Kontroling u prodaji i marketingu
Opis:
U vremenu globalizacije tržišta i konkurentne ponude proizvoda i usluga sve je izraženiji trend fokusiranja na potrebe kupaca i prilagođavanja ponude njihovim potrebama.
Sustavna i kvantitativna analiza potreba kupaca, kao i njihovog zadovoljstva postojećim poslovnim odnosom, predmet je ove dvodnevne edukacije.
Nakon završene edukacije, polaznici će moći razumijeti metodologiju, korake u implementaciji i alate za unapređenje prodajno-poslovnog odnosa sa svojim klijentima. Tijekom edukacije bit će obrađen značajan broj praktičnih primjera kako bi se postigli ciljevi edukacije.
Očekivani ishod radionice:
Da se osigura polaznicima da:
- prepoznaju poslovne situacije u kojima su pojedini instrumenti kontrolinga prodaje i marketinga primjenljivi
- detaljno razumiju koncept, metodologiju i instrumente kontrolinga prodaje i marketinga
- razumiju koristi od primjene instrumenata kontrolinga prodaje i marketinga
- budu sposobni samostalno implementirati i koristiti instrumente kontrolinga prodaje i marketinga u praksi.
Metode rada:
Polaznici edukacije će steći znanja i vještine kroz predavanje, demonstracijske prikaze, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad sa drugim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
Ova radionica je korisna za:
- Menadžment i stručnjake u prodaji i marketingu
- Stručnjake u kontrolingu
- Stručnjake u menadžerskom i troškovnom računovodstvu
- Poslovne analitičare za prodaju i marketing.
SADRŽAJ I RASPORED
1. DAN
Registracija i preuzimanje materijala
Strateško određivanje prodajnih ciljeva I
- Matrica utjecaja
- Balanced Scorecard
- Analiza scenarija
Strateško određivanje prodajnih ciljeva II
- Statička analiza portfelja
- Dinamička analiza portfelja
- Relativna konkurentska snaga
- Analiza konkurencije
Operativno planiranje prodaje
- Plan prodaje: prihodi, troškovi prodaje, likvidnost, dobit
- Planiranje prihoda sa kvalificiranim korekcijama plana
- Proračun potencijala distribucije
- Plan prodajnih aktivnosti
- Novčani proračun
Analiza prodaje
- Analiza prodajnih prilika
- Vrednovanje upita kupaca
- Kalkulacija prodajne cijene
- Analiza isplativosti izravne marketinške kampanje
- Analiza rizika i koristi od prodaje
- Proračun očekivane vrijednosti od prodaje
2. DAN
Izravni marketing
- Vrednovanje elemenata marketinškog budžeta
- Povezanost kontribucijske marže proizvoda/usluga sa marketinškim troškovima
- Kalkulacija točke pokrića za izravne marketinške kampanje
- Izrada marketinškog budžeta
Analiza i upravljanje prodajnim rezultatom
- Rabatiranje i skontiranje
- Bonusi, dodaci na cijenu i marže
- Apsorpcijski i marginalni pristup kod upravljanja prodajnim rezultatom
- Analiza osjetljivosti na promjene uvjeta prodaje
Upravljanje prodajom segmenata i poslovnih područja
- ABC analiza
- XYZ analiza
- Zajednička primjena ABC i XYZ analize
- Kontribucijske marže segmenata i poslovnih područja
Analiza kupaca
- Izrada scoring modela za vrednovanje kupaca
- Scoring analiza kupaca – učestalost kupnje i stopa ponovne kupnje
- Analiza atraktivnosti i pozicije kupaca
- Analiza zadovoljstva kupaca