[INTERVJU] Luka Šomen, Direktor financija, HEINEKEN Germany | Ubrzana digitalizacija, rad od kuće i promjena načina razmišljanja i navika potrošača su pozitivne strane trenutne situacije
U nastavku pročitajte intervju s Lukom Šomenom, Direktorom financija u HEINEKEN Germany, koji će više o svojim iskustvima iz financija reći na online 2. Financijskoj konferenciji: Najnoviji trendovi u financijama, 27. listopada 2020. godine.
Kako vidite ulogu planiranja u upravljanju poslovanjem?
Smatram da ona rečenica od Eisenhowera dobro opisuje što ja mislim o planiranju: “Plans are nothing; planning is everything”. Planovi će se promjeniti i moramo ostati agilni, posebno u današnje vrijeme. Međutim, bez jasnog planiranja i razmatranja različitih scenarija posao se ne može voditi.
S obzirom na pandemiju Covida-19 i nepredvidivost razvoja situacije kako trenutno vidite ulogu prognoziranja?
Planiranje u vrijeme Covida-19 je dobilo dodatno na značenju. Mi smo se odmakli od prognoziranja našeg rezultata 3 puta na godinu, i sada to radimo 12 puta na godinu. Planovi se mijenjanju, ali što vrijeme više prolazi naši planovi dobivaju sve veći realni oblik, ali u međuvremenu razmatramo sve moguće scenarije i odluke koje bi poboljšale rezultat naše kompanije.
Koji su po Vama najznačaniji rizici kojima se trenutno treba obratiti pažnja?
Najveći rizici su makroekonomske prirode, epidemiološka situacija u svijetu i potencijalna recesija koja slijedi tako veliki šok za društvo. Međutim i u toj krizi, vidim puno pozitivnih stvari kao što su: ubrzana digitalizacija, rad od kuće i promjena načina razmišljanja i navika kod naših “consumera”.
Obuhvaća li i na koji način scenarijsko planiranje i provedbu, odnosno dodjelu odgovornosti u praksi?
U svakom slučaju. Svaki scenarij mora imati jasno predviđenu odluku i odgovornost.
Koji su, prema Vašem mišljenju, glavni aspekti planiranja u vrijeme Covida -19?
Ljudski aspekt i ponašanje, End-2-End analiziranje, Agilnost planiranja, više scenarija, jasni dogovor u vrhu kompanije i onda što prije kaskadiranje odluka i okvira u organizaciji.
Novosti