Opis:

U vremenu globalizacije tržišta i konkurentne ponude proizvoda i usluga sve je izraženiji trend fokusiranja na potrebe kupaca i prilagođavanja ponude njihovim potrebama. Za očuvanje i stvaranje dodatne vrijednosti poduzeća važna je pravilna upotreba alata za unaprjeđenje procesa nabave, proizvodnje, prodaje i marketinga. Ova edukacija daje sažeti pregled aktivnosti koje treba obuhvaćati kontroling u nabavi, proizvodnji, prodaji i marketingu, u cilju povezivanja pojedinačnih informacija o proizvodima i uslugama s cjelovitim poslovnim rezultatima poduzeća.

Ciljevi:

Na konkretnim primjerima iz prakse pojasniti će se višedimenzionalnost u planiranju poslovanja u proizvodnom ili uslužnom poduzeću i izvještavanje o troškovima pojedinačnih proizvoda ili uslužnih linija. Edukacija također ima za cilj povezati kalkulacije cijene koštanja pojedinačnih proizvoda ili usluga s propisanim financijskim izvještajima poduzeća. Polaznici edukacije steći će razumijevanje koncepta, metodologije i instrumenata kontrolinga u nabavi, prodaji i marketingu te će moći samostalno koristiti navedene instrumente u praksi.

Metode rada:

Polaznici edukacije će steći znanja i vještine kroz predavanje, demonstracijske prikaze, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad sa drugim polaznicima i trenerom.

Kome je namijenjena:

Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u kontrolingu, prodaji, nabavi i marketingu, menadžmentu proizvodnje kao iI specijalistima u reviziji, financijama i računovodstvu.

SADRŽAJ I RASPORED

Posebne značajke kontrolinga u proizvodnom i uslužnom poduzeću

  • Proces kontrolinga u proizvodnom vs. uslužnom poduzeću
  • Planiranje i utrošci proizvodnih resursa
  • Rasčlanjivanje troškova u proizvodnji i procesu kreiranja usluga

Praktična vježba:  Analiza učinaka koji su nastali donošenjem naših poslovnih odluka

Planiranje i optimizacija asortimana proizvoda i usluga

  • Optimizacija asortimana – plan prodaje
  • Ograničenja u planiranju rezultata
  • Prijedlog rješenja i korektivne akcije

Praktična vježba: Zaključna analiza i ocjena pomaka u financijskim pokazateljima

Uloga kontrolinga u nabavi

  • Kontroling u nabavi: nabava kao poluga za ostvarenje dobiti, mjerenje uspješnosti, benchmarking i pokazatelji
  • Upravljanje portfeljem u nabavi
  • Uspostavljanje sustava pokazatelja, planiranje nabave i Make-or-Buy odlučivanje
  • Upravljanje dobavljačima i odabrane teme: upravljanje rizicima, rani utjecaj na nastanak troškova, analiza lanca vrijednosti, Design to Cost

Praktična vježba: organizacija kontrolinga u nabavi

Uloga kontrolinga u prodaji i marketingu

  • Strateško i operativno planiranje prodaje
  • Analiza prodaje (analiza prodajnih prilika, analiza kupaca, proračun očekivane vrijednosti od prodaje)
  • Vrednovanje elemenata marketinškog budžeta
  • Povezanost kontribucijske marže proizvoda/usluga s marketinškim troškovima

Praktična vježba: planiranje prodajnih aktivnosti

Ova specijalistička radionica je dio specijalističkog kontroling programa Kontroling akademija Poslovna učinkovitost, certificiranog od strane International Group of Controlling.

 

International Group of Controlling