[CAP - Controlling Advanced Program] Moderno budžetiranje
CERTIFICIRANI PROGRAM I RADIONICA
Moguće pojedinačno pohađanje
4. MODUL: Moderno budžetiranje
Kako možete pomoću modernog budžetiranja Vaš proces poslovnog planiranja jednostavnije i fleksibilnije provesti te optimalno integrirati
► Ciljevi i koristi
Cilj ove edukacije je dati Vam cjelovit uvid u procese planiranja i budžetiranja. Uz to naučit ćete kako prepoznati potrebe za optimizacijom Vaših procesa planiranja i budžetiranja kako biste bili u mogućnosti individualno unaprijediti vlastite procese.
Pomoću integriranog koncepta olakšavamo Vam da vlastito planiranje i budžetiranje pojednostavite, a prije svega u značajnoj mjeri fleksibilnije oblikujete. Ovaj koncept integrira strategiju, planiranje korektivnih mjera, izvještavanje i prognoziranje.
Budući je koncept temeljen na praktičnim preporukama za oblikovanje procesa, moći ćemo Vam na jednostavan način pokazati kako ćete s manjim troškovima procesa planiranja i budžetiranja povećati njihovu kvalitetu te tako ostvariti konkretne koristi za Vaše poduzeće.
► Sadržaj
- Koncept modernog budžetiranja: kritička razmišljanja status quo, zadaci i aktualni izazovi
- Optimizacija procesa budžetiranja: integracija strateškog i operativnog planiranja, izrada fleksibilnog budžeta, povezivanje sa strateškim planiranjem i planiranjem mjera
- Optimizacija efektivnosti: maksimizacija koristi za upravljanje, prioritizacija sadržaja budžeta, određenje ciljnog stanja procesa budžetiranja, poboljšanje prognoza
- Implementacija novog procesa planiranja: koncept i implementacija, praćenje procesa promjena
- Povećanje efikasnosti primjenom specijalnog softvera za planiranje: zahtjevi od softvera i odabir odgovarajućeg softvera
1. DAN
09:00 – 10:30 Sadržaj i značaj budžetiranja
- Ciljevi budžetiranja
- Pripremni procesi za uspješno budžetiranje
- Prednosti i nedostaci budžetiranja
- Praktični primjer:
Vlastiti izazovi kod budžetiranja
10:30 – 10:45 Pauza za kavu
10:45 – 12:15 Koncept modernog budžetiranja
- Ideja modernog budžetiranja
- Preporuke za oblikovanje (Kako? – Efikasnost):
- Jednostavno
- Temeljne postavke (Što? – Efektivnost):
- Izraditi koncept stvaranja vrijednosti
- Izraditi organizaciju
- Pojasniti i komunicirati namjere
- Praktični primjeri:
Vrednovanje postavki modernog budžetiranja na primjerima iz poslovne prakse
12:15 – 13:15 Pauza za ručak
13:15 – 14:45 Optimizacija procesa budžetiranja
- Integracija strategije u budžetiranje
- Povećanje efikasnosti i efektivnosti budžetiranja
- Top-Down planske postavke (ciljno fokusiranje)
- Smanjenje kompleksnosti i automatizacija
- Upravljanje procesima i IT podrška
- Praktični primjer:
Cjelovita prilagodba upravljačkih instrumenata i procesa na primjeru poduzeća
14:45 – 15:00 Pauza za kavu
15:00 – 16:30 Case Study – Cyclo GmbH – 1. dio
- Opis poslovanja, struktura proizvoda i organizacijska struktura
- (1) Prikupljanje informacija i koncipiranje postupaka
- (2) Analiza procesa budžetiranja
- (3) Definiranje željenog procesa budžetiranja
- (4) Optimizacija efektivnosti budžetiranja
- (5) Određivanje sadržaja budžeta
2. DAN
09:00 – 10:30 Optimizacija procesa prognoziranja
- Značaj prognoziranja za moderno upravljanje poslovanjem
- 6 pravila za uspješno uspostavljanje odnosno unapređenje procesa prognoziranja
- Best Practice Forecasting – 4 područja za povećanje efikasnosti i efektivnosti
- Praktični primjer:
(Re)strukturiranje procesa prognoziranja na primjeru iz poslovne prakse
10:30 – 10:45 Pauza za kavu
10:45 – 12:15 Implementacija novog procesa planiranja
- 4 faze redizajna procesa planiranja
- Roadmap implementacije kroz kaskadno uspostavljanje aktivnosti
- Osiguranje Proof-of-Concept kroz Excel model
- Trošak implementacije vs. Očekivane koristi (Quick Wins, Step Changes, Optional, Don't Do)
- Koncipiranje i primjena modela međusobno zavisnih učinaka
- Praktični primjer:
Change Management i komunikacijski plan za implementaciju novog procesa planiranja
12:15 – 13:15 Pauza za ručak
13:15 – 14:45 Zahtjevi za softversku podršku
- Funkcionalnosti modernih alata za planiranje
- Utjecaj složenosti i dinamičnosti poslovanja na odabir softvera
- Koncept i prednosti tehničke integracije
- Praktični primjer:
Odabir softverskog rješenja na temelju Knock-out kriterija i Horváth & Partners metode
14:45 – 15:00 Pauza za kavu
15:00 – 16:30 Case Study – Cyclo GmbH – 2. dio
- (6) Analiza procesa prognoziranja
- (7) Definiranje željenog procesa prognoziranja
- (8) Analiza planiranja i prognoziranja prodaje
- (9) Detaljno planiranje i prognoziranje prodaje
- (10) Alternativno planiranje
Ova edukacija je dio programa CAP – Controlling Advanced Program kojeg zajednički certificiraju Horváth Akademie iz Njemačke i Poslovna učinkovitost.
Na edukaciju je moguće prijaviti se i pojedinačno, kao i in-house, čime se dobivaju 2 od ukupno 10 potrebnih bodova za pristupanje procesu certifikacije za Advanced Business Controller.
PREDAVAČI:
Dr. sc. Mladen Meter je konzultant i direktor tvrtke Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje. Posjeduje višegodišnje iskustvo na rukovodećim pozicijama u međunarodnim tvrtkama (Kaufland, Generali, Basler), a trenutačno radi samostalno i s renomiranim inozemnim partnerima na brojnim projektima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Magistrirao je 2005. na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, 2006. završio je Controlling Stufenprogramm na austrijskom Controller Institutu u Beču te položio ispit za diplomiranog financijskog kontrolera, a 2012. je doktorirao na Ekonomskom fakultetu u Splitu. Također se školovao na poslovnoj školi IEDC Bled School of Management i na Horváth Akademie u Njemačkoj. Međunarodno je certificirani HICHERT®IBCS konzultant i trener te certificirani konzultant partner za IBCS certificirana informatička rješenja za izradu profesionalnih poslovnih izvještaja i prezentacija prema HICHERT®IBCS standardima. Pripremio je međunarodne kontroling standarde za Hrvatsku te je kao jedini suradnik koji nije iz njemačkog govornog područja bio član međunarodnog projekta (Njemačka, Švicarska, Austrija, Hrvatska) za prepoznavanje i poboljšanje kontroling standarda u poslovnoj praksi poduzeća. Također je jedini koautor, koji nije iz njemačkog govornog područja, međunarodnih standarda kontrolinga „Standards im Controlling“ (njemačko izdanje) i knjige „Organisation des Controllings”, „Vodič za projekt implementacije kontrolinga” (njemačko izdanje). Autor je brojnih certificiranih edukacijskih programa za kontroling, financije i menadžment te urednik časopisa za poslovnu praksu „Kontroling, financije i menadžment“ i knjiga „Najnoviji trendovi u kontrolingu“, „Instrumenti kontrolinga“ „Menadžment i kontroling“. Voditelj je radne grupe ICV Croatian Adriatic Region, međunarodne udruge kontrolera ICV – Internationaler Controller Verein, koja je regionalno orijentirana i fokusirana na teme poboljšanja i postizanja izvrsnosti u poslovanju poduzeća različitih industrija. Ovlašteni je interni revizor za banke, financijske institucije i informacijske sustave te certificirani konzultant Mreže konzultanata HAMAG-BICRO-a za područja: poslovnog planiranja, financija, organizacije i poslovnog upravljanja. Lokalni je konzultant Europske banke za obnovu i razvoj – EBRD. Nositelj je međunarodnog certifikata LEGO® SERIOUS PLAY® Facilitatora, čijom metodologijom se na profesionalan način rješavaju konkretni poslovni izazovi na sustavan, uključiv, zanimljiv i zabavan način, kao i međunarodnog certifikata Certified OKR Practitioner (C-OKRP)™ izdanog od strane OKR International koji je svjetski lider u OKR implementaciji, coachingu i edukaciji. Veći broj godina je kao viši predavač predavao na AACSB akreditiranoj poslovnoj školi, a među brojnim fakultetima i poslovnim školama predaje i u Njemačkoj na ESB Business School u Reutlingenu i CBS International Business School u Mainzu. Također vrlo često predaje na otvorenim i in-house edukacijama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Održane edukacije