Upravljanje ljudima kroz sustav kompetencija
Četvrtak, 03.07.2025.
Zagreb
Opis:
Poduzeće definiranim sustavom kompetencija gradi kompanijsku kulturu i sustav učinkovitosti jer ima postavljene temelje kakve ljude treba, kakve vrijednosti i vještine zaposlenici trebaju jačati i razvijati te na taj način upravlja ljudskim kapitalom prema ostvarenju korporativnih ciljeva.
Poduzeće koje ima definirane kompetencije u skladu s vlastitom vizijom i misijom povećava kvalitetu pri odabiru ljudi u procesu selekcije te omogućava efikasnije praćenje, evaluaciju te naposljetku pružanje povratne informacije zaposleniku o rezultatima rada. Kroz postavljen sustav kompetencija lakše će biti definirati zahtjeve radnog mjesta, sustav praćenja rezultata rada i razvoj zaposlenika zbog toga što je točno definirano što se treba procijeniti, mjeriti i po dobivenim rezultatima razvijati.
Kroz sustav kompetencija povezujemo i unapređujemo kvalitetu sljedećih procesa za upravljanje ljudima:
• Selekcija kandidata
• Razvoj i edukacija
• Plan nasljeđivanja
• Upravljanje talentima
• Praćenje kvalitete rada
Koje su prednosti ako imamo zajednički jezik za kompetencije i pripadajuća ponašanja:
Za menadžere - predstavlja alat koji upravljačkim funkcijama olakšava sve odluke po pitanju zaposlenika: procjenu zaposlenika, selekciju novih zaposlenika, pružanje povratne informacije o razvoju, planiranje razvoja karijere te postavlja ljestvicu uspješnosti i razlikovanja produktivnih od neproduktivnih.
Za zaposlenike - omogućava transparentnost u smjeru toga što je definirano i što se očekuje od zaposlenika unutar poduzeća (promocije iznutra) te izvan poduzeća (selekcija novih zaposlenika).
Ciljevi:
Cilj radionice je upoznati polaznike koja je prednost uvođenja sustava kompetencija u svakodnevno upravljanje ljudskim potencijalima.
Kompetencije trebaju osigurati uspješan rad poduzeća u sadašnjosti i pripremiti zaposlenike na izazove budućnosti.
Postavljenim sustavom kompetencija definiramo kakve zaposlenike trebamo, nakon toga slijedi proces snimanja stanja kakve zaposlenike poduzeće trenutno zapošljava te u kojem pravcu treba ići proces razvoja, internih i eksternih edukacija za postojeće zaposlenike, a s druge strane otkrivamo kakvi ljudi nam nedostaju i na što ćemo se orijentirati u procesu selekcije i privlačenja ljudi s potencijalom.
Po završetku programa, polaznici će biti u stanju:
- razumjeti proces uvođenja sustava kompetencija
- napraviti procjenu razine kompetencija
- primijeniti sustav kompetencija u procese za upravljanje ljudima poput: definiranja opisa radnog mjesta, proces selekcije, planiranje razvoja kroz individualni razvojni plan, planiranje edukacija, plan nasljeđivanje te praćenje rezultata rada.
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad s trenerom, izradu obrazaca za procjenu i praćenje, radu u paru, rad u timu.
Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima koji su zaduženi za selekciju i razvoj ljudskih potencijala.
U kotizaciju edukacije uključeni su materijali, certifikat Poslovne učinkovitosti o pohađanju stručnog usavršavanja, ručak i osvježenja tijekom pauze.
SADRŽAJ I RASPORED
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Što su kompetencije?
- Uvod i upoznavanje
- Prednosti upravljanja ljudima kroz razrađen sustav kompetencija u poduzeću
- Primjena sustava kompetencija u procesima za upravljanje ljudima
- Primjeri sustava kompetencija u nekoliko različitih industrija
PRAKTIČNA VJEŽBA: Definiranje liste kompetencija (ovisno o industriji iz koje dolaze polaznici)
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Sustav kompetencija – definiranje i razrada na ponašanja
- Razrada kompetencija na skupove ponašanja koji su instrument za postizanje željenih rezultata
- Povezivanje definiranih kompetencija i pripadajućih ponašanja s poslovnim ciljevima
- Evaluacija kompetencija
- Sustav kompetencija i doprinos izgradnji kompanijske kulture
PRAKTIČNA VJEŽBA: Razrada prethodno definiranih kompetencija na pripadajuća ponašanja
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Praktična primjena sustava kompetencija u poduzeću - Selekcija
- Definiranje opisa radnih mjesta
- Kako se izrađuje katalog poslova u poduzeću
- Proces selekcije i sustav kompetencija
- Priprema za selekcijski intervju uz pomoć sustava kompetencija
PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada opisa radnog mjesta i upitnika za selekcijski intervju. Simulacija razgovora za posao prema postavljenim kompetencijama i pripadajućim ponašanjima
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Praktična primjena sustava kompetencija u poduzeću - Razvoj
- Primjena sustava kompetencija u procesu razvoja zaposlenika
- Individualni razvojni plan
- Upravljanje talentima – upravljanje potencijalima
- Planiranje nasljednika
PRAKTIČNA VJEŽBA: Izrada individualnog razvojnog plana, procjena zaposlenika, samoprocjena zaposlenika
PREDAVAČI:
Maja Vodopivec Oslić, dipl. oec., završila je Ekonomski fakultet u Zagrebu. Nakon fakulteta radila je komercijalnim poslovima u prodaji i nabavi. Karijeru u upravljanju ljudskim potencijalima započela je prije dvadeset godina u farmaceutskoj multinacionalnoj kompaniji gdje je napredovala do pozicije regionalnog direktora Adriatic regije. Nakon dvanaest godina u korporativnom sektoru karijeru nastavlja kao senior konzultant u konzultantskoj kompaniji koja se bavi osobnim i organizacijskim razvojem. Njezin poseban interes je područje upravljanja učinkom te je sudjelovala na projektima kreiranja i implementacije sustava upravljanja učinkom u različitim kompanijama. Certificirani je trener za korištenje metodologije Stonebow International UK te korištenja SDI alata od strane Personal Strengths Publishing USA. Dodatno se školovala u Management Centre Europe, Bruxelles i Ashridge Business School, London na temu strateškog upravljanja ljudskim potencijalima.