SDI Alat
Opis:
Većina organizacijskih problema uzrokovana je međuljudskim odnosima. Kvalitetnom i usmjerenom međusobnom suradnjom te timskim radom, ljudi će postići bolje rezultate te čak i premašiti postavljene ciljeve. Prekid komunikacije i konflikt, neizbježno dovode do ishoda pogubnih za funkcioniranje timova i organizacijsku uspješnost.
Alat SDI (Strength Deployment Inventory®) pomaže prevladati međuljudske i komunikacijske probleme te pruža okvir i zajednički jezik za bolje međusobno razumijevanje te omogućuje da ljudi jedni druge vide onakvima kakvi zaista jesu. Na taj se način jačaju i izgrađuju bolji i učinkovitiji međuljudski odnosi.
Za lakše razumijevanje individualnih motiva i ponašajnih obrazaca pojedinaca, alat koristi tri boje – plavu, crvenu i zelenu, kao i njihove kombinacije koje predstavljaju ukupno 7 različitih motivacijskih sustava. Ponašanje pojedinca i njegova reakcija u konfliktnim situacijama, ovisi upravo o njegovom sustavu vrijednosti koji proizlazi iz internih, osobnih motiva. Naučimo li jezik svakog od 7 različitih motivacijskih sustava, omogućit ćemo sebi i ljudima koji nas okružuju, bolju i uspješniju međusobnu komunikaciju, a funkcioniranje grupa i timova podići na višu razinu.
Ciljevi:
Timovi
- Razumjeti motivaciju članova tima
- Točno odrediti kome delegirati koji zadatak
- Poboljšati komunikaciju u cilju postizanja boljih rezultata i brzog rješavanja problema
- Podići razinu međusobnog razumijevanja, prihvaćanja i uvažavanja članova tima
Vodstvo (Leadership)
- Povećati angažman zaposlenika putem učinkovitijih komunikacijskih i upravljačkih strategija
- Povećati razinu poistovjećenosti pojedinaca s organizacijskom vizijom, misijom i vrijednostima na osobnoj razini
- Učinkovito i inovativno riješiti konflikte i nesporazume među članovima tima
- Unaprijediti vještine individualne motivacije zaposlenika
Upravljanje konfliktima
- Razumjeti i usmjeravati vlastito i ponašanje članova tima u konfliktnim situacijama
- Prepoznati i razumjeti motive ponašanja koji dovode do konflikta u cilju njegove prevencije
- Riješiti konflikt na vrijeme i s ishodima prihvatljivim za sve uključene strane
Kome je namijenjena:
Svima koji žele unaprijediti odnose s drugima i smanjiti vjerojatnost konflikta i njegovog utjecaja na osobnu i/ili organizacijsku uspješnost.
Da li je ovo za mene?
Ako radite s ljudima, razvijate druge ili želite promjenu načina funkcioniranja u odnosima s drugima – odgovor je DA. S aspekta organizacije radionica će vam koristiti ako prepoznate potrebu za poboljšanjem timskog rada, kvalitetnijom suradnjom između odjela, te usmjeravanjem potencijala u svrhu postizanja organizacijskih ciljeva.
Ako ste menadžer, otkrijte nove načine razumijevanja i vođenja vašeg tima, prevencije i upravljanja konfliktom te spoznajte svoje snage i pretjerane snage, te kako ih iskoristiti za postizanje željenih rezultata u skladu s organizacijskim ciljevima i strategijom.
Ako ste trener i/ili konzultant, upoznajte se s korisnim setom alata za koji ćete pronaći širok spektar primjene u radu s klijentima, razlikujte se od drugih i pružite svojim klijentima jednostavniji način za poboljšanje međuljudskih odnosa i upravljanje konfliktima.
Metode rada:
Radionica je interaktivna te se provodi manjim dijelom pomoću power point prezentacije, a većim dijelom radi se praktično na konkretnim primjerima kroz vježbe.
Prije same radionice, popunjava se upitnik pomoću kojeg dobivamo jasan uvid u našu motivaciju i ponašanje u svakodnevnim situacijama kada nam sve ide od ruke i osjećamo se dobro, ali i naše i ponašanje drugih u konfliktnim situacijama postavljajući pitanja poput:
- Što me motivira?
- Kako mogu povećati svoj doprinos timu i organizaciji?
- Kako mogu postati sigurniji/a i samouvjereniji/a?
- Kako prilagoditi svoje ponašanje da bih dobio/la najbolje od drugih?
- Kako mogu povećati osobni učinak u smislu postizanja poslovnih i osobnih ciljeva i rezultata?
SADRŽAJ I RASPORED
1. dio
- Uvod, upoznavanje, očekivanja
- Motivacija vs. Ponašanje
- Koja ponašanja trebamo u timu
- Ispunjavanje SDI upitnika
PRAKTIČNA VJEŽBA: Koja ponašanja trebamo u timu
2. dio Put oko SDI trokuta
- Pojašnjenje boja - profila
- Izrada individualnih profila i timskih dijagrama
PRAKTIČNA VJEŽBA: Feedback boja
3. dio Uvod u konflikt
- Što je konflikt?
- Razine konflikta
- Pokretači konflikta
PRAKTIČNA VJEŽBA: Leaving Triangle – Stvari koje me potiču na konflikt
4. dio
- Predviđanje djelovanja u međuljudskim odnosima
- Prepoznavanje ponašanja
- Mreža odnosa
- Timske snage
PRAKTIČNA VJEŽBA: Put do ostvarenja ciljeva