[INTERVJU] Dražen Oreščanin, Poslovna inteligencija, predsjednik Uprave | Izazovi upravljanja u vrijeme krize
U nastavku pročitajte intervju s Draženom Oreščaninom, predsjednikom Uprave Poslovne inteligencije, koji će više o svojim iskustvima iz menadžmenta reći na Menadžerskoj konferenciji: Management Excellence/Menadžerska izvrsnost, koja će se održati 18. lipnja 2020. godine online putem.
Kako vidite krizu kao priliku za razvoj poslovanja tvrtki u RH i globalno?
Neke djelatnosti kriza je baš jako pogodila, ali u nekima poput IT industrije je otvorila nove prilike, jer se način ponašanja i poslovanja počeo mijenjati. U IT industriji je u potpunosti osviješten model rada od kuće, odnosno od bilo kuda. Praktično svi imaju pristup Internetu i mogu raditi na bilo kojoj lokaciji u svijetu, jer sve manji dio IT softverske i uslužne industrije zahtijeva direktan kontakt s kupcem i korisnikom.
Gdje vidite najznačajnije izazove za upravljačke funkcije u današnje vrijeme?
Pa svakako je najveći izazov minimizirati utjecaj krize na poduzeće, pogotovo ako je došlo do zatvaranja proizvodnih pogona ili velikog gubitka prihoda. Reorganizacija poslovanja u uvjetima smanjene likvidnosti i poslovne neizvjesnosti je veliki stres za svakog menadžera.
Kakav je utjecaj krize na ljudske potencijale?
Puno ljudi je krizu teško doživjelo na osobnoj razini, razumljiv je naravno i strah za zdravlje i svoje i bližnjih. Situaciju je pogoršalo i ograničenje kretanja, ljudi koji žive u stanovima u zgradama su većinu vremena provodili u četiri zida gledajući izvještaje o broju oboljelih, a također nije jednostavno raditi i biti produktivan od kuće, pogotovo uz malu djecu. Mi smo tijekom krize za naše zaposlenike organizirali i korisne tečajeve, a svakome je na raspolaganju bila i stručna pomoć psihologa po potrebi.
Na koji način ste se u Vašem poduzeću prilagodili novim okolnostima proizašlim iz ove zdravstvene krize? Koji su ključni aspekti prilagodbe?
Pa možemo primijetiti i da dva tjedna nakon što smo se počeli vraćati u ured, mnogi i dalje preferiraju rad od kuće, na koji su u ovom period navikli. Još nismo počeli ponovo ići na službene puteve, ali možemo pretpostaviti da će i takvih puteva u budućnosti biti manje i da će i naši korisnici i zaposlenici manje putovati. S druge strane, osobni kontakt je teško zamijeniti i vidi se da su se nakon krize ljudi jedni drugih zaželjeli.
Gdje su, po Vašem mišljenju, najveće prilike u smislu povećanja konkurentske prednosti RH?
Mislim da Hrvatska ima priliku u transformaciji turizma kao gospodarske grane, u kombinaciji zdrave prehrane i prirodnih ljepota, u provlačenju digitalnih nomada koji u Hrvatskoj mogu imati i fantastičan doživljaj i korisničko iskustvo. Ako bi se napravile promjene u zakonodavstvu i načinu razmišljanja koje bi potaknule poduzetništvo, Hrvatska bi mogla postati za nekoliko godina turističko-tehnološka destinacija.
Cijeli program i prijavnicu na Menadžersku konferenciju: Management Excellence/Menadžerska izvrsnost, 18.06.2020., možete pronaći na: https://www.poslovnaucinkovitost.hr/aktualne-edukacije/cijena/menadzerska-konferencija-management-excellence-menadzerska-izvrsnost-18.06
Novosti