5. FINANCIJSKA KONFERENCIJA: Financijsko planiranje
Važnost planiranja
Za izvjesnije postizanje poslovnih ciljeva, kvalitetno provođenje postupka planiranja može u velikoj mjeri pomoći.
U tom smislu, planiranje u financijskom iskazu neposredne budućnosti – operativno planiranje i prognoziranje, uz planiranje daljnje budućnosti poslovanja – strateško planiranje, nužno je promatrati objedinjeno i međusobno povezano.
Izvrsnost planiranja
Mogućnost korištenja poslovnog plana u poslovnoj praksi kao upravljačkog instrumenta pokazatelj je njegove kvalitete.
Za izradu kvalitetnog plana potrebno je definirati strateške ciljeve, kaskadirati ih na operativnu razinu, a nakon toga upravljati i njihovim ostvarenjem. Pri svim tim procesima potrebno je voditi se određenim standardima i dobrim praksama planiranja.
Cilj konferencije
Na ovoj konferenciji bit će predstavljeni praktični primjeri izrade poslovnih planova, kao i metodologija njihove izrade i korištenja u upravljačke svrhe u poslovanju, nakon čega se nadamo da će polaznici moći dodatno unaprijediti proces planiranja i kvalitetu poslovnih planova u vlastitim organizacijama.
Strateško i operativno planiranje - od ideje do implementacije
Dr. sc. Mladen Meter, Konzultant za kontroling i financije
Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje
- Značaj definiranja i integracije strateškog i operativnog plana
- Dionici u planiranju i hodogram planiranja prema Međunarodnim standardima kontrolinga
- Kaskadiranje strateških ciljeva na operativnu razinu
- OKR-ovi – premosnica između strateških želja i operativne izvedbe
Strategije za optimalno financijsko planiranje
Ida Zelenka Puđa, dipl. ing., Direktorica kontrolinga
Hrvatski Telekom d.d.
- HT organizacija i međuovisnost u financijskom planiranju
- Učestalost i opseg financijskog planiranja
- Procesi i pristupi u financijskom planiranju
- Oblikovanje budućnosti: strategije za optimalno financijsko planiranje
Moderna podrška procesu planiranja na primjeru studije slučaja
Milan Listeš, Business Development Manager, Data Analytics & Machine Learning & Artificial Intelligence
BE‑terna d.o.o.
- Prikaz ključnih izazova u procesu planiranja s naglaskom na:
- operativne izazove
- integraciju procesa planiranja odjela kontrolinga
- ostalih odjela te njihovih planskih kategorija
- Poseban fokus na kolaboraciji i procesu suradnje između planera te kontrolinga kao voditelja procesa koji je odgovoran za faze i za rokove
- Kratak vizualni prikaz svega kroz priču studije slučaja, te izazova i benefite koje je korisnik imao
Financijsko planiranje u volatilnom lokalnom okruženju
Raisa Ratković, Članica Uprave i Izvršna direktorica za financije
Holdina d.o.o. i Energopetrol d.d. (članice INA Grupe)
- INA Grupa na prvi pogled- ključni financijski pokazatelji
- Specifičnosti lokalnog tržišta - BiH vs. RH
- Financije i kultura razvojnog mindseta
- Proces financijskog planiranja
Operativno planiranje u praksi
Matija Posavec, Direktor korporativnog kontrolinga
Mr. Karla Katalenac, Korporativni kontroling
JGL d.d. Rijeka
- Ključni koraci procesa planiranja
- Utjecaj strateškog plana i definiranje targeta
- Gantogram ključnih aktivnosti
I. Plan tržišta
II. Plan kadrova
III. Plan projekata i Capexa
IV. Plan operativnih troškova
V. COGS – izračun cijene te proizvodnih kapaciteta
- Business review – izgled, zaključci i follow up koraci
Procesni model operativnog planiranja, budžetiranja i prognoze
Danijela Šarić Lukačić, dipl. oec., Konzultantica za kontroling i financije
Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje
- Procesni model kontrolinga 2.0
- SIPOC koncept
- Definiranje postavki procesa
- Pretpostavke i ciljevi planiranja
- Ispitivanje realističnosti ostvarenja planova
- Priprema baze podataka za prognozu i razrada sustava protumjera
Napomene:
Organizator zadržava pravo izmjene rasporeda i sadržaja konferencije.
Konferencija je javan događaj te će biti snimana.
BE-terna d.o.o.
Dr. sc. Mladen Meter je konzultant i direktor tvrtke Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje. Posjeduje višegodišnje iskustvo na rukovodećim pozicijama u međunarodnim tvrtkama (Kaufland, Generali, Basler), a trenutačno radi samostalno i s renomiranim inozemnim partnerima na brojnim projektima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Magistrirao je 2005. na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, 2006. završio je Controlling Stufenprogramm na austrijskom Controller Institutu u Beču te položio ispit za diplomiranog financijskog kontrolera, a 2012. je doktorirao na Ekonomskom fakultetu u Splitu. Također se školovao na poslovnoj školi IEDC Bled School of Management i na Horváth Akademie u Njemačkoj. Međunarodno je certificirani HICHERT®IBCS konzultant i trener te certificirani konzultant partner za IBCS certificirana informatička rješenja za izradu profesionalnih poslovnih izvještaja i prezentacija prema HICHERT®IBCS standardima. Pripremio je međunarodne kontroling standarde za Hrvatsku te je kao jedini suradnik koji nije iz njemačkog govornog područja bio član međunarodnog projekta (Njemačka, Švicarska, Austrija, Hrvatska) za prepoznavanje i poboljšanje kontroling standarda u poslovnoj praksi poduzeća. Također je jedini koautor, koji nije iz njemačkog govornog područja, međunarodnih standarda kontrolinga „Standards im Controlling“ (njemačko izdanje) i knjige „Organisation des Controllings”, „Vodič za projekt implementacije kontrolinga” (njemačko izdanje). Autor je brojnih certificiranih edukacijskih programa za kontroling, financije i menadžment te urednik časopisa za poslovnu praksu „Kontroling, financije i menadžment“ i knjiga „Najnoviji trendovi u kontrolingu“, „Instrumenti kontrolinga“ „Menadžment i kontroling“. Voditelj je radne grupe ICV Croatian Adriatic Region, međunarodne udruge kontrolera ICV – Internationaler Controller Verein, koja je regionalno orijentirana i fokusirana na teme poboljšanja i postizanja izvrsnosti u poslovanju poduzeća različitih industrija. Ovlašteni je interni revizor za banke, financijske institucije i informacijske sustave te certificirani konzultant Mreže konzultanata HAMAG-BICRO-a za područja: poslovnog planiranja, financija, organizacije i poslovnog upravljanja. Lokalni je konzultant Europske banke za obnovu i razvoj – EBRD. Nositelj je međunarodnog certifikata LEGO® SERIOUS PLAY® Facilitatora, čijom metodologijom se na profesionalan način rješavaju konkretni poslovni izazovi na sustavan, uključiv, zanimljiv i zabavan način, kao i međunarodnog certifikata Certified OKR Practitioner (C-OKRP)™ izdanog od strane OKR International koji je svjetski lider u OKR implementaciji, coachingu i edukaciji. Veći broj godina je kao viši predavač predavao na AACSB akreditiranoj poslovnoj školi, a među brojnim fakultetima i poslovnim školama predaje i u Njemačkoj na ESB Business School u Reutlingenu i CBS International Business School u Mainzu. Također vrlo često predaje na otvorenim i in-house edukacijama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Ida Zelenka Puđa, dipl. ing., diplomirala je na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu - Matematički odsjek u Zagrebu i trenutno obnaša funkciju direktora kontrolinga u Hrvatskom Telekomu. Posjeduje bogato iskustvo u području kontrolinga i upravljanja učincima u telekomunikacijskom sektoru. Tijekom svoje karijere, šest godina je provela u središnjici Deutsche Telekoma, gdje je bila odgovorna za upravljanje učinkom više podružnica Deutsche Telekoma. Aktivno je sudjelovala u vođenju brojnih globalnih projekata usmjerenih na upravljanje temeljnim vrijednostima (value-based steering), izradu statusnih izvještaja za top management, te implementaciju poslovno-informacijskih alata (BI alata) na razini grupe. Njena najveća strast oduvijek je bila primjena matematičkih modela u stvarnom sektoru. Jedan od opsežnih radova na tu temu bio je "Utjecaj porezne politike na potrošnju duhanskih proizvoda u Hrvatskoj". S velikim interesom pristupa podacima i analizi podataka, te nalazi najveće zadovoljstvo u transformaciji sektora kontrolinga prema kontrolingu spremnom za buduće promjene u području analitike podataka i uvođenja umjetne inteligencije.
Danijela Šarić Lukačić, dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, zaposlena je kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o. Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva i financija, vođenja projekata, financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja, a koje je stekla u bankarskom sektoru te na rukovodećoj poziciji u Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala te stekla nekoliko certifikata. Posjeduje Certifikat Controller Akademie, Certifikat ATTF International Compliance - Foundation Level te je međunarodno certificirani HICHERT®IBCS Analyst. Od posebnog interesa su joj područja strateškog i operativnog planiranja te upravljanja poslovnim procesima. Tijekom svoje karijere vodila je brojne projekte i posjeduje značajna znanja i iskustva u vođenju projekata vezanih uz razvoj sustava unutarnjih kontrola što obuhvaća izradu strateških i operativnih planova, utvrđivanje ključnih pokazatelja uspješnosti (KPI), upravljanja rizicima, dizajn i implementaciju poslovnih procesa itd. Također je vodila projekt implementacije ERP rješenja i implementacije kontrolinga. Piše stručne članke te je zamjenica urednika časopisa "Kontroling, financije i menadžment".
Raisa Ratković, članica je Uprave i Izvršna direktorica za financije u kompanijama Holdina d.o.o. i Energopetrol d.d., članicama INA Grupe u Bosni i Hercegovini. Svoju poslovnu karijeru u Holdini i Energopetrolu je započela 2011. godine, gdje je prošla različite funkcije unutar sektora Financija. U 01/2021. godine, imenovana je na poziciju Izvršne direktorice za financije, prethodno obnavljajući funkciju direktora Planiranja i kontrolinga. Akademsko obrazovanje je stekla na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, gdje je završila i postdiplomski studij iz područja Financijskog menadžmenta. Tijekom svog rada na različitim pozicijama aktivno je sudjelovala u transformacijskom procesu cjelokupnih Financija u Holdini i Energopetrolu, što je obuhvaćalo i implementaciju novog ERP sustava, automatizaciju i robotizaciju različitih poslovnih područja, a sve sa ciljem transformacije Financija u pouzdanog i snažnog partnera poslovanju i sa fokusom na ostvarivanje strategije Mol Group Shape Tomorrow 2030+.
Matija Posavec, zaposlen je kao direktor korporativnog kontrolinga u JGL d.d. Rijeka, te zadužen za angažman i napredak ljudi, odgovoran za procese planiranja, Rolling forecasts, alate i sustav kontrolinga unutar JGL Grupe. Dugogodišnje iskustvo u kontrolingu stekao je u Atlantic Grupi. Orijentiran je na rezultate s visokom sposobnošću učenja i usvajanja novih stvari, postavljanjem prioriteta i planiranjem aktivnosti, proaktivnim i ustrajnim pristupom u pronalaženju rješenja te traganjem za win-win rješenjima.
Mr. Karla Katalenac, svoj poslovni put započela je prije 20-tak godina u JGL d.d. Rijeka gdje radi i danas. Više od 15 godina zaposlena je u odjelu kontrolinga čime je stekla dugogodišnje iskustvo u području planiranja i prognoziranja, analize i izvještavanja, posebice u segmentima optimizacije i automatizacije kontroling procesa te implementacije različitih IT sustava, poput onih za planiranje i izvještavanje. Diplomirala je na Fakultetu za turistički i hotelski menadžment u Opatiji te magistrirala na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Aktivno je uključena u rad obje hrvatske radne skupine Internationaler Controller Verein ICV ‐ međunarodne asocijacije kontrolera (München), a članica je i Hrvatske udruge kontrolera u Rijeci. U ulozi gosta predavača sudjelovala je na raznim stručnim skupovima, radionicama i konferencijama sa temom kontrolinga.
Milan Listeš, Business Development Manager Data & AI odjela u poduzeću BE-terna Zagreb, stručnjak na području savjetovanja i uvođenja sistema za poslovnu analitiku i umjetnu inteligenciju u različitim poslovnim procesima i nivoima poslovanja. Diplomirao je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu 2011. godine, a potom i na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu 2013. godine.
MODERATOR:
Danijela Šarić Lukačić, dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, zaposlena je kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o. Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva i financija, vođenja projekata, financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja, a koje je stekla u bankarskom sektoru te na rukovodećoj poziciji u Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala te stekla nekoliko certifikata. Posjeduje Certifikat Controller Akademie, Certifikat ATTF International Compliance - Foundation Level te je međunarodno certificirani HICHERT®IBCS Analyst. Od posebnog interesa su joj područja strateškog i operativnog planiranja te upravljanja poslovnim procesima. Tijekom svoje karijere vodila je brojne projekte i posjeduje značajna znanja i iskustva u vođenju projekata vezanih uz razvoj sustava unutarnjih kontrola što obuhvaća izradu strateških i operativnih planova, utvrđivanje ključnih pokazatelja uspješnosti (KPI), upravljanja rizicima, dizajn i implementaciju poslovnih procesa itd. Također je vodila projekt implementacije ERP rješenja i implementacije kontrolinga. Piše stručne članke te je zamjenica urednika časopisa "Kontroling, financije i menadžment".
Financijska konferencija