[CAP - Controlling Advanced Program] Strateški menadžment iz perspektive kontrolera
CERTIFICIRANI PROGRAM I RADIONICA
Moguće pojedinačno pohađanje
3. MODUL: Strateški menadžement iz perspektive kontrolera
Sa 7 koraka kroz „Kuću strateškog menadžmenta“ do uspješnog strateškog menadžmenta
„HOUSE OF STRATEGIC MANAGEMENT“ - „KUĆA STRATEŠKOG MENADŽMENTA“
Ciljevi i koristi
Dobit ćete cjelovit pregled procesa strateškog menadžmenta te naučiti koja je Vaša uloga kao kontrolera u ovom procesu. Također ćete se upoznati sa zadacima i ulogama zaposlenika uključenih u proces strateškog menadžmenta.
Tijekom edukacije naučit ćete koje su relevantne metode i instrumenti za pojedine korake u procesima, kako ih vrednovati i prilagoditi pojedinim i specifičnim uvjetima u vlastitom poduzeću. Nakon edukacije znat ćete koji se rizici i izazovi pojavljuju prilikom izrade procesa strateškog menadžmenta, kako ih analizirati, a isto tako ćete naučiti zašto se nekada u praksi događa da zakažu i najbolji procesi te kako izbjeći takve slučajeve.
Sadržaj
- Pregled strateškog menadžementa: definicija, značenje, sadržaj i procesi
- Strateški instrumenti za analizu: SWOT analiza, trendovi i scenariji, analiza kupaca, tržišta i konkurencije, strateška analiza vlastitog poduzeća, tehnika portfelja
- Razvoj strategije: vizija, ciljna pozicija, misija, principi i vrijednosti
- Razvoj i aktualizacija poslovnih modela
- Instrumenti za vrednovanje i odabir strategija: kvantitativne metode, analiza portfelja, opisivanje, operacionalizacija i sinkronizacija strategija, Strategy Maps, BSC
- Odabrani instrumenti za implementaciju i kontroling strategije: komunikacija, izvještavanje, sustav stimulacijskih mjera, planiranje i budžetiranje
- Oblikovanje strateškog procesa: 7-K princip, Top-Down i Bottom-Up pristup, Change Management
Raspored
1. DAN
09:00 – 10:30 Značaj strateškog menadžmenta za poslovanje
- Značaj strategija
- Određenje strategije
- Sadržaj strategije
- Proces strateškog menadžmenta
- Praktični primjer: Strategija na primjeru IKEA-e
10:30 – 10:45 Pauza za kavu
10:45 – 12:15 Strateška analiza
- Temeljni principi uspješne strateške analize
- Objekti strateške analize: trendovi, tržišta/kupci, industrije i konkurencija
- Primarni i sekundarni izvori podataka i informacija
- Povezivanje analize interne i eksterne okoline kroz SWOT matricu
- Koncept provođenja strateške analize
- Praktični primjer:
- Analiza konkurentskog okruženja na primjeru Brau Union
12:15 – 13:15 Pauza za ručak
13:15 – 14:45 Instrumenti strateškog menadžmenta
- SWOT i PEST analiza
- Porterov model 5 konkurentskih sila
- Analiza trendova kroz tehniku scenarija
- GAP analiza
- Analiza Tržišta-Kupci-Proizvodi
- Analiza konkurencije
- Analiza lanca stvaranja vrijednosti
- Analiza portfelja: BCG matrica, McKinsey matrica, Strategy & Market Fit matrica
- Praktični primjer: Analiza portfelja na primjeru Brau Union
14:45 – 15:00 Pauza za kavu
15:00 – 16:30 Razvoj strategija
- Strateški model od Horváth & Partners
- Konceptualni dizajn strateškog okvira: vizija, misija, vrijednosti i poslovni modeli
- Strukturiranje poslovnih modela: Business Model Canvas i 7-K Model
- Poslovni modeli: Siemens, Apple, Tata Motors, SouthWest Airlines, Rolls Royce, IKEA, Zara, Star Alliance i Car 2 Go
- Praktični primjer: Razvoj poslovnog kodela na primjeru Brau Union pomoću 7-K modela
2. DAN
09:00 – 10:30 Vrednovanje i odabir strategija
- Kvantitativni i kvalitativni faktori
- Konzistentnost strategije s ciljevima i razvojem poslovanja
- Postupci vrednovanja i odabira strategija
- Praktični primjer: Preporuke za kvantitativno i kvalitativno vrednovanje na primjeru Ravensburgera
10:30 – 10:45 Pauza za kavu
10:45 – 12:15 Opis i sinkronizacija strategija
- Sadržaj i poveznice kod strateškog procesa
- Strateško usmjerenje organizacije kao preduvjet uspješne realizacije strategije
- Strateška piramida i strateško mapiranje („Strategy Story in 5 Minutes“)
- Praktični primjer: Strategy Map – Balanced Scorecard – Action Plan na primjeru SouthWest Airlines
12:15 – 13:15 Pauza za ručak
13:15 – 14:45 Implementacija i kontroling strategije
- Komunikacija
- Izvještavanje
- Dogovaranje ciljeva i sustava poticanja
- Planiranje i budžetiranje
- IT podrška
- Praktični primjer: Generički koncept podrške za provedbu strategije
14:45 – 15:00 Pauza za kavu
15:00 – 16:30 Oblikovanje strateškog procesa
- Koncept oblikovanja strateškog procesa
- Top-Down i Bottom-Up pristup oblikovanju strategije
- Provođenje Change Management procesa
- Praktični primjer: Izazovi i kritični faktori uspjeha provedbe procesa Change Management-a
Ova edukacija je dio programa CAP – Controlling Advanced Program kojeg zajednički certificiraju Horváth Akademie iz Njemačke i Poslovna učinkovitost.
Na edukaciju je moguće prijaviti se i pojedinačno, kao i in-house, čime se dobivaju 2 od ukupno 10 potrebnih bodova za pristupanje procesu certifikacije za Advanced Business Controller.
NAPOMENA: U cijenu kotizacije za ovu radionicu je uključena i knjiga "Instrumenti kontrolinga".
PREDAVAČI:
Dr. sc. Mladen Meter je konzultant i direktor tvrtke Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje. Posjeduje višegodišnje iskustvo na rukovodećim pozicijama u međunarodnim tvrtkama (Kaufland, Generali, Basler), a trenutačno radi samostalno i s renomiranim inozemnim partnerima na brojnim projektima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Magistrirao je 2005. na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, 2006. završio je Controlling Stufenprogramm na austrijskom Controller Institutu u Beču te položio ispit za diplomiranog financijskog kontrolera, a 2012. je doktorirao na Ekonomskom fakultetu u Splitu. Također se školovao na poslovnoj školi IEDC Bled School of Management i na Horváth Akademie u Njemačkoj. Međunarodno je certificirani HICHERT®IBCS konzultant i trener te certificirani konzultant partner za IBCS certificirana informatička rješenja za izradu profesionalnih poslovnih izvještaja i prezentacija prema HICHERT®IBCS standardima. Pripremio je međunarodne kontroling standarde za Hrvatsku te je kao jedini suradnik koji nije iz njemačkog govornog područja bio član međunarodnog projekta (Njemačka, Švicarska, Austrija, Hrvatska) za prepoznavanje i poboljšanje kontroling standarda u poslovnoj praksi poduzeća. Također je jedini koautor, koji nije iz njemačkog govornog područja, međunarodnih standarda kontrolinga „Standards im Controlling“ (njemačko izdanje) i knjige „Organisation des Controllings”, „Vodič za projekt implementacije kontrolinga” (njemačko izdanje). Autor je brojnih certificiranih edukacijskih programa za kontroling, financije i menadžment te urednik časopisa za poslovnu praksu „Kontroling, financije i menadžment“ i knjiga „Najnoviji trendovi u kontrolingu“, „Instrumenti kontrolinga“ „Menadžment i kontroling“. Voditelj je radne grupe ICV Croatian Adriatic Region, međunarodne udruge kontrolera ICV – Internationaler Controller Verein, koja je regionalno orijentirana i fokusirana na teme poboljšanja i postizanja izvrsnosti u poslovanju poduzeća različitih industrija. Ovlašteni je interni revizor za banke, financijske institucije i informacijske sustave te certificirani konzultant Mreže konzultanata HAMAG-BICRO-a za područja: poslovnog planiranja, financija, organizacije i poslovnog upravljanja. Lokalni je konzultant Europske banke za obnovu i razvoj – EBRD. Nositelj je međunarodnog certifikata LEGO® SERIOUS PLAY® Facilitatora, čijom metodologijom se na profesionalan način rješavaju konkretni poslovni izazovi na sustavan, uključiv, zanimljiv i zabavan način, kao i međunarodnog certifikata Certified OKR Practitioner (C-OKRP)™ izdanog od strane OKR International koji je svjetski lider u OKR implementaciji, coachingu i edukaciji. Veći broj godina je kao viši predavač predavao na AACSB akreditiranoj poslovnoj školi, a među brojnim fakultetima i poslovnim školama predaje i u Njemačkoj na ESB Business School u Reutlingenu i CBS International Business School u Mainzu. Također vrlo često predaje na otvorenim i in-house edukacijama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Održane edukacije