Izrada strateškog plana
Opis:
U suvremenom poslovanju, uslijed stalnog i rastućeg vremenskog pritiska kojem su izloženi, poduzetnici se često fokusiraju na kratkoročne poslovne aktivnosti, ne vodeći pri tome računa o dugoročnoj održivosti svoga poslovanja. I dok možda i znate za neke poduzetnike koji su ostvarili dobar poslovni rezultat ”na sreću” – bez planiranja teško da ćete pronaći one koji su taj rezultat uspjeli održati na duži rok, a da nisu, bez obzira na vremenski pritisak odvajali dio vremena za dugoročno, strateško, planiranje. Na ovoj ćete radionici čuti više o osnovama strateškog razmišljanja, alatima strateške analize, strateškom planiranju te implementaciji, praćenju i evaluaciji strateškog plana.
Ciljevi:
Cilj ove specijalističke radionice je upoznati polaznike s:
- Osnovama strateškog razmišljanja (vizija, misija, ciljevi)
- Alatima strateškog planiranja
- Hijerarhijom razvoja strategije
- Implementacijom strategije
- Monitoringom i evaluacijom
Temeljem stečenih znanja, polaznici će moći aktivno sudjelovati u radu timova za razvoj strategije i strateško planiranje.
Metode rada:
Teoretska znanja izložena kroz predavanja ilustrirat će se i dopuniti raznim primjerima iz prakse te primijeniti kroz rad na praktičnim vježbama temeljenim na studiji poslovnog slučaja.
Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća koji namjeravaju unaprijediti proces izrade strateškog plana, specijalistima u kontrolingu, specijalistima u financijama, specijalistima u računovodstvu i specijalistima u internoj reviziji.
Osnove strateškog razmišljanja
- Što je strategija i koja je njena uloga?
- Odnos i uloga strateške vizije i misije
- Određivanje ciljeva
Praktična vježba: Određivanje strateškog usmjerenja
Alati strateške analize
- Analiza poslovnog okruženja – PEST
- Analiza industrije – Porterov model 5 sila
- Analiza poduzeća – Lanac vrijednosti, SWOT
- Sustavno vrednovanje (Benchmarking)
Praktična vježba: Utvrđivanje kompetitivnih prednosti
Strateško planiranje
- Hijerarhija razvoja strategije
- Generičke strategije
- Strateške opcije
- Prilagođavanje strategije specifičnim uvjetima
Praktična vježba: Razvoj kompetitivne strategije
Implementacija, monitoring i evaluacija
- Organizacija kao preduvjet kvalitetne implementacije
- Upravljanje poslovnim operacijama
- Mjerenje uspješnosti i korektivne akcije
Praktična vježba: Utvrđivanje kriterija evaluacije