofija “kako pasti brzo i jeftino”
  • Serija postavljenih pitanja kao baza design thinkinga – 4 ključna pitanja

Praktične vježbe: Priča o dva menadžera – analiza pristupa; Lista iskustava i definiranje vlastite zone neugode

10:30 - 10:45    Stanka za kavu
10:45 - 12:15    Važnost empatije i etnografskog pristupa

  • Empatija iz perspektive poslovnog procesa
  • Važnost opažanja
  • Perspektiva ekosustava
  • Design thinking na primjerima iz prakse (P&G, Hatch & Bloom)
  • Potrebe nasuprot željama
  • Kako prepoznati potrebe?
  • Etnografski intervju i važnost otvorenog tipa pitanja

Praktične vježbe: Prepoznaj potrebu u podlozi (tehnika etnografskog intervjua)

12:15 - 13:15    Stanka za ručak
13:15 - 14:45    Što ako faza i postavljanje hipoteza

  • Važnost kvalitetnog definiranja problema
  • Proces generiranja ideja i mogućih rješenja
  • Fokus na mogućnosti nasuprot ograničenja
  • Zašto nam je teško biti inovativan? Mit o Mojsiju i pristup inovativnosti
  • Konvergentno i divergentno mišljenje
  • Brainstorming na design thinking način – situacijski specifično
  • Od ideje do poslovnog koncepta
  • Kako postavljati hipoteze – što možemo naučiti od znanosti?
  • Sistematična evaluacija poslovnog koncepta temeljem definiranih kriterija

Praktične vježbe: Definiraj problem i postavi hipoteze

14:45 - 15:00    Stanka za kavu
15:00 - 16:30    Izrada prototipa i provedba eksperimenata

  • Što je prototip i kako ga izraditi
  • Brzi feedback ciklusi – Što raniji neuspjeh, za što brži uspjeh
  • Pročišćavanje prototipa
  • Važnost iteracije
  • Eksperimenti in vivo, nasuprot iscrpih analiza “povijesnih” podataka
  • Važnost evaluacije
  • Vrijeme refleksije i važnost neslaganja
  • Tehnika mapiranja uma (mind mapping) i tehnika mapiranja putovanja - specifičnosti

Praktične vježbe: Provedi vlastiti eksperiment; Mapiranje putovanja

 
 
Sve edukacije
 Održane edukacije