Activity Based Costing (ABC)
Opis:
Activity Based Costing je dokazana metoda za povećanje transparentnosti troškova u području općih troškova. Opći troškovi obično čine najveći dio svih troškova u uslužnim industrijama kao što su bankarska ili osiguravajuća. Ova dvodnevna radionica se fokusira na metodologiju ABC metode i implementacijske tehnike sa strane praktične primjene.
Ciljevi:
Cilj radionice je da polaznici steknu opsežno razumijevanje metodologije i same implementacije, korak po korak. To će ostvariti na radionici korištenjem velikog primjera iz stvarnog života, Case Studyja te rasprava.
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad s ostalim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
Financijskim direktorima, financijskim kontrolerima i menadžerima, voditeljima računovodstva, menadžmentu računovodstva, voditeljima odjela usluga te menadžmentu informacijskog sustava.
SADRŽAJ I RASPORED
1. DAN
UVOD U ABC METODOLOGIJU
Pregled upravljačkog računovodstva
- Ključne razlike između računovodstva i upravljačkog računovodstva
- Struktura i osnovne postavke upravljačkog računovodstva
- Veza između upravljačkog računovodstva i ABC metode
PRAKTIČNA VJEŽBA: Otkrivanje razlika između računovodstva i upravljačkog računovodstva
Activity Based Costing – osnovne postavke
- Logika ABC metode
- Industrije i područja koja preferiraju ABC metodu i koje se koristi pojavljuju
- Ključne točke odlučivanja u metodologiji i njihove posljedice
PRAKTIČNA VJEŽBA: Kalkulacija izravnih troškova u području ljudskih potencijala
Integracija ABC metode u upravljačko računovodstvo
- Sadržaj integracije
- Polu-integrirani pristup – kada koristiti
- Integrirani pristup – kada koristiti
PRAKTIČNA VJEŽBA: Diskusija o glavnim razlozima za i protiv ova dva pristupa
Informatička podrška za ABC metodu
- Funkcije koje mora ispuniti IT
- Tipična IT arhitektura
- Standardna IT rješenja
- Rješenja s otvorenim pristupom
- Najveći rizici u IT implementaciji
PRAKTIČNA VJEŽBA: Razvoj Excel® proračunskog predloška za ABC
2. DAN
UPUTE ZA ABC IMPLEMENTACIJU
1. korak: Postavljanje ciljeva i definiranje osnovne strukture
- Tipični ciljevi za ABC metodu
- Utjecaj postavljenih ciljeva za kompleksnost sustava
- Struktura osnovnih podataka i važne točke odlučivanja
PRAKTIČNA VJEŽBA: Glasanje radi prikupljanja mišljenja o ovim temama
2. korak: Mjerenje kapaciteta
- Vremenski horizont za mjerenje
- Metode i načini mjerenja kapaciteta (npr. metoda štoperice, metoda alokacije vremena)
- Prednosti i nedostaci svake metode
PRAKTIČNA VJEŽBA: Glasanje radi prikupljanja mišljenja o ovim temama
3. korak: Kalkulacija troškova procesa i održavanje sustava
- Metoda za definiranje prave vremenske norme
- Potvrđivanje normi troškova
- Održavanje: Najveći razlozi za promjene u sustavu
PRAKTIČNA VJEŽBA: Glasanje radi prikupljanja mišljenja o ovim temama
Sažetak Activity Based Costing metode – najznačajnija područja primjene
- Integracija u kalkulaciju marži
- OPEX planiranje bazirano na ABC metodi
- Planiranje kapaciteta
PRAKTIČNA VJEŽBA: Studija slučaja; kalkulacija marže i planiranje
NAPOMENA: Edukacija se izvodi na engleskom jeziku