Komunikacijske vještine
Opis:
Veliki broj problema u organizacijama, obiteljima i grupama nastaje zbog loše ili nedostatne komunikacije. Vjerojatno ste i sami u mnogo situacija izrekli nešto poput: ”Uopće ne slušaš što ti govorim!”, ili osvijestili da se neka problematična situacijama mogla izbjeći – samo da se o tome na vrijeme komuniciralo. Komunikacija zapravo predstavlja složeni proces prijenosa ili razmjene informacija između dvoje ili više ljudi. Ona postaje učinkovita, ako poruka od izvora/pošiljatelja do primatelja stigne sržno neizmijenjena, ako je on razumije i vjeruje joj te ako ispravno procijeni njenu važnost.
Ciljevi:
Osvijestiti kompleksnost komunikacijskog procesa i što sve utječe na uspješnost komunikacije te uvježbati aktivno slušanje, nedvosmisleno izražavanje s posebnim naglaskom na davanja povratne informacije (feedbacka), koji su osnova za građenje odnosa i postizanje dobrih poslovnih rezultata.
Metode rada:
Metode rada uključuju interaktivnI pristup, demonstracije, učenje po modelu i učenje temeljeno na iznošenju osobnog iskustva, praktične vježbe, diskusije, individualni i grupni rad. Polaznici između termina treninga dobivaju zadatke kako bi u praksi uvježbavali usvojeno. Na početku idućeg termina radionice najprije se reflektiramo za zadatke koje su sudionici provodili u praksi.
Sadržaj i raspored
1. DAN
Što je komunikacija?
- Zašto komuniciramo?
- Važnost komunikacije
- Komunikacijska osmica - što je unutarnja reprezentacija i zašto je važna kao preduvjet dobre komunikacije
Praktične vježbe: “Direktorica” – osvještavanje prepreka u komunikaciji
Koje su prepreke kvalitetne komunikacije?
- Ulazni faktori - utjecaj percepcije (perceptivni kanali), emocija, generalizacija, iskustva
- Vježbe za osvještavanje faktora koji oblikuju komunikaciju
- Faktori obrade – projekcije, prerano zaključivanja
Praktične vježbe: «Činjenice ili predodžbe» - vježba za osvještavanje čestine projiciranja
Neverbalna komunikacija
- Što sve spada u neverbalnu komunikaciju i najvažniji neverbalni znakovi
- Paraverbalna komunikacija (važnost u telefonskoj komunikacije)
- Utisak u komunikaciji
- Fenomen “zrcaljenja”
Praktične vježbe: “Moj model” – modeliranje u području neverbalne i paraverbalne komunikacije
Komunikacijski šumovi
- Vježbe za osvještavanje šumova u komunikaciji (distorzija, brisanje, poopćavanje)
- Aktivno slušanje
- Karakteristike aktivnog slušanja vs. pasivno slušanje
Praktične vježbe: “Daj mi uputu”; TAS upitnik - vježbe za osvještavanje važnosti aktivnog slušanja.
2. DAN
Temeljne pretpostavke uspješne komunikacije
- Načelo jasnoće i jednostavnosti
- Korištenje prostora kao komunikacijskog medija
- Perceptivni stilovi: načini razmišljanja, primanja i davanja informacije
Praktične vježbe: «VAK tablica» - detektiranje i pristup različitim perceptivnim stilovima
Što komuniciramo?
- Poruka vs. Riječi
- Što komuniciramo (želje vs. potrebe)
- Hijerarhija potreba
- Moć riječi i toksične riječi: kako ih izbjeći
Praktične vježbe: “Prepoznaj potrebu u podlozi” – prepoznavanje i komunikacija potreba
Kako do konstruktivne komunikacije i izbjegavanja konflikata
- Nastanak i faze u razvoju konflikata
- Kako izgraditi rapor (usklađivanje) – skladan i učinkovit odnos s kolegama na svim razinama
- Fleksibilnost i kreativnost u komunikaciji
Praktične vježbe: Svakodnevni primjeri konflikata i transformacija istih po NVC metodi
Komunikacijske uloge
- Vrste komunikacijskih uloga
- Karakteristični obrasci za pojedinu ulogu (ublaživač / optuživač / pametnjaković / ometalo)
- Kako komunicirati s manipulatorom
- Otvorena, direktna komunikacija
Praktične vježbe: “Konzilij” – vježba osvještavanja pojedinih uloga i njihovog utjecaje na komunikacijski proces
Ukoliko ste zainteresirani za otvorenu edukaciju ispunite dolje navedena polja kako bismo Vas mogli pravovremeno obavijestiti o terminu održavanja. Ukoliko Vas pak ima više od petero, u mogućnosti smo doći k Vama i organizirati in-house edukaciju na željenu temu. Odaberite područje Vašeg interesa i kliknite na gumb pošalji.