360° Menadžment: kako ga učiniti primjenjivim?
Opis:
Voditi organizaciju uspješno i održivo postaje sve složeniji višedimenzionalni izazov. Glavno pitanje koje zaokuplja menadžere je: „Kako misiju poduzeća pretvoriti u rezultate na razini organizacijskih jedinica ili čak pojedinaca?“
Naš pristup menadžmentu u 360° sagledava problem iz više dimenzija istovremeno:
• Od potrošača do proizvoda (ili usluge) -> od tržišta do poduzeća
• Od odabira smjera i strategije do djelovanja -> zastupanje temeljnih vrijednosti u višegodišnjim planovima organizacijskih jedinica
• Od direktora do predradnika -> ciljeve korporacije razložiti na ciljeve za pojedince
• Od funkcije do projekta -> ostvariti rezultate u strukturnoj organizaciji i paralelno raditi na budućim projektima
Takav, višedimenzionalni menadžment se temelji na ciljevima i njihovim pilot kontrolama. U ovoj radionici pružit ćemo primjere ciljeva za svaku funkciju, za svaku hijerarhijsku razinu, za različite dimenzije tržišta (proizvodi, potrošači, regije, prodajni kanali), kao i za poduzeća koja posluju međunarodno. Zajedno sa svim primjerima ciljeva ćemo predstaviti i ključne parametre koje treba mjeriti ako se cilj dostigao ili se tek treba dostići. Također navodimo podatke za rano upozoravanje za feed-forward kontrolu.
Kako bi menadžment 360° mogao zaživjeti, potrebni su prikladni informacijski sustavi. Detaljno ćemo objasniti sustav upravljačkog računovodstva nužan za pružanje ključnih podataka. Menadžeri svih razina, bili oni odgovorni za troškovne centre, za narudžbe, proizvode i skupine proizvoda ili za marketinške strukture, žele vidjeti elemente troškova i prihoda na koje mogu izravno sami utjecati.
Operativni ciljevi obično imaju vremenski horizont od jedne godine. Kako bi ostali konkurentni, a pogotovo kako bi poboljšali poziciju svojih troškova u odnosu na konkurenciju, menadžeri moraju povećati produktivnost vlastite jedinice. Takva poboljšanja, ako se postignu, mjere se i prikazuju omjerima efikasnosti tijekom vremena. U sklopu seminara će ti omjeri biti prikazani za različite funkcije.
Ciljevi:
• Katalog (XLSX format) s primjerima godišnjih operativnih ciljeva za sva funkcijska područja poduzeća. Za svaki od tih ciljeva pružamo informacije o podacima koji se trebaju sakupljati za mjerenje uspjeha tijekom godine, ali i za srednjoročne probe
• Strukturu spremnu za implementaciju holističke kontrole upravljanja u Vašoj višedimenzionalnoj organizaciji
• Detaljno opisane zahtjeve koje Vaše upravljačko računovodstvo i sustav za upravljanje resursima poduzeća (ERP - enterprise resource management system) moraju ispuniti kako bi omogućili takvu holističku kontrolu upravljanja
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, i veliki broj samostalnih praktične vježbi, te zajedničku diskusiju o upotrebi u praksi s ostalim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
• Menadžerima svih razina zainteresiranih u integrirane sustave planiranja i nadzora usmjerenih na budućnost.
• Kontrolerima, ERP-specijalistima i dizajnerima sustava koje, sve zajedno, zanima povezivanje strategije i djelovanja te razlaganje ciljeva korporacije do jedinica i pojedinaca.
• Financijskim menadžerima i računovođama
SADRŽAJ I RASPORED
1. dan
• Važni principi za održivi integrirani menadžment (sustavi integriranog menadžmenta, model održivog sustava, upravljanje pomoću ciljeva, orijentacija prema vrijednosti)
• Ponavljanje važnih financijskih omjera (od dodane vrijednosti do ROCE, troška kapitala, ekonomske dodane vrijednosti)
• Praktična pitanja: Koji elementi održivog integriranog menadžmenta već postoje u našem poduzeću, koji trebaju biti poboljšani ili uvedeni? Kako izračunati potrebnu profitabilnost moje organizacije?
2. dan
• Nositelji vrijednosti u detalje (količine, cijene, popusti, troškovi proizvoda, fiksni troškovi, investicije)
• Poboljšanje položaja troškova (krivulja iskustva, određivanje proračuna, ugovori o razini usluge)
Ciljevi, glavne vrijednosti i pilot kontrole za sve funkcije, 1. dio:
• Troškovni centri i projiciranje troškova
• Tržišno orijentirane funkcije uvijek u kombinaciji s odgovarajućim instrumentima iz sustava upravljačkog računovodstva
• Case study (Excel® simulacija): Kvantificiranje strategije
3. dan
Ciljevi, glavne vrijednosti i pilot kontrole za sve funkcije, 2. dio:
• Proizvodnja, kalkulacija proizvodnje
• Nabavka, skladištenje
• Održavanje i popravljanje
• Postrojenja
• Osoblje
• Informacijska tehnologija
• Financije i kontrola opet povezani s odgovarajućim instrumentima iz sustava upravljačkog računovodstva.
Ciljevi, glavne vrijednosti i pilot kontrole za jedinice, 3. dio:
• Profitni centri
• Strateška raspodjela poslovnih jedinica
• Pravne osobe, korporacija
• Optimiziranje ponašanja korporacija unatoč cijenama prijenosa
• Principi izgradnje sustava ranog upozoravanja
Praktična pitanja: Ponavljanje kompletnog kataloga ciljeva, glavnih vrijednosti i pilot kontrola najbitnijih za moju organizaciju.
Napomena: Edukacija se izvodi na engleskom jeziku.