Definiranje radnih mjesta, selekcija, zapošljavanje i employer branding
Ova radionica je drugi modul edukacijskog programa HR ACADEMY.
Opis:
Svaki poslodavac teži pridobiti i zadržati najkvalitetnije kandidate s tržišta rada jer samo tako može dugoročno osigurati uspjeh kompanije i pružiti najbolju uslugu kupcima. Stoga je izgradnja reputacije poželjnog poslodavca danas sve više jedan od top prioriteta u kompanijama koje se žele istaknuti u odnosu na konkurenciju i jačati svoju stratešku prednost. Kreiranje prepoznatljivih poruka od ključne je važnosti za poslodavce koji se žele istaknuti na tržištu rada i privući pažnju onih kandidata koji će se angažirati na stvaranju dodatne vrijednosti kompanije. No kreiranje kvalitetne reputacije poslodavca puno je više od stvaranja zanimljivog i privlačnog sadržaja – pravi je izazov za poslodavce stvoriti kvalitetne komunikacijske kanale, te biti dosljedan i autentičan u slanju poruka prema postojećim i potencijalnim zaposlenicima.
Stoga za kreiranje uspješne strategije brendiranja poslodavca moraju biti ostvareni neki preduvjeti i odrađene neke prethodne aktivnosti s ciljem dobivanja kvalitetnih uvida kao temelja za svrsishodnu employer branding strategiju.
Pronalazak najboljih djelatnika izazov je na današnjem promjenjivom tržištu rada. Svakodnevno se suočavamo s odljevom ljudi u inozemstvo kao i kulturom češćeg mijenjanja poslodavaca novih generacija. Paralelno s time, tvrtke postaju sve kreativnije u potražnji najboljih kandidata usavršavajući svoje procese privlačenja i odabira budućih zaposlenika. Moderni procesi regrutacije i selekcije imaju pravi omjer vremenske i financijske ekonomičnosti te dugoročne isplativosti kroz odabir adekvatnih kandidata.Također, razvoj vlastitih vještina procjene ljudi uz osobine poput kreativnosti, fleksibilnosti i analitičnosti neophodan je korak na tom putu. Ulaganje u procese regrutacije i selekcije danas nije više samo poželjno, već je imperativ.
Ciljevi:
Cilj edukacije je upoznati polaznike s ključnim aktivnostima i definicijama employer brandinga kao i osposobiti polaznike za analizu postojećih aktivnosti u vlastitim kompanijama te za predlaganje poboljšanja, rješenja i aktivnosti za svrsishodan employer branding.
Edukacija će polaznicima, ovisno o prethodnom predznanju i iskustvu, dati uvid u konkretne alate i rješenja, kreiranje kvalitetnog sadržaja i komunikacijske kanale za slanje poruka ključnim primateljima. Polaznici s prethodnim relevantnim iskustvom će moći nadopunit znanja i vještina ili usvojiti ciljane informacija potrebne za poboljšanje strategije employer brandinga u vlastitim kompanijama. Cilj edukacije je dati polaznicima putokaz i smjernice za uspješno brendiranje poslodavca.
Polaznici će se upoznati s ključnim elementima procesa regrutacije, selekcije i uvođenja u rad kao i osposobiti polaznike za samostalno provođenje selekcijskog procesa s naglaskom na planiranje, odabir adekvatnih kanala regrutacije, provođenje intervjua s kandidatima te odabir zaposlenika uz uvođenje u posao. Edukacija će polaznicima, ovisno o prethodnom predznanju i iskustvu, poslužiti kao početna stepenica u samostalnom provođenju selekcijskog procesa, kao nadopuna znanja i vještina ili pak za usvajanje ciljanih informacija potrebnih za usavršavanje postojećeg selekcijskog procesa u organizaciji.
Metode rada:
Metode rada uključuju teorijsko predavanje, praktične vježbe, konkretne primjere iz prakse te individualni i grupni rad s ostalim polaznicima i edukatorom uz poticanje aktivnosti polaznika te postavljanja pitanja.
Kome je namijenjena:
Voditeljima i djelatnicima ljudskih potencijala, djelatnicima iz ostalih segmenata poslovanja čiji posao uključuje aktivnosti na employer brendingu poput marketinga i korporativnih komunikacija, elemente procesa regrutacije i selekcije te svima onima koji tek ulaze u područje ljudskih potencijala. Razina složenosti edukacije prilagodit će se ovisno o prethodnom znanju i iskustvu polaznika.
SADRŽAJ I RASPORED:
1. DAN: Employer branding
Svrha employer brandinga, EVP i profil poželjnog kandidata
- Svrha employer brandinga
- Reputacija poslodavca
- Kako kroz EB aktivnosti privući i zadržati najbolje kandidate
- Što je to EVP
- Profil poželjnog kandidata
Praktična vježba: Kreiranje EVP, kreiranje profila idealnog kandidata
Putokaz za brendiranje poslodavca – I. dio
- Revidiranje trenutačnog brenda poslodavca
- Procjena konkurencije na tržištu radne snage
- Vanjska analiza tržišta
Praktična vježba: Revizija brenda poslodavca za vlastitu kompaniju – individualni rad, procjena konkurencije – individualni rad, vanjska analiza tržišta – grupni rad, diskusija
Putokaz za brendiranje poslodavca - II. dio
- Kreiranje sadržaja i komunikacijski kanali za slanje poruka ključnim primateljima
- Kreativa
- Suradnja s ključnim partnerima, prikupljanje povratnih informacija
- Aktiviranje brenda poslodavca prema van
Praktična vježba: Izrada kreativne mape – grupni rad, Izrada plana za externo aktiviranje brenda – individualni rad
Najčešće pogreške u brendiranju poslodavca
- Misija, vizija i strategije kompanije u odnosu na EB strategiju
- Odnos brenda poslodavca i brenda robne marke
- Kultura i vrijednosti kompanije
- Odnos prema kupcu
- Ključni pokazatelji uspjeha
Praktična vježba: Izrada liste prioriteta za vlastitu kompaniju – individualni rad, Definiranje top 5 KPU
2. DAN: Definiranje radnih mjesta, selekcija i zapošljavanje
Priprema i kreiranje selekcijskog procesa
- Planiranje zapošljavanja; analiza potreba, definiranje troškova i odgovornosti sudionika
- Analiza radnih mjesta, definiranje željenog profila kandidata i kreiranje teksta natječaja
- Faze selekcijskog procesa (od početka potražnje do zapošljavanja)
- GDPR
Praktična vježba: Osmišljavanje/unaprjeđenje selekcijskog procesa u vlastitoj organizaciji
Regrutacija
- Kanali regrutacije: prednosti i nedostaci, kada se koriste te kako odabrati adekvatne
- Employer Branding
- „Headhunting“- proaktivno dolaženje do kandidata
- Predselekcija kandidata: životopis, zamolba, telefonski intervju
Praktična vježba: Kreiranje procesa regrutiranja kroz odabir regrutacijskih kanala
Selekcija
- Intervju; otvorena i zatvorena pitanja, kompetencijski intervju/situacijska i bihevioralna pitanja, zabranjena pitanja, neverbalna komunikacija
- Intervjuiranje zahtjevnih skupina kandidata
- Vrste testiranja
- Assessment centar
Praktična vježba: Simulacija intervjua kroz kreiranje pitanja te igranje uloga
Zapošljavanje i uvođenje u posao
- Odabir kandidata, pismo namjere i pregovaranje/dogovor oko zapošljavanja
- Komunikacija s neodabranim kandidatima
- Uvođenje u posao; faze uvođenja u rad (induction vs orientation)
- Priprema za probni rad/rok
Praktična vježba: Kreiranje procesa uvođenja u posao
Ukoliko ste zainteresirani za otvorenu edukaciju ispunite dolje navedena polja kako bismo Vas mogli pravovremeno obavijestiti o terminu održavanja. Ukoliko Vas pak ima više od petero, u mogućnosti smo doći k Vama i organizirati in-house edukaciju na željenu temu. Odaberite područje Vašeg interesa i kliknite na gumb pošalji.