Datum i mjesto održavanja:
Petak, 28.11.2025.
Zagreb
Rok za prijavu:
Utorak, 25.11.2025.
 
Upravljanje profitabilnošću

Ova specijalistička edukacija dio je programa Financijska akademija Poslovna učinkovitost.

Opis:
U vrijeme kada je rast poduzeća ograničen stalnim pritiscima konkurencije, kupaca, dobavljača i svih ostalih dionika, vrlo je važno efikasno upravljati raspoloživim resursima. Cilj koji se nameće pred menadžment je maksimizacija profita odnosno umijeće ulaganja u najprofitabilnije segmente poslovanja i napuštanje onih koji donose gubitke. Kako bi prepoznali takva područja na vrijeme, ključna je uspostava primjerenog sustava za izračun i analizu profitabilnosti, koji će menadžmentu omogućiti upravljanje i odlučivanje temeljeno na pravovremenim i relevantnim informacijama. Takav način upravljanja će u konačnici rezultirati povećanjem učinkovitosti i profitabilnosti poduzeća.
 
Ciljevi:
Cilj ove radionice je upoznati polaznike sa konceptom iskaza uspjeha te svim preduvjetima i koracima pri njegovom kreiranju. Polaznici će se kroz predavanja i praktične vježbe upoznati sa svim koracima u izračunu profitabilnosti, od važnosti definiranja profitnih i troškovnih centara, metoda i ključeva alokacije troškova do finalnih analiza profitabilnosti. Sudionicima ćemo približiti i IT sustave za podršku izračunu profitabilnosti, te koje su to karakteristike koje takvi sustavi trebaju zadovoljavati.

Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje usvajati kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe na papiru i računalu, te diskusiju s ostalim polaznicima i trenerom.

Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u kontrolingu, financijama i računovodstvu.

SADRŽAJ I RASPORED

08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Iskaz uspjeha profitnih centara

  • Koncept iskaza uspjeha
  • Određivanje i organizacija profitnih centara
  • Preduvjeti za kreiranje iskaza uspjeha (organizacijski, informacijski i procesni)

Praktična vježba: Kreiranje strukture iskaza uspjeha

10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Evidentiranje prihoda i alokacija troškova

  • Najbolje prakse evidentiranja prihoda
  • Klasifikacija troškova
  • Metode alokacije troškova
  • Najbolje prakse alokacije troškova

Praktične vježbe: 

  • Izrada i upotreba modela alokacije troškova
  • Usporedba različitih metoda alokacije

12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Analiza podataka

  • Izračun pokazatelja profitabilnosti
  • Kreiranje standardnih izvještaja i ad-hoc analiza

Praktična vježba: Analiza i izvještavanje podataka o profitabilnosti

14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Najbolje IT prakse za analizu i izvještavanje o profitabilnosti

  • Tržište IT alata za analizu i izvještavanje o profitabilnosti
  • Temeljni preduvjeti za korištenje pojedine vrste IT alata
  • Prednosti i nedostaci besplatnih i komercijalnih IT alata

Praktična vježba: Primjer analize i izvještavanja o profitabilnosti u MS Excel-u

 
Renata Domović
 

Renata Domović dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno je zaposlena kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o.

Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva, financija i revizije, vođenja projekata, te financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala, te je stekla certifikat ovlaštenog revizora pri Hrvatskoj udruzi revizora. Stečeno iskustvo koristi i danas za reviziju poslovnih operacija i temeljnih financijskih izvještaja. Kao iskusni voditelj kontrolinga, specijalizirala se u postavljanju i optimizaciji poslovnih procesa, izvještavanju i reviziji poslovanja. Uspješno pokrenula i razvila odjel kontrolinga u M SAN grupi d.o.o., implementirajući cjeloviti koncept kontrolinga i postavljajući temelje za operativne instrumente, internu regulativu, izvještaje i terminologiju, te unaprijedila analitičke i savjetodavne poslovne procese. Njezin profesionalni put obilježen je i izradom kompleksnih konsolidiranih financijskih izvještaja za velike korporacije.

 
 
 
PRIJAVNICA
300,00 EUR + PDV
 
NAČIN POHAĐANJA
 
POPUSTI
  • 5%
    za naše dosadašnje polaznike
  • 5%
    na višednevne edukacije za CFM Club članove
  • 10%
    na jednodnevne edukacije za CFM Club članove
  • 10%
    za 2 polaznika iz istog poduzeća
  • 15%
    za 3 i više polaznika iz istog poduzeća
  • *Popusti se ne zbrajaju te je prilikom prijave potrebno u polju „Napomena“ navesti osnovu po kojoj se ostvaruje mogući popust
 
IN-HOUSE EDUKACIJE

Postoji mogućnost organizacije In-house edukacije.
Kontaktirajte nas
za dodatne informacije i ponudu.

 
Sve edukacije
 Aktualne edukacije
Pogledajte/preuzmite PDF kalendar edukacija za 2024. godinu
 
 Kalendar edukacija za 2024. godinu