Učinkovita komunikacija
Opis:
Veliki broj problema u organizacijama, obiteljima i grupama nastaje zbog loše ili nedostatne komunikacije. Vjerojatno ste i sami u mnogo situacija izrekli nešto poput: ”Uopće ne slušaš što ti govorim!”, ili osvijestili da se neka problematična situacijama mogla izbjeći – samo da se o tome na vrijeme komuniciralo. Komunikacija zapravo predstavlja složeni proces prijenosa ili razmjene informacija između dvoje ili više ljudi. Ona postaje učinkovita, ako poruka od izvora/pošiljatelja do primatelja stigne sržno neizmijenjena, ako je on razumije i vjeruje joj te ako ispravno procijeni njenu važnost.
Ciljevi:
Osvijestiti kompleksnost komunikacijskog procesa i što sve utječe na uspješnost komunikacije te uvježbati aktivno slušanje, nedvosmisleno izražavanje s posebnim naglaskom na davanja povratne informacije (feedbacka), koji su osnova za građenje odnosa i postizanje dobrih poslovnih rezultata.
Metode rada:
Što je to uspješna komunikacija te kako ju ostvariti bez konflikata polaznici će usvojiti kroz predavanje te praktične vježbe s trenerom i ostalim polaznicima.
Kome je namijenjena:
Svima koji komuniciraju u poslovnom okruženju.
SADRŽAJ I RASPORED
Definiranje uspješne komunikacije
- Što sve utječe na nas dok komuniciramo (složenost komunikacijskog procesa)?
- Filteri kao mogući uzrok neuspješne komunikacije
- Neverbalna komunikacija
PRAKTIČNA VJEŽBA: Tko je u pravu? Osvještavanje pretpostavki za uspješnu komunikaciju
Znati slušati (aktivno slušanje)
- Savjeti kako bolje čuti što osoba želi reći
- Razumjeti što je osoba čula
PRAKTIČNA VJEŽBA: Osvještavanje koliko uspješno slušamo(čujemo)
Zašto ono što / kako govorimo može dovesti do konflikta?
- 4 poruke u svakoj našoj rečenici
- Kako komunicirati iskreno, a obzirno?
PRAKTIČNA VJEŽBA: Vježba detekcije uzroka konflikta
Znati reći (kako učinkovito dati povratnu informaciju - Feedback)
- Što dobar feedback mora sadržavati? Elementi feedbacka
- Kako i kada dati feedback da ga druga strana stvarno ”čuje”/ razumije
PRAKTIČNE VJEŽBE: Kako specificirati situaciju/ponašanje, davanje feedbacka u paru i uvježbavanje na realnom primjeru