360° Menadžment: kako ga učiniti primjenjivim?
Opis:
Voditi organizaciju uspješno i održivo postaje sve složeniji višedimenzionalni izazov. Glavno pitanje koje zaokuplja menadžere je: „Kako misiju poduzeća pretvoriti u rezultate na razini organizacijskih jedinica ili čak pojedinaca?“
Naš pristup menadžmentu u 360° sagledava problem iz više dimenzija istovremeno:
• Od potrošača do proizvoda (ili usluge) -> od tržišta do poduzeća
• Od odabira smjera i strategije do djelovanja -> zastupanje temeljnih vrijednosti u višegodišnjim planovima organizacijskih jedinica
• Od direktora do predradnika -> ciljeve korporacije razložiti na ciljeve za pojedince
• Od funkcije do projekta -> ostvariti rezultate u strukturnoj organizaciji i paralelno raditi na budućim projektima
Takav, višedimenzionalni menadžment se temelji na ciljevima i njihovim pilot kontrolama. U ovoj radionici pružit ćemo primjere ciljeva za svaku funkciju, za svaku hijerarhijsku razinu, za različite dimenzije tržišta (proizvodi, potrošači, regije, prodajni kanali), kao i za poduzeća koja posluju međunarodno. Zajedno sa svim primjerima ciljeva ćemo predstaviti i ključne parametre koje treba mjeriti ako se cilj dostigao ili se tek treba dostići. Također navodimo podatke za rano upozoravanje za feed-forward kontrolu.
Kako bi menadžment 360° mogao zaživjeti, potrebni su prikladni informacijski sustavi. Detaljno ćemo objasniti sustav upravljačkog računovodstva nužan za pružanje ključnih podataka. Menadžeri svih razina, bili oni odgovorni za troškovne centre, za narudžbe, proizvode i skupine proizvoda ili za marketinške strukture, žele vidjeti elemente troškova i prihoda na koje mogu izravno sami utjecati.
Operativni ciljevi obično imaju vremenski horizont od jedne godine. Kako bi ostali konkurentni, a pogotovo kako bi poboljšali poziciju svojih troškova u odnosu na konkurenciju, menadžeri moraju povećati produktivnost vlastite jedinice. Takva poboljšanja, ako se postignu, mjere se i prikazuju omjerima efikasnosti tijekom vremena. U sklopu seminara će ti omjeri biti prikazani za različite funkcije.
Ciljevi:
• Katalog (XLSX format) s primjerima godišnjih operativnih ciljeva za sva funkcijska područja poduzeća. Za svaki od tih ciljeva pružamo informacije o podacima koji se trebaju sakupljati za mjerenje uspjeha tijekom godine, ali i za srednjoročne probe
• Strukturu spremnu za implementaciju holističke kontrole upravljanja u Vašoj višedimenzionalnoj organizaciji
• Detaljno opisane zahtjeve koje Vaše upravljačko računovodstvo i sustav za upravljanje resursima poduzeća (ERP - enterprise resource management system) moraju ispuniti kako bi omogućili takvu holističku kontrolu upravljanja
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, i veliki broj samostalnih praktične vježbi, te zajedničku diskusiju o upotrebi u praksi s ostalim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
• Menadžerima svih razina zainteresiranih u integrirane sustave planiranja i nadzora usmjerenih na budućnost.
• Kontrolerima, ERP-specijalistima i dizajnerima sustava koje, sve zajedno, zanima povezivanje strategije i djelovanja te razlaganje ciljeva korporacije do jedinica i pojedinaca.
• Financijskim menadžerima i računovođama
SADRŽAJ I RASPORED
1. dan
• Važni principi za održivi integrirani menadžment (sustavi integriranog menadžmenta, model održivog sustava, upravljanje pomoću ciljeva, orijentacija prema vrijednosti)
• Ponavljanje važnih financijskih omjera (od dodane vrijednosti do ROCE, troška kapitala, ekonomske dodane vrijednosti)
• Praktična pitanja: Koji elementi održivog integriranog menadžmenta već postoje u našem poduzeću, koji trebaju biti poboljšani ili uvedeni? Kako izračunati potrebnu profitabilnost moje organizacije?
2. dan
• Nositelji vrijednosti u detalje (količine, cijene, popusti, troškovi proizvoda, fiksni troškovi, investicije)
• Poboljšanje položaja troškova (krivulja iskustva, određivanje proračuna, ugovori o razini usluge)
Ciljevi, glavne vrijednosti i pilot kontrole za sve funkcije, 1. dio:
• Troškovni centri i projiciranje troškova
• Tržišno orijentirane funkcije uvijek u kombinaciji s odgovarajućim instrumentima iz sustava upravljačkog računovodstva
• Case study (Excel® simulacija): Kvantificiranje strategije
3. dan
Ciljevi, glavne vrijednosti i pilot kontrole za sve funkcije, 2. dio:
• Proizvodnja, kalkulacija proizvodnje
• Nabavka, skladištenje
• Održavanje i popravljanje
• Postrojenja
• Osoblje
• Informacijska tehnologija
• Financije i kontrola opet povezani s odgovarajućim instrumentima iz sustava upravljačkog računovodstva.
Ciljevi, glavne vrijednosti i pilot kontrole za jedinice, 3. dio:
• Profitni centri
• Strateška raspodjela poslovnih jedinica
• Pravne osobe, korporacija
• Optimiziranje ponašanja korporacija unatoč cijenama prijenosa
• Principi izgradnje sustava ranog upozoravanja
Praktična pitanja: Ponavljanje kompletnog kataloga ciljeva, glavnih vrijednosti i pilot kontrola najbitnijih za moju organizaciju.
Napomena: Edukacija se izvodi na engleskom jeziku.
„Koncept upravljanja i kontrolinga kojeg je izložio Dr. Lukas Rieder jedinstven je na hrvatskom tržištu edukacija koje se bavi ovom problematikom.
Na sveobuhvatan, jednostavan i praktično koristan način, Dr. Rieder je svoje višegodišnje iskustvo prenio na prisutne menadžere i kontrolere iz hrvatskih poduzeća“
Andrea Milić, Specijalist
Hrvatska banka za obnovu i razvitak d.d.
"Sudjelovanje na radionici Dr. Lukasa Riedera "360° Management: How to make it actionable" odlična je prilika za stjecanje uvida u holistički pristup vođenja poduzeća.
Dr. Rieder kroz svoju komunikaciju sa polaznicima ukazuje na krucijalne parametre kako u menadžerskom tako i u poslu kontrolera, potičući svakog sugovornika na razmišljanje o iznesenoj problematici.
Iako se radi o samom vrhu europske kontrolinške scene jasna je želja da se znanje i spoznaja prenesu svakom sudioniku neovisno o njegovom iskustvu."
Hrvoje Filipčić, dipl. oec., direktor kontrolinga
Franck d.d.
„Dr. Rieder posjeduje bogato praktično iskustvo i zbog toga na vrlo jednostavan način uspijeva kvalitetno pojasniti relativno složene stvari.
Ono što me se posebno dojmilo je način na koji odgovora na sva pitanja sudionika – ulazi u samu srž pitanja te daje kvalitetne i praktično primjenljive odgovore.
Definitivno bi svatko tko se izravno ili neizravno bavi upravljanjem poslovnim rezultatom trebao pohađati ovu edukaciju.“
mr. sc. Dalibor Brnos, MBA, Direktor
Brionka d.d.
Ukoliko ste zainteresirani za otvorenu edukaciju ispunite dolje navedena polja kako bismo Vas mogli pravovremeno obavijestiti o terminu održavanja. Ukoliko Vas pak ima više od petero, u mogućnosti smo doći k Vama i organizirati in-house edukaciju na željenu temu. Odaberite područje Vašeg interesa i kliknite na gumb pošalji.