Lean menadžment
Opis:
Upotreba Lean metoda i alata u uvjetima suvremenog poslovanja poduzećima donosi mnoge prednosti. Lean menadžment smanjuje mogućnost grešaka i zastoja u poslovanju u odnosu na tradicionalne poslovne sustave te se njegovom upotrebom nastoji stvoriti što veća vrijednost za kupce sa što manje resursa.
Ciljevi radionice:
Cilj ove radionice je:
• upoznati sudionike s Lean filozofijom, metodama i alatima
• kroz stvarne primjere i simulaciju slučaja steći iskustvo iz prve ruke
• staviti naglasak na važnost potreba kupaca, otkrivanje potencijala za poboljšanje, planiranje procesa na najpovoljniji način
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, i veliki broj samostalnih praktičnih vježbi te zajedničku diskusiju o upotrebi u praksi s ostalim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
Svima koji sudjeluju u donošenju složenih (višekriterijskih) poslovnih odluka, vlasnicima i menadžmentu poduzeća, voditeljima projekata te specijalistima u kontrolingu, financijama, računovodstvu i internoj reviziji.
Napomena: Edukacija se izvodi na engleskom jeziku.
SADRŽAJ I RASPORED
1. DAN
Uvod u Lean filozofiju, metode i alate
• S jedne strane želi se postići upoznavanje sudionika s filozofijom kontinuiranog napredovanja i njezine dvije metode - Lean i Six Sigma
• S druge strane želi se postići upoznavanje sudionika s najvažnijim
Lean alatima kao što su:
‒ Voice of the customer
‒ 7 source of waste (mudas)
‒ SIPOC, Value stream mapping, Value add analysis
‒ One piece flow, RACI, Swim lane
‒ 5S, Spaghetti diagram, Layout planning
‒ Visual management
PRAKTIČNA VJEŽBA: Lean studija slučajeva s naučenim lekcijama, preprekama, za i protiv, rezultatima
Filozofija kontinuioranog napredovanja, Lean i SIX SIGMA pristup
• Kontinuirano napredovanje vs. big bangs
• Lean i Six Sigma pristup
• Lean i Six Sigma veze, sinergije
Uvod u Six Sigma alate
• DMAIC metoda
• SIPOC definicija procesa
• Voice of Customer
• RACI
• Fishbone
M&M studija slučajeva
• Sigma kalkulacija
Uvod u Lean alate
• Muda
• Analiza dodane vrijednosti
• Value stream mapping
• 5S
• Spaghetti diagram
• Pull principle, one piece flow
• Poka Yoke
Prezentacija Lean projekta
2. DAN
Studija slučajeva – vježba Lean alata
• Na CREDITSIM simulaciji sudionici mogu vježbati Lean metode i steći iskustvo iz prve ruke
• Fokus simulacije:
‒ Naglasak na važnosti potreba kupaca
‒ Otkrivanje potencijala za poboljšanje
‒ Planiranje procesa na najpovoljniji način
Uvod u CREDITSIM studiju slučajeva
Prvi krug simulacije
As-is analiza
• SIPOC
• Voice of Customer
• Value Stream Mapping
• Value add and non value add processes
• Waste (Muda)
Planiranje drugog kruga
• Prikupljanje poboljšanih ideja
Drugi krug simulacije
Identifikacija problema
• Fishbone dijagram
Planiranje trećeg kruga
• Dizajniranje procesa sa Swim lane
• Zadaci i odgovornosti s RACI matrix
Treći krug simulacije
Vrednovanje rezultata
• Kontinuirano napredovanje