Kako oblikovati inovacijsku strategiju?
Marko Njavro, Group COO, Franck, u kratkom intervjuu opisao je kako oblikovati inovacijsku strategiju, a o ovoj temi će detaljnije biti govora na: CONTROLLING DAYS 2024, Strategija i transformacija, 23.-24.05.2024.
Kako se provodi analiza konkurencije u svrhu oblikovanja inovacijske strategije?
Kombinacijom internog praćenja situacije na terenu i eksternih istraživanja, na primjer poput Nielsena. No za kreiranje prave inovacijske strategije, analiza konkurencije je samo dio priče, jednako su važni aktualni (i najbolja moguća procjena budućih) trendovi potreba potrošača i naših partnera, u svim kanalima prodaje (Horeca, Retail, B2B…).
Koje su razlike između inovacija u proizvodima i inovacija u procesima?
Inovacije procesa su dominantno pogled prema unutra, da vidimo što unutar kompanije možemo inovirati kako bi bili efikasniji, brži, bolje koordinirani. Te inovacije ne moraju nužno uključivati kupce i potrošače, a potrebno je uključiti ponekad i cijelu organizaciju u uspješno provođenje takvih inovacija. Kod proizvodnih inovacija pričamo o pogledu prema van, dakle obavezno moramo uključiti kupce i potrošače, ili dio njih, te analizirati njihove sadašnje ili buduće potrebe kako bi im ponudili najbolju moguću inovaciju.
Kako se brze promjene u potrošačkim preferencijama odražavaju na strategije inovacija?
Sve se odvija brže, potrošačke navike se mijenjaju brže nego ikada ali i lojalnost je na vrlo niskim razinama, što za inovacije nije loše. Zbog takvih okolnosti potrebno je biti što hrabriji u postavljanju pretpostavki na temelju kojih će se lansirati neka inovacija, ali isto tako i što realniji u ocjenjivanju uspješnosti inovacije nakon što je ista već na tržištu.
Kako se upravlja timovima unutar organizacije kako bi potaknuli inovacije?
Inovacije moraju imati jasnu i razumljivu ulogu u strategiji organizacije, mora postojati jasno definiran i strukturiran proces upravljanja inovacijama, a osim toga jedan dio organizacije (uglavnom iz komercijalnih timova) mora imati inovacijske ciljeve u svojim individualnim ciljevima za ocjenjivanje uspješnosti i ostvarivanje bonusa.
Kako se korporativna kultura može oblikovati kako bi podržavala inovacije?
Korporativna kultura može biti veliki poticaj za kreiranje inovacija, ovisno o tome u kakvoj je situaciji kompanija te tome kako se kultura definira i komunicira tj. provodi u organizaciji. Ako kompanija ima tehnološke preduvjete za lansiranje inovacija koje su procijenjene kao potentne, postavljanje ciljeva i nagrađivanje s fokusom na inovacije usmjerene ka kupcima i potrošačima može napraviti veliku razliku. U suprotnom se kompanija treba fokusirati na unapređenje tehnologije i internih procesa kako bi uopće došla na adekvatnu razinu za kvalitetno inoviranje. U tom slučaju i korporativna kultura treba biti drugačije definirana. No u svakom slučaju kultura kompanije, pored jasno definirane Vizije, Misije i Strategije kompanije, predstavlja jedan od ključnih pokretača rasta biznisa, pa tako i inovacija.
Više o temi kako oblikovati inovacijsku strategiju na: CONTROLLING DAYS 2024, Strategija i transformacija, 23.-24.05.2024.
Novosti