Upravljanje profitabilnošću
Petak, 28.11.2025.
Zagreb
Utorak, 25.11.2025.
Ova specijalistička edukacija dio je programa Financijska akademija Poslovna učinkovitost.
Opis:
U vrijeme kada je rast poduzeća ograničen stalnim pritiscima konkurencije, kupaca, dobavljača i svih ostalih dionika, vrlo je važno efikasno upravljati raspoloživim resursima. Cilj koji se nameće pred menadžment je maksimizacija profita odnosno umijeće ulaganja u najprofitabilnije segmente poslovanja i napuštanje onih koji donose gubitke. Kako bi prepoznali takva područja na vrijeme, ključna je uspostava primjerenog sustava za izračun i analizu profitabilnosti, koji će menadžmentu omogućiti upravljanje i odlučivanje temeljeno na pravovremenim i relevantnim informacijama. Takav način upravljanja će u konačnici rezultirati povećanjem učinkovitosti i profitabilnosti poduzeća.
Ciljevi:
Cilj ove radionice je upoznati polaznike sa konceptom iskaza uspjeha te svim preduvjetima i koracima pri njegovom kreiranju. Polaznici će se kroz predavanja i praktične vježbe upoznati sa svim koracima u izračunu profitabilnosti, od važnosti definiranja profitnih i troškovnih centara, metoda i ključeva alokacije troškova do finalnih analiza profitabilnosti. Sudionicima ćemo približiti i IT sustave za podršku izračunu profitabilnosti, te koje su to karakteristike koje takvi sustavi trebaju zadovoljavati.
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje usvajati kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe na papiru i računalu, te diskusiju s ostalim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u kontrolingu, financijama i računovodstvu.
SADRŽAJ I RASPORED
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Iskaz uspjeha profitnih centara
- Koncept iskaza uspjeha
- Određivanje i organizacija profitnih centara
- Preduvjeti za kreiranje iskaza uspjeha (organizacijski, informacijski i procesni)
Praktična vježba: Kreiranje strukture iskaza uspjeha
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Evidentiranje prihoda i alokacija troškova
- Najbolje prakse evidentiranja prihoda
- Klasifikacija troškova
- Metode alokacije troškova
- Najbolje prakse alokacije troškova
Praktične vježbe:
- Izrada i upotreba modela alokacije troškova
- Usporedba različitih metoda alokacije
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Analiza podataka
- Izračun pokazatelja profitabilnosti
- Kreiranje standardnih izvještaja i ad-hoc analiza
Praktična vježba: Analiza i izvještavanje podataka o profitabilnosti
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Najbolje IT prakse za analizu i izvještavanje o profitabilnosti
- Tržište IT alata za analizu i izvještavanje o profitabilnosti
- Temeljni preduvjeti za korištenje pojedine vrste IT alata
- Prednosti i nedostaci besplatnih i komercijalnih IT alata
Praktična vježba: Primjer analize i izvještavanja o profitabilnosti u MS Excel-u
Renata Domović dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno je zaposlena kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o.
Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva, financija i revizije, vođenja projekata, te financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala, te je stekla certifikat ovlaštenog revizora pri Hrvatskoj udruzi revizora. Stečeno iskustvo koristi i danas za reviziju poslovnih operacija i temeljnih financijskih izvještaja. Kao iskusni voditelj kontrolinga, specijalizirala se u postavljanju i optimizaciji poslovnih procesa, izvještavanju i reviziji poslovanja. Uspješno pokrenula i razvila odjel kontrolinga u M SAN grupi d.o.o., implementirajući cjeloviti koncept kontrolinga i postavljajući temelje za operativne instrumente, internu regulativu, izvještaje i terminologiju, te unaprijedila analitičke i savjetodavne poslovne procese. Njezin profesionalni put obilježen je i izradom kompleksnih konsolidiranih financijskih izvještaja za velike korporacije.