Kontroling u nabavi
Opis:
Nabava je ključni element ostvarivanja poslovne strategije poduzeća. Menadžeri nabave prisiljeni su postati “rezači troškova”, ali pri tome ne smiju ugroziti operativne i razvojne ciljeve poduzeća. U turbulentnim situacijama nameće se imperativ - racionalizirati poslovanje u svakom segmentu, a edukacija se bavi primjerima koje možemo realizirati u nabavi. Sustav internih kontrola poduzeća usmjerava se prema nabavi, što može usporiti i/ili previše birokratizirati ovu funkciju. Kako uštedjeti na pregovorima s dobavljačima? Kako nabavu postaviti kao ključnu službu u ostvarivanju strategije Društva i koja je uloga kontrolinga u tom procesu? Odgovore na ova i na mnoga druga pitanja možete pronaći na ovoj radionici.
Ciljevi:
Upoznavanje s tipičnim procesom upravljanja nabavom kroz četiri faze – planiranje, naručivanje, realizacija, izvješćivanje. Polaznici će kao rezultat sudjelovanja na radionici biti u stanju kreirati svoj vlastiti pogled na rješenja u procesu nabave u svom poduzeću. Temeljem općih pravila, poduzeća izgrađuju svoju specifičnu metodologiju identificiranja rizika procesa nabave i interne kontrole kojima nastoje eliminirati rizike. Poslovni potezi u nabavi često su proturječni. Pojednostavljeno – velike nabavke dovode do nižih cijena, ali i viših troškova skladištenja i financiranja. Određivanje optimalne količine za naručivanje, troškova ponovnog naručivanja, troška držanja zaliha i ekonomične količine narudžbe. Na radionici se analiziraju sustavi izvješćivanja o procesu nabave
i mjerenja učinkovitosti te oblikovanje sustava nagrađivanja u nabavi.
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad s ostalim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u nabavi, logistici, ljudskim potencijalima, kontrolingu, reviziji, financijama i računovodstvu.
SADRŽAJ I RASPORED
Financijski i operativni rizici procesa nabave
- Tipičan proces upravljanja nabavom
- Identifikacija rizika procesa nabave i metodologija opisa rizika
- Sustav internih kontrola procesa nabave
- Metodologija povezivanja rizika i kontrola
PRAKTIČNA VJEŽBA: definiranje sustava internih kontrola za rizik zlouporabe položaja i ovlasti putem neautoriziranih plaćanja
Optimizacija procesa upravljanja zalihama
- Troškovi držanja zaliha
- Optimalna količina naručivanja
- Optimalno vrijeme naručivanja
- Model upravljanja zalihama po načelima minimizacije troškova
PRAKTIČNA VJEŽBA: utvrđivanje optimalne (ekonomične) količine narudžbe te dinamika naručivanja
Sustav mjerenja učinkovitosti nabave i povezivanje sa sustavom nagrađivanja
- Ključni faktori uspjeha procesa nabave
- Ključni pokazatelji učinkovitosti procesa nabave
- Sustav izvješćivanja procesa nabave
- Oblikovanje sustava nagrađivanja temeljem ključnih pokazatelja učinkovitosti
PRAKTIČNA VJEŽBA: Izgradnja sustava mjerenja učinkovitosti i nagrađivanja u nabavi
Strateško mapiranje procesa nabave
- Pojam strateškog mapiranja i primjena u procesu nabave
- Definiranje financijskih ciljeva i ključnih pokazatelja učinka procesa nabave
- Identifikacija nefinancijskih ključnih pokazatelja učinka
- Povezivanje financijskih i nefinancijskih pokazatelja prepoznavanjem uzroka i posljedica
PRAKTIČNA VJEŽBA: Prijedlog sustava mjerenja učinkovitosti i nagrađivanja direktora nabave
Ukoliko ste zainteresirani za otvorenu edukaciju ispunite dolje navedena polja kako bismo Vas mogli pravovremeno obavijestiti o terminu održavanja. Ukoliko Vas pak ima više od petero, u mogućnosti smo doći k Vama i organizirati in-house edukaciju na željenu temu. Odaberite područje Vašeg interesa i kliknite na gumb pošalji.