Osnove upravljanja projektima

Datum i mjesto održavanja:
Četvrtak, 08.02.2024.  -  Petak, 09.02.2024.
Zagreb
Rok za prijavu: Ponedjeljak, 05.02.2024.
 

Opis:
Razvojem poslovanja svaka tvrtka prepoznaje važnost efikasnog upravljanja projektima pokrenutim u cilju ostvarenja svojih strateških ciljeva. Zadnjih se godina u prosjeku jedna petina svjetskog BDP-a ulaže u projekte u gotovo svim industrijama što ukazuje na potrebu izgradnje vještina upravljanja projektima i razumijevanja životnog ciklusa projekata – način iniciranja, pripreme, realizacije te zaključivanja projekata. Važnost voditelja projekata, vještina preciznog identificiranja ciljeva i ključnih aktivnosti te razumijevanje što tvrtka želi projektima postići – koju poziciju i kakav odgovor na zahtjeve tržišta, je sve više prepoznata od strane upravljačkih struktura tvrtki. Stoga ne čudi da upravljanje projektima postaje jedna od ključnih vještina i za poduzetnike i za ključne korporativne djelatnike.

Ciljevi:
Osnovni seminar daje uvid u komponente projektnog menadžmenta i kako se one mogu koristiti za realizaciju poduzetničkih i korporativnih pothvata na troškovno učinkovit način. Program edukacije na konkretnim i realnim primjerima polaznicima pomaže razumjeti da upravljanje projektima ne znači samo isporučiti projekt na vrijeme već uključuje i upravljanje troškovima, promjenama i rizicima i nadgledanje drugih aspekata projekta.

Metode rada:
Edukacije će polaznicima pružiti znanja, smjernice i praktične savjete kako izgraditi/unaprijediti vještine postizanja rezultata koji odgovaraju unaprijed definiranoj kvaliteti, ciljevima i planovima. Nakon edukacije će polaznici znati utvrditi projektne aktivnosti, postaviti prioritete aktivnosti u okviru planiranja troškova, rokova i resursa projekta, naučiti jednostavne tehnike upravljanja promjenama i rizicima te prepoznati i dodijeliti uloge kod izvođenja projekta.

Kome je namijenjena:
Svima koji su novi u projektima i upravljanju istima (projektni menadžment), ali i polaznicima koji žele osvježiti osnovna znanja o upravljanju projektima.

 

SADRŽAJ I RASPORED

1. DAN

08:30 - 09:00    Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30    Osnove postavke upravljanja projektima

  • Što je projekt?
  • Što je upravljanje projektima?
  • Proces tj. Projekt
  • Životni ciklus upravljanja projektima
  • Povijest upravljanja projektima te životni ciklus upravljanja projektima

10:30 - 10:45    Stanka za kavu
10:45 - 12:15    Faza inicijacije (pokretanja) projekata

  • Uspostava tima
  • Dugoročni i kratkoročni ciljevi
  • Okvirna procjena vremena i troškova
  • Savjeti kod pokretanja projekta
  • Priprema i prezentacija projektne povelje – Project Charter (grupni rad, diskusija)

12:15 - 13:15    Stanka za ručak
13:15 - 14:45    Faza planiranja projekta I.

  • Precizno definiranje opsega projekta
  • Organiziranje tima – ovlasti i obveze
  • Izrada i prezentacija work breakdown structure – WBS (grupni rad, diskusija)

14:45 - 15:00   Stanka za kavu
15:00 - 16:30   Faza planiranja projekta II.

  • Mrežni dijagrami
  • Uspostava aktivnosti
  • Analiza ovisnosti
  • Procjena trajanja i troškova
  • Metoda kritičnog puta (individualni rad, diskusija)

2. DAN

09:00 - 10:30    Faza planiranja projekta III.

  • Prepoznavanje i upravljanje rizicima
  • Analiza rizika
  • Praćenje i kontrola rizika
  • Priprema plana upravljanja rizicima (grupni rad, kreativne tehnike razmišljanja, diskusija)

10:00 - 10:45    Stanka za kavu
10:45 - 12:15    Faza planiranja projekta IV.

  • Planiranje komunikacije i distribucije informacija
  • Savjeti za efikasne projektne sastanke
  • Rješavanje konflikata
  • Proces planiranja kvalitete, osiguranje kvalitete i kontrola procesa (grupni rad, diskusija)
  • Faza implementacije

12:15 - 13:15    Stanka za ručak
13:15 - 14:45    Ispunjavanje zadanih rokova, dugoročnih i kratkoročnih ciljeva

  • Kontrola projekta
  • Upravljanje promjenama
  • Izvještavanje, upravljanje resursima
  • Prilagodba projekta na promjenu (grupna vježba, diskusija)

14:45 - 15:00    Stanka za kavu
15:00 - 16:30    Faza zatvaranja projekta

  • Završavanje razvojnih aktivnosti
  • Operativno prihvaćanje
  • Edukacija korisnika
  • Primopredaja proizvoda / usluge i zatvaranje ugovora
  • Dokumentiranje iskustava za iduće projekte (grupna vježba, diskusija)
 

PREDAVAČI:

Tonći Jelić
 

Mr. sc. Tonći Jelić, svoju je karijeru započeo u procesnoj, a nastavio u financijskoj industriji te industriji zaštite okoliša. Znanje je stjecao u međunarodnim osiguravateljima: u Generali  osiguranju, Osiguranju Zagreb/Basler osiguranju te Merkur osiguranju kao član Uprave, direktor raznih sektora i voditelj odjela uz članstvo u raznim stručnim odborima. Fokusi dosadašnjeg rada su ustrojavanje osiguravateljnih operativnih procesa uz uvođenje ključnih pokazatelja poslovanja, implementacija potrebnih kontrola te strateško i operativno planiranje i izvješćivanje. U središtu poslovnog interesa je kontroling proizvoda - mjerenje procesa obrade poslovnih slučajeva te upravljanje projektima. Projektno iskustvo je vezano uz vođenje projekta osnivanja osiguravatelja, uvođenje novih proizvoda u portfelj kompanija te sudjelovanje u spajanju više poduzeća u jedno. Posljednji projekti su obuhvaćali reinženjering poslovnih operativnih procesa nakon spajanja više kompanija te reinženjering funkcionalnosti intraneta poduzeća temeljenog na Sharepoint platformi.