Meke vještine za uspjeh i učinkovitost
Ova radionica je peti modul edukacijskog programa HR ACADEMY.
Opis:
S obzirom na sve veću potrebu za suradničkim pristupom u svakodnevnom obavljanju zadataka i mogućnosti prilagođavanja raznim situacijama zbog učestalih promjena, meke vještine su postale izrazito važan aspekt upravljanja učinkovitošću i postignućem. Veliki broj problema u organizacijama, ali i raznim drugim grupama nastaje upravo zbog loših ili nedostatnih mekih vještina. Način na koji pristupamo komunikaciji s drugim ljudima, koliko smo vješti u rješavanju konflikata, na koji način organiziramo sebe i druge, te na koji način smo sposobni funkcionirati u timu, upravo su one vještine koje često predstavljaju ključan segment u postizanju visoke razine efikasnosti I postignuća.
Ciljevi:
Osvijestiti važnost mekih vještina u poslovnom okruženju, te uvježbavanje konkretnih, praktičnih tehnika koje možemo koristiti u svakodnevnoj praksi.
Metode rada:
Metode rada uključuju interaktivni pristup, demonstracije, učenje po modelu i učenje temeljeno na iznošenju osobnog iskustva, praktične vježbe, diskusije, individualni i grupni rad. Polaznici između termina treninga dobivaju zadatke kako bi u praksi uvježbavali usvojeno. Na početku idućeg termina radionice najprije se reflektiramo za zadatke koje su sudionici provodili u praksi.
Sadržaj i raspored
1. DAN
Komunikacija kao baza kvalitetnih međuljudskih odnosa?
- Važnost komunikacije
- Komunikacijska osmica - što je unutarnja reprezentacija i zašto je važna kao preduvjet dobre komunikacije
- Prepreke kvalitetne komunikacije
- Faktori obrade – projekcije, prerano zaključivanja
Praktične vježbe: «Činjenice ili predodžbe» - vježba za osvještavanje čestine projiciranja
Komunikacijski šumovi
- Vježbe za osvještavanje šumova u komunikaciji (distorzija, brisanje, poopćavanje)
- Aktivno slušanje
- Karakteristike aktivnog slušanja vs. pasivno slušanje
- Kako aktivno slušati
Praktične vježbe: “Daj mi uputu”
Tehnike komuniciranja i pružanja povratne informacije
- Parafraziranje i sumiranje
- Ja poruke
- Davanje povratne informacije (feedback)
Praktične vježbe: “Vježbanje na primjerima” – pretvaranje nekonstruktivnih komunikacijskih formi u konstruktivne
Kako do konstruktivne komunikacije i izbjegavanja konflikata
- Nastanak i faze u razvoju konflikata
- Kako izgraditi rapor (usklađivanje) – skladan i učinkovit odnos s kolegama na svim razinama
- Fleksibilnost i kreativnost u komunikaciji
Praktične vježbe: Svakodnevni primjeri konflikata i transformacija istih po NVC metodi
2. DAN
Upravljanje vremenom i zadacima
- Vrijeme kao resurs
- Krivulja učinka
- Kradljivci vremena
- Planiranje
Praktična vježba: Upitnik kradljivaca vremena; ABC metoda
Prioritiziranje
- Važnost prioritiziranja i najčešće pogreške
- Paretov princip
- ABC metoda
- Prioritiziranje i asertivnost
Praktična vježba: “Dobra vila”
Poticanje timske kohezije i suradnički pristup
- Karakteristike efikasnih i neefikasnih timova
- Važnost i bogatstvo različitosti u timu
- Zauzimanje za tim i međusobna podrška članova
- Karakteristike dobre timske kohezije I faktori koji utječu na koheziju
Praktična vježba: Upitnik – procijeni faktore kohezije
Kreativan pristup rješavanju problema
- Kako funkcionira naš mozak
- Preduvjet za kreativno donošenje odluka
- Perceptivne pozicije
- Izlazak iz vlastitih okvira
Praktična vježba: Brainstorming po principu “design thinking” pristupa