20. 07. 2021.
Procesna priprema za implementaciju ERP-a

Implementacija novog poslovnog rješenja, takozvanog ERP-a, ili bilo kojeg drugog poslovnog rješenja za automatizaciju ili digitalizacije poslovanja predstavlja novo poglavlje u razvoju svakog poduzeća. U današnje vrijeme raspolažemo velikim brojem case study-a iz desetljeća poslovne prakse, ali i teorije proizašle iz brojnih istraživanja. Znanjima, vještinama, najboljima poslovnim praksama usprkos, i dalje odluka i proces o uvođenju novih poslovnih rješenja predstavlja jedan od najstresnijih poslovnih događaja za poslovnu okolinu poduzeća.

Polaganjem dužne pažnje na dobru pripremu, izbore metodologija procesnog pristupa i analize u zahtjevima pripreme poduzeća za implementaciju novog poslovnog rješenja, te definiranjem primjerenih koncepata koji su potrebni ne samo za pred implementaciju rješenja, nego i holistički pristup i filozofiju koju odluka o uvođenju novog rješenja donosi, moguće je stvoriti kontrolirane uvjete za stresnu situaciju.

Pitanja poput: Kako formirati kriterije za izbor optimalnog ponuđača rješenja u skladu sa zahtjevima poduzeća? Kako osmisliti kvalitetan zahtjev? Kako formirati kvalitetan tim? Kako snimiti trenutno stanje? Kako definirati željeno stanje? Kako definirati kriterije evaluacije uspješnosti projekta uvođenja poslovnog rješenja?, samo su neka od ključnih pitanja koje si poduzeće mora postaviti, i na njih moći odgovoriti kako bi uvođenje novog poslovnog rješenja ili njegova nadogradnja imali stvarnu dodanu vrijednost za poduzeće, bez uzrokovanja nepotrebnih dodatnih troškova, gubitaka u ljudskim potencijalima, narušavanja dobrih odnosa ili ugleda poduzeća.

Na ta pitanja moguće je uz pomoć primjene interim ERP manager pristupa i metodologije – PPR - primjena – provedba - rezultat, te novim konceptom kroz primjenu 10 principa dobrog Business Process Managementa (vom Brocke, Jan, Schmiedel, Theresa, Recker, Jan C., Trkman, Peter, Mertens, Willem, & Viaene, Stijn (2014) Ten principles of good business process management. Business Process Management Journal, 20(4), pp. 530-548.):

  • Princip svijesti o kontekstu
  • Princip kontinuiteta
  • Princip mogućnosti
  • Princip holizma
  • Princip institucionaliziranja
  • Princip uključenosti
  • Princip međusobnog razumijevanja
  • Princip svrhovitosti
  • Princip jednostavnosti
  • Princip tehnološke primjerenosti.

Primjena 10 principa omogućava da se standardne dobre prakse razviju i oblikuju ka individualnim zahtjevima i potrebama poduzeća, kako bi prvenstvo poduzeće uspostavilo unutarnju ravnotežu između trenutnog stanja i definiralo željeno stanje, i na koje načine doći u željeno stanje bez prenaprezanja sustava.

Stara narodna izreka „Dobra priprema je pola posla“, u slučaju pripreme i procesa predimplementacije izrazito vrijedi. No tu folklor ujedno i staje. Ključ uspjeha projekta leži u dobroj pripremi metodologija, principa i koncepata. Dobroj pripremi pristupa se na stručan i objektivan način, i uz pomoć alata i instrumenata razvijenih za konkretnu primjenu. Jedino si takvim pristupom poduzeće može zagarantirati uspjehe u procesu Business Process Managementa, i potencijalne rizike umanjiti i držati ih kontrolabilnima.

Foto izvor: Unsplash

 
Da li vam se svidio stručni tekst?
Prijavite se za redovito primanje obavijesti iz kontrolinga, financija i menadžmenta.