Kontroling organizacijskih funkcija (proizvodnja, nabava, prodaja, marketing)

Datum i mjesto održavanja:
Petak, 13.12.2024.
Zagreb
Rok za prijavu: Utorak, 10.12.2024.
 

Opis:

U vremenu globalizacije tržišta i konkurentne ponude proizvoda i usluga sve je izraženiji trend fokusiranja na potrebe kupaca i prilagođavanja ponude njihovim potrebama. Za očuvanje i stvaranje dodatne vrijednosti poduzeća važna je pravilna upotreba alata za unaprjeđenje procesa nabave, proizvodnje, prodaje i marketinga. Ova edukacija daje sažeti pregled aktivnosti koje treba obuhvaćati kontroling u nabavi, proizvodnji, prodaji i marketingu, u cilju povezivanja pojedinačnih informacija o proizvodima i uslugama s cjelovitim poslovnim rezultatima poduzeća.

Ciljevi:

Na konkretnim primjerima iz prakse pojasniti će se višedimenzionalnost u planiranju poslovanja u proizvodnom ili uslužnom poduzeću i izvještavanje o troškovima pojedinačnih proizvoda ili uslužnih linija. Edukacija također ima za cilj povezati kalkulacije cijene koštanja pojedinačnih proizvoda ili usluga s propisanim financijskim izvještajima poduzeća. Polaznici edukacije steći će razumijevanje koncepta, metodologije i instrumenata kontrolinga u nabavi, prodaji i marketingu te će moći samostalno koristiti navedene instrumente u praksi.

Metode rada:

Polaznici edukacije će steći znanja i vještine kroz predavanje, demonstracijske prikaze, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad sa drugim polaznicima i trenerom.

Kome je namijenjena:

Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u kontrolingu, prodaji, nabavi i marketingu, menadžmentu proizvodnje kao iI specijalistima u reviziji, financijama i računovodstvu.

SADRŽAJ I RASPORED

08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Posebne značajke kontrolinga u proizvodnom i uslužnom poduzeću

  • Proces kontrolinga u proizvodnom vs. uslužnom poduzeću
  • Planiranje i utrošci proizvodnih resursa
  • Rasčlanjivanje troškova u proizvodnji i procesu kreiranja usluga

Praktična vježba:  Analiza učinaka koji su nastali donošenjem naših poslovnih odluka

10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Planiranje i optimizacija asortimana proizvoda i usluga

  • Optimizacija asortimana – plan prodaje
  • Ograničenja u planiranju rezultata
  • Prijedlog rješenja i korektivne akcije

Praktična vježba: Zaključna analiza i ocjena pomaka u financijskim pokazateljima

12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Uloga kontrolinga u nabavi

  • Kontroling u nabavi: nabava kao poluga za ostvarenje dobiti, mjerenje uspješnosti, benchmarking i pokazatelji
  • Upravljanje portfeljem u nabavi
  • Uspostavljanje sustava pokazatelja, planiranje nabave i Make-or-Buy odlučivanje
  • Upravljanje dobavljačima i odabrane teme: upravljanje rizicima, rani utjecaj na nastanak troškova, analiza lanca vrijednosti, Design to Cost

Praktična vježba: organizacija kontrolinga u nabavi

14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Uloga kontrolinga u prodaji i marketingu

  • Strateško i operativno planiranje prodaje
  • Analiza prodaje (analiza prodajnih prilika, analiza kupaca, proračun očekivane vrijednosti od prodaje)
  • Vrednovanje elemenata marketinškog budžeta
  • Povezanost kontribucijske marže proizvoda/usluga s marketinškim troškovima

Praktična vježba: planiranje prodajnih aktivnosti

Ova specijalistička radionica je dio specijalističkog kontroling programa Kontroling akademija Poslovna učinkovitost, certificiranog od strane International Group of Controlling.

 

International Group of Controlling

 

PREDAVAČI:

Branko Grubić
 

Branko Grubić, univ. spec. oec., završio je specijalistički studij iz kontrolinga na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Ima dugogodišnje profesionalno iskustvo vezano uz poslove plana, analize i kontrolinga. Većinu radnog iskustva stekao je u Petrokemiji d.d. Kutina radeći kao Glavni analitičar i Direktor kontrolinga. Od 2018. godine, savjetnik je Uprave društva za strategiju i razvoj. U prethodnom razdoblju vodio je, ili bio član, stručnih timova na različitim složenim poslovnim projektima, dubinskim analizama te programima restrukturiranja i strateškog razvoja. U segmentu edukacije i osposobljavanja vodio je brojne radionice na temu uvođenja  kontrolinga u proizvodnom poduzeću, kontrolinga proizvoda i usluga te strateške analize uže i šire poslovne okoline poduzeća.

Renata Domović
 

Renata Domović dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno je zaposlena kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o.

Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva, financija i revizije, vođenja projekata, te financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala, te je stekla certifikat ovlaštenog revizora pri Hrvatskoj udruzi revizora. Stečeno iskustvo koristi i danas za reviziju poslovnih operacija i temeljnih financijskih izvještaja. Kao iskusni voditelj kontrolinga, specijalizirala se u postavljanju i optimizaciji poslovnih procesa, izvještavanju i reviziji poslovanja. Uspješno pokrenula i razvila odjel kontrolinga u M SAN grupi d.o.o., implementirajući cjeloviti koncept kontrolinga i postavljajući temelje za operativne instrumente, internu regulativu, izvještaje i terminologiju, te unaprijedila analitičke i savjetodavne poslovne procese. Njezin profesionalni put obilježen je i izradom kompleksnih konsolidiranih financijskih izvještaja za velike korporacije.