Upravljanje učinkom i KPI-evi u ljudskim potencijalima
Ova radionica je treći modul edukacijskog programa HR ACADEMY.
OPIS:
Upravljanje učinkom je proces koji za cilj ima pratiti ostvarenje poslovnih i razvojnih ciljeva svakog zaposlenog, nagraditi pojedinca sukladno ostvarenju poslovnih ciljeva i u konačnici osigurati uspjeh cijele kompanije.
Upravljanje učinkom jedan je od najvažnijih poslovnih procesa unutar kompanije. Kompanije koriste upravljanje učinka kako bi pratile učinak pojedinca, razvile njegovo znanje, vještine i u konačnici osigurale uspjeh kompanije. Iako je upravljanje učinkom mnogo više od postavljanja ciljeva i godišnjeg razgovora upravo su se ti dijelovi pokazali kritični.
Prema istraživanjima Watson Wyatt pokazalo je da troje od desetero zaposlenika vjeruje da dobro vođen proces pomaže uspješnosti kompanije no manje od 40% zadovoljno je načinom na koji se postavlja jasne ciljeve i dobivaju konstruktivnu povratnu informaciju.
Ljudski potencijali imaju specifičnu ulogu u životu svake organizacije jer su zaduženi za temelj svake tvrtke – zaposlenike. Pridodamo li tome i dodatnu odgovornost s kojom bi svi trebali pristupati kada se radi o ljudima, jasno je da govorimo o iznimno osjetljivoj zadaći. Određivanja i praćenja KPI-eva, a posebno tumačenje rezultata i donošenje odluka trebalo bi uvijek biti utemeljeno na objektivnim pokazateljima. Posljedice pogrešno postavljenih ili pogrešno protumačenih KPI-eva mogu nanijeti silne gubitke, ne samo u materijalnom smislu. Svrha KPI-eva u Ljudskim potencijalima je pružiti informacije za donošenje odluka i planiranje, povećati produktivnost, optimizirati troškove, unaprijediti procese i zaposlenike, te kroz navedene aktivnosti biti partner ne samo menadžmentu već i svakom zaposleniku.
CILJEVI:
- Razumjeti kako uspješno vođen proces upravljanja učinkom može povećati efikasnost pojedinca i tima
- Postaviti mjerljive poslovne ciljeve
- Definirati plan razvoja uz pomoć modela kompetencija
- Dati konstruktivnu povratnu informaciju
- Pripremiti se za godišnji razgovor sa zaposlenikom
- Voditi godišnji razgovor
- Stjecanje znanja potrebnih za izradu i implementaciju KPI-eva u ljudskim potencijala kroz razumijevanje izazova u radu ljudskih potencijala te upotrebu metodike postavljanja ciljeva za praćenje i upravljanje ključnim pokazateljima uspješnosti rada ljudskih potencijala.
KOME JE NAMIJENJENA?
Edukacija je namijenjen menadžerima koji u svom timu rukovode ljudima.
METODE RADA:
Predavanje, praktične vježbe, igranje uloga, diskusija i razmjena iskustava individualna i grupna povratna informacija.
SADRŽAJ I RASPORED:
1. DAN
Upravljanje učinkom jedan od najvažnijih procesa kompanije
- Zadatci i uloga menadžera
- Elementi procesa upravljanja učinkom
- Tradicionalan pristup vs. novi trendovi
- Razvoj zaposlenika
PRAKTIČNA VJEŽBA: Analiza slučaja, kratke vježbe s ciljem prepoznavanja problema zaposlenika
Postavljanje ciljeva
- Od strategije do individualnih ciljeva
- Što je važno kod definiranja ciljeva
- Kako definirati SMART ciljeve
- Kako mjeriti postavljene ciljeve
PRAKTIČNA VJEŽBA: Studija slučaja gdje će se na opisanoj situaciji definirati ciljevi zaposlenika
Razvojni plan kroz model kompetencija
- Što su kompetencije
- Opis posla vs. kompetencije
- Što je važno kod ocjenjivanja kompetencija
- Kako dati povratnu informaciju
PRAKTIČNA VJEŽBA: Studija slučaja gdje će se na opisanoj situaciji definirati potrebe razvoja zaposlenika
Razgovor sa zaposlenikom
- Kako se pripremiti za godišnji razgovor
- Generacijske razlike i način komunikacije
- Vođenje razgovora o učinku zaposlenika
PRAKTIČNA VJEŽBA: Simulacija godišnjeg razgovora sa zaposlenikom
2. DAN
Osnovna pravila kod određivanja KPI-eva i sustav KPI-eva u ljudskim potencijalima
- Strateški ciljevi ljudskih potencijala
- Važnost KPI-eva
- Najčešće greške pri definiranju i odabiru KPI-eva
Praktični primjeri: Analiza stadija razvijenosti odjela ljudskih potencijala
Glavne grupe KPI-eva u ljudskim potencijalima I
- Zapošljavanje - regrutacija/selekcija
- Plaće benefiti i nagrađivanje
Praktični primjeri:
Izrada strategije za employee branding i KPI-eva vezanih za regrutaciju, selekciju i zapošljavanje
Izrada modela i KPI-eva za sustav nagrađivanja i benefita
Glavne grupe KPI-eva u ljudskim potencijalima II
- Zadovoljstvo i razvoj zaposlenika, organizacijska klima i kultura
- Edukacije
Praktični primjeri:
Izrada upitnika i KPI-eva za zadovoljstvo zaposlenika
Izrada KPI-eva vezanih za praćanje zadovoljstva i učinkovitosti edukacija
Glavne grupe KPI-eva u ljudskim potencijalima III
- Planiranje broja zaposlenih i budžetiranje troškova
- Zakonska regulativa
Praktični primjeri:
Izrada plana zapošljavanja i budgeta ljudskih potencijala
Izrada KPI-eva vezanih za zakonsku regulativu
Članak Ivane Vidaković Orešić "KPI-evi u ljudskim potencijalima" možete preuzeti na ovdje.
Članak se nalazi u 8. broju časopisa "Kontroling, financije i menadžment" čija je tema Ključni pokazatelji poslovanja.