Opis

Razvojem trgovačke djelatnosti u kojoj se na dnevnoj bazi prate cijene, akcije, navike potrošača je dovelo da upravljanje trgovinom je gotovo nemoguće bez korištenja ključnih pokazatelja uspješnosti. Ubrzana dinamika poslovanja, prilagodba potrošaču, tradicionalno niske bruto marže, nestabilno i promjenjivo tržište su uvjeti u kojima danas posluje trgovina. Ključni pokazatelji uspješnosti su se pokazali kao neizostavan alat menadžmentu kako bi prilikom donošenja odluka, u kojima treba biti brz, odabrao one najbolje. Ujedno služe i kao kompas prema kojemu menadžment usmjerava rad svojih službi. Usko su vezani i u sinergiji su sa strategijom tvrtke. Pristup „manje ključnih pokazatelja je bolje“ najveća  je njihova prednost. Tvrtka ovisno o veličini pojedine organizacije, ali ovisno i o ciljevima koje je zadala uprava odlučuje koliki broj ključnih pokazatelja koristiti.

Ciljevi i koristi

Cilj radionice je dati uvid u ulogu ključnih pokazatelja uspješnosti u poslovanju tvrtke. Polaznici će nakon zavšene ovladati znanjem korištenja ključnih pokazatelja uspješnosti u svakodnevnom poslu. Kroz praktičnu vježbu će naučiti izabrati optimalan broj ključnih pokazatelja uspješnosti za organizaciju. Nakon radionice polaznici će znati postaviti glavne ključne pokazatelje uspješnosti, pomoću njih pratiti rezultat, te u konačnici kvalitetnije upravljati organizacijom.

Kome je namijenjena

Vlasnicima i menadžerima, službi nabave, voditeljima ključnih kupaca, te specijalistima u kontrolingu.

SADRŽAJ I RASPORED RADIONICE

1. DAN

Značaj ključnih pokazatelja poslovanja u procesu upravljanja

  • Pokazatelji poslovanja
  • Sustavi pokazatelja
  • Upravljanje pomoću sustava pokazatelja

Praktični primjeri: Ciljni sustav kao preduvjet za sustav pokazatelja
 

Izgradnja sustava pokazatelja

  • Kako treba uspostaviti kontroling pokazatelja?
  • Utvrđivanje potreba za informacijama
  • Kalendar izvještavanja i izvještajne strukture
  • Kriteriji za određenje bitnih informacija za odlučivanje
  • Kritični čimbenici primjene pokazatelja i sustava pokazatelja

Praktični primjeri: Projekt izgradnje sustava pokazatelja

Pokazatelji iz financijskih izvještaja

  • Sistematizacija monetarnih pokazatelja
  • Ciljevi analize financijskih izvještaja pomoću pokazatelja
  • Pokazatelji iz bilance, računa dobiti i gubitka i izvještaj o novčanom toku

Praktični primjeri: Pokazatelji analize financijskih izvještaja 

Primjer najbolje prakse u korištenju pokazatelja

  • Određenje vizije, strateških elemenata i strateških ciljeva
  • Uspostavljanje principa upravljanja i izrada strateške mape
  • Modeli upravljanja i ključni pokazatelji  

Praktični primjeri: Uspostavljanje sustava pokazatelja u vlastitom poduzeću

2. DAN

Definicija i uloga KPI-eva u trgovini

  • SMART definiranje ciljeva poduzeća
  • Od misije i strategije do ključnih pokazatelja
  • Top down koncept izbora ključnih pokazatelja uspješnosti
  • Najčešći ključni pokazatelji uspješnosti u trgovini

Praktični primjeri: Formiranje ključnih pokazatelja uspješnosti na temelju već definirane strategije tvrtke

KPI-evi koji se odnose na promet

  • Prosječna vrijednost kupnje
  • Promet po satu
  • Broj artikala po kupnji
  • Promet po kvadratnom metru

Praktični primjeri: Izračun prosječne vrijednosti kupnje i broja artikala po kupnji

KPI-evi koji se odnose na dohodovnost i efikasnost

  • Bruto marža
  • EBITDA marža
  • Promet po zaposlenom

Praktični primjeri: Izračun EBITDA marže i prometa po zaposlenom

KPI-evi koji se odnose na efikasnost kratkotrajne imovine

  • Obrtaj zaliha i DVZ
  • GMROI
  • Cash Conversion Cycle

Praktični primjeri: Raspodjela obrtajnih i neobrtajnih artikala prema GMROI

Članak Marka Brkovića "KPI-evi u trgovini" možete preuzeti na ovdje.

Članak se nalazi u 8. broju časopisa "Kontroling, financije i menadžment" čija je tema Ključni pokazatelji poslovanja.