Financijski kontroling (upravljanje troškovima, likvidnost i novčani tokovi)
Srijeda, 19.02.2025.
Zagreb
Opis:
U današnjim uvjetima poslovanja, koji su obilježeni sve prisutnijim krizama, ali i pritiscima konkurencije, nužno je još veću pažnju posvetiti analizi postojećeg načina poslovanja i iznalaženju učinkovitih mogućnosti za očuvanje ili povećanje postojeće vrijednosti poslovanja. Financijsko poslovanje, upravljanje likvidnošću i troškovima, u današnje vrijeme od iznimnog je značaja za osiguravanje kontinuiteta poslovanja poduzeća te donošenje adekvatnih poslovnih odluka.
Ciljevi:
Polaznici će se upoznati sa zadacima i organizacijom financijskog kontrolinga te kako osigurati likvidnost koja je troškovno optimalna i koja su obilježja modernih financijskih instrumenata. Kroz praktičnu vježbu polaznici će dobiti znanja kako upravljati novčanim ciklusom i novčanim tokovima. Također će se upoznati sa značajem i metodama upravljanja troškovima u praksi te na praktičnom primjeru klasificirat će i alocirati troškove te će naučiti upravljati troškovima koristeći metodu razdvajanja fiksnih i varijabilnih troškova.
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad s ostalim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u kontrolingu, reviziji, financijama i računovodstvu.
SADRŽAJ I RASPORED
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Uvod u financijski kontroling
- Financije kao sastavni element poslovnih procesa
- Glavni procesi u financijama
- Koncepcija, ciljevi i mjere financijskog kontrolinga
Praktična vježba: Analiza kvalitete financijskog kontrolinga u poduzeću
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Upravljanje likvidnošću
- Optimizacija novčanog ciklusa
- Aktivno upravljanje obrtnim kapitalom (zalihe, potraživanja, obveze)
- Novčani tokovi poduzeća
- Vanjsko financiranje poslovanja
Praktična vježba: Izračun novčanog ciklusa poduzeća i izrada izvještaja o novčanim tokovima
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Značaj troškova u poslovanju
- Pojmovno određenje troškova
- Proces upravljanja troškovima
- Višedimenzionalni koncept upravljanja troškovima
Praktična vježba: Definiranje izvještajnog okvira za troškove
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Upravljanje troškovima u praksi
- Klasifikacija troškova
- Alokacija troškova
- Modeli upravljanja troškovima
- Analiza kontribucijske marže i točke pokrića
Ova specijalistička radionica je dio specijalističkog kontroling programa Kontroling akademija
Poslovna učinkovitost, certificiranog od strane International Group of Controlling.
PREDAVAČI:
Renata Domović dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno je zaposlena kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o.
Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva, financija i revizije, vođenja projekata, te financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala, te je stekla certifikat ovlaštenog revizora pri Hrvatskoj udruzi revizora. Stečeno iskustvo koristi i danas za reviziju poslovnih operacija i temeljnih financijskih izvještaja. Kao iskusni voditelj kontrolinga, specijalizirala se u postavljanju i optimizaciji poslovnih procesa, izvještavanju i reviziji poslovanja. Uspješno pokrenula i razvila odjel kontrolinga u M SAN grupi d.o.o., implementirajući cjeloviti koncept kontrolinga i postavljajući temelje za operativne instrumente, internu regulativu, izvještaje i terminologiju, te unaprijedila analitičke i savjetodavne poslovne procese. Njezin profesionalni put obilježen je i izradom kompleksnih konsolidiranih financijskih izvještaja za velike korporacije.