Opis:
Activity Based Costing je dokazana metoda za povećanje transparentnosti troškova u području općih troškova. Opći troškovi obično čine najveći dio svih troškova u uslužnim industrijama kao što su bankarska ili osiguravajuća. Ova dvodnevna radionica se fokusira na metodologiju ABC metode i implementacijske tehnike sa strane praktične primjene.

Ciljevi:
Cilj radionice je da polaznici steknu opsežno razumijevanje metodologije i same implementacije, korak po korak. To će ostvariti na radionici korištenjem velikog primjera iz stvarnog života, Case Studyja te rasprava.

Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad s ostalim polaznicima i trenerom.

Kome je namijenjena:
Financijskim direktorima, financijskim kontrolerima i menadžerima, voditeljima računovodstva, menadžmentu računovodstva, voditeljima odjela usluga te menadžmentu informacijskog sustava.

 

SADRŽAJ I RASPORED

1. DAN

UVOD U ABC METODOLOGIJU

Pregled upravljačkog računovodstva

  • Ključne razlike između računovodstva i upravljačkog računovodstva
  • Struktura i osnovne postavke upravljačkog računovodstva
  • Veza između upravljačkog računovodstva i ABC metode

PRAKTIČNA VJEŽBA: Otkrivanje razlika između računovodstva i upravljačkog računovodstva

 

Activity Based Costing – osnovne postavke

  • Logika ABC metode
  • Industrije i područja koja preferiraju ABC metodu i koje se koristi pojavljuju
  • Ključne točke odlučivanja u metodologiji i njihove posljedice

PRAKTIČNA VJEŽBA: Kalkulacija izravnih troškova u području ljudskih potencijala

 

Integracija ABC metode u upravljačko računovodstvo

  • Sadržaj integracije
  • Polu-integrirani pristup – kada koristiti
  • Integrirani pristup – kada koristiti

PRAKTIČNA VJEŽBA: Diskusija o glavnim razlozima za i protiv ova dva pristupa

 

Informatička podrška za ABC metodu

  • Funkcije koje mora ispuniti IT
  • Tipična IT arhitektura
  • Standardna IT rješenja
  • Rješenja s otvorenim pristupom
  • Najveći rizici u IT implementaciji

PRAKTIČNA VJEŽBA: Razvoj Excel® proračunskog predloška za ABC


2. DAN

UPUTE ZA ABC IMPLEMENTACIJU

1. korak: Postavljanje ciljeva i definiranje osnovne strukture

  • Tipični ciljevi za ABC metodu
  • Utjecaj postavljenih ciljeva za kompleksnost sustava
  • Struktura osnovnih podataka i važne točke odlučivanja

PRAKTIČNA VJEŽBA: Glasanje radi prikupljanja mišljenja o ovim temama

 

2. korak: Mjerenje kapaciteta

  • Vremenski horizont za mjerenje
  • Metode i načini mjerenja kapaciteta (npr. metoda štoperice, metoda alokacije vremena)
  • Prednosti i nedostaci svake metode

PRAKTIČNA VJEŽBA: Glasanje radi prikupljanja mišljenja o ovim temama

 

3. korak: Kalkulacija troškova procesa i održavanje sustava

  • Metoda za definiranje prave vremenske norme
  • Potvrđivanje normi troškova
  • Održavanje: Najveći razlozi za promjene u sustavu

PRAKTIČNA VJEŽBA: Glasanje radi prikupljanja mišljenja o ovim temama

 

Sažetak Activity Based Costing metode – najznačajnija područja primjene

  • Integracija u kalkulaciju marži
  • OPEX planiranje bazirano na ABC metodi
  • Planiranje kapaciteta

PRAKTIČNA VJEŽBA: Studija slučaja; kalkulacija marže i planiranje

 

NAPOMENA: Edukacija se izvodi na engleskom jeziku