23. 09. 2020.

Na našim konzultantskim projektima za implementaciju kontrolinga odnosno sustavnog uvođenja kontrolinga obično predlažemo redoslijed cjelina:

  • planiranje,
  • analiziranje,
  • izvještavanje i
  • poslovno savjetovanje i partenerstvo.

Međutim, nekim klijentima se to čini kao dugačak put pa žele quick wins – s jedne strane da se uvjere da koncept funkcionira, a s druge strane brze rezultate.

U zadnje pola godine imali su upravo nekoliko takvih zahtjeva – da snimimo postojeću stanju i iznimno brzo osiguramo uvid i upravljanje postojećim stanjem. To smo uradili na način da smo u strukturiranom obliku izradili izvještaj o postojećem stanju u trenutačno najboljem obliku s trenutačno dostupnom kvalitetom podataka.

Slika 1. Uobičajeni vs. prilagođeni pristup klijentu

Izvor: autor rada

Rezultati su bili izvrsni:

a) klijent je bio zadovoljan da gotovo trenutačno dobije materijal iskoristiv za upravljanje i

b) dobio je poticaj za unaprjeđenje preostala 3 segmenta cjelovitog upravljanja odnosno kontrolinga (planiranja, analiziranja, poslovnog savjetovanja i partnerstva).

Kao potvrdu uspješnosti koncepta izdvojit ću 2 izjave 2 poduzeća – iz privatnog i javnog sektora (javno objavljene na našim stranicama):

1. Profesionalizacija planiranja i izvještavanja omogućila nam je da potpišemo ugovore, za gotovo otpisane projekte, u vrijednosti od 3,2 milijarde kuna

2. Projektom izrade izvještaja za top management osigurali smo polaznu osnovu za kritičko preispitivanje našeg poslovanja, optimizaciju i restrukturiranje.

Umjesto zaključka: nekada u disruptivnom vremenu, disruptive način rada daje bolje rezultate od uobičajenog, školskog pristupa. 

NAPOMENA: Skraćena verzija članka objavljena je u Controller Magazine International koji možete preuzeti ovdje.

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.
 
 
 Novosti - Arhiva