Strategic Plan Masterclass
Četvrtak, 08.02.2024. - Petak, 09.02.2024.
Zagreb
Utorak, 06.02.2024.
Napomena:
Zbog specifičnog načina izvođenja i osiguranja kvalitete, ova radionica će biti održana u 2 dana za maksimalno 14 polaznika na hrvatskom jeziku, a za in-house radionice održava se u 4 dana, a moguće je održavanje i na engleskom jeziku.
Opis i ciljevi
Strateški plan omogućava organizacijama postizanje efektivnosti u poslovanju i konzistentan nastup na tržištu tijekom dužeg vremenskog razdoblja. Strateški plan predstavlja svojevrsni predložak ponašanja / djelovanja organizacije, po čemu se razlikuje od svojih konkurenata, te potpomaže ostvarenje temeljnih ciljeva organizacije. Za smislenu praktičnu iskoristivost izrađenog strateškog okvira poslovanja nužno je osigurati njegovu realističnost kroz provedbu analize, implementacije i testiranja u poslovnoj praksi. Kvalitetan proces i izrada cjelovitog modela strateškog plana jednako je važan kao i način njegove implementacije i korištenja.
Modeliranje procesa strateškog planiranja
© Model strateškog planiranja Poslovne učinkovitosti
Kome je radionica namijenjena
Vlasnicima, menadžerima, kontrolerima, poslovnim analitičarima i svima kojima je od interesa bolje strateško usmjerenje i bolja operativna izvedba definiranih ciljeva na razini organizacije, organizacijskih jedinica, timova i pojedinaca.
Sadržaj i raspored radionice
1. DAN
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Važnost strateškog planiranja
- Efektivnost i efikasnost u poslovanju
- Interesi internih dionika (Stakeholders)
- Zajednička diskusija
10:30 - 10:45 Pauza za kavu
10:45 - 12:15 Strateška analiza poslovanja
- „Push“ vs. „Pull“ princip u poslovanju
- Eksterna i interna analiza poslovanja
- „PAŽ” – koncept za operacionalizaciju planskih inicijativa u praksi
- Zajednička diskusija
12:15 - 13:15 Pauza za ručak
13:15 - 14:45 Eksterna strateška analiza poslovanja
- PESTLE – odabrani analitički instrument
- Timska praktična vježba
14:45 - 15:00 Pauza za kavu
15:00 - 16:30 Interna strateška analiza poslovanja
- SWOT – odabrani analitički instrument
- Timska praktična vježba
2. DAN
09:00 - 10:30 Upravljačka piramida
- Vrijednosti, misija i vizija
- Poslovni model
- Strateški, operativni, timski i individualni ciljevi
- Zajednička diskusija
10:30 - 10:45 Pauza za kavu
10:45 - 12:15 Definiranje strateških ciljeva
- BSC perspektive: zaposlenici, procesi, kupci i financije
- Međuzavisnost među ciljevima i strateško mapiranje (Strategy Mapping)
- Uzročni nefinancijski ciljevi (Leading Indicators) i posljedični financijski ciljevi (Lagging Indicators)
- Timska praktična vježba
12:15 - 13:15 Pauza za ručak
13:15 - 14:45 Kaskadiranje strateških ciljeva
- Upravljačke, potporne i ključne funkcije
- Cjelovitost određenja ciljeva na razini poduzeća
- Timska praktična vježba
14:45 - 15:00 Pauza za kavu
15:00 - 16:30 Definiranje KPI-eva
- SMART princip
- Magični trokut kvalitete, vremena i troška
- Zajednička diskusija
Dr. sc. Mladen Meter je konzultant i direktor tvrtke Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje. Posjeduje višegodišnje iskustvo na rukovodećim pozicijama u međunarodnim tvrtkama (Kaufland, Generali, Basler), a trenutačno radi samostalno i s renomiranim inozemnim partnerima na brojnim projektima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Magistrirao je 2005. na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, 2006. završio je Controlling Stufenprogramm na austrijskom Controller Institutu u Beču te položio ispit za diplomiranog financijskog kontrolera, a 2012. je doktorirao na Ekonomskom fakultetu u Splitu. Također se školovao na poslovnoj školi IEDC Bled School of Management i na Horváth Akademie u Njemačkoj. Međunarodno je certificirani HICHERT®IBCS konzultant i trener te certificirani konzultant partner za IBCS certificirana informatička rješenja za izradu profesionalnih poslovnih izvještaja i prezentacija prema HICHERT®IBCS standardima. Pripremio je međunarodne kontroling standarde za Hrvatsku te je kao jedini suradnik koji nije iz njemačkog govornog područja bio član međunarodnog projekta (Njemačka, Švicarska, Austrija, Hrvatska) za prepoznavanje i poboljšanje kontroling standarda u poslovnoj praksi poduzeća. Također je jedini koautor, koji nije iz njemačkog govornog područja, međunarodnih standarda kontrolinga „Standards im Controlling“ (njemačko izdanje) i knjige „Organisation des Controllings”, „Vodič za projekt implementacije kontrolinga” (njemačko izdanje). Autor je brojnih certificiranih edukacijskih programa za kontroling, financije i menadžment te urednik časopisa za poslovnu praksu „Kontroling, financije i menadžment“ i knjiga „Najnoviji trendovi u kontrolingu“, „Instrumenti kontrolinga“ „Menadžment i kontroling“. Voditelj je radne grupe ICV Croatian Adriatic Region, međunarodne udruge kontrolera ICV – Internationaler Controller Verein, koja je regionalno orijentirana i fokusirana na teme poboljšanja i postizanja izvrsnosti u poslovanju poduzeća različitih industrija. Ovlašteni je interni revizor za banke, financijske institucije i informacijske sustave te certificirani konzultant Mreže konzultanata HAMAG-BICRO-a za područja: poslovnog planiranja, financija, organizacije i poslovnog upravljanja. Lokalni je konzultant Europske banke za obnovu i razvoj – EBRD. Nositelj je međunarodnog certifikata LEGO® SERIOUS PLAY® Facilitatora, čijom metodologijom se na profesionalan način rješavaju konkretni poslovni izazovi na sustavan, uključiv, zanimljiv i zabavan način, kao i međunarodnog certifikata Certified OKR Practitioner (C-OKRP)™ izdanog od strane OKR International koji je svjetski lider u OKR implementaciji, coachingu i edukaciji. Veći broj godina je kao viši predavač predavao na AACSB akreditiranoj poslovnoj školi, a među brojnim fakultetima i poslovnim školama predaje i u Njemačkoj na ESB Business School u Reutlingenu i CBS International Business School u Mainzu. Također vrlo često predaje na otvorenim i in-house edukacijama u Hrvatskoj i inozemstvu.
„Potreba izrade strateškog i operativnog plana je bila nužna s obzirom da je tijekom kriznih godina zanemarena, a u poslovanju se fokus stavio prvenstveno na redovno poslovanje s krajnjim ciljem održavanja tekućeg poslovanja.
Inicijativa kreiranja korporativne strategije u suradnji s tvrtkom Poslovna učinkovitost d.o.o. specijaliziranom za poslovno savjetovanje u području kontrolinga, financija i menadžmenta pokazala se kao dobra odluka.
Naime, samo šest mjeseci nakon početka projekta, odnosno tri mjeseca od početka primjene rezultata projekta, bili su jasno vidljivi pomaci u poslovanju, koji su se konkretno manifestirali u broju i kvaliteti ugovorenih poslova te urednosti planiranja i praćenja realizacije, što nam je ponovno dalo vjeru u visoko ispunjenje postavljenih ciljeva poslovanja.“
Bojan Horvačić, Predsjednik Uprave, Tehnika d.d.
Tomislav Bronić, Član Uprave, Tehnika d.d.
„Connecto Mare kao uspješno poduzeće našlo se na prekretnici svog poslovanja pa smo željeli izdefinirati novi smjer za dosadašnji načina vođenja.
Sukladno tome odlučili smo se za definiranje strateških ciljeva i uvođenje KPI-eva.
U tome nam je najviše nedostajala stručna ruka da upravlja cjelokupnim procesom; od definiranja projektnih ciljeva do same njihove implementacije. U projektu smo prvo utvrdili postojeće stanje, postavili ciljeve projekta i implementirali projekt u svakodnevno poslovanje.
Poslovati s Dr. Mladenom Meterom i Poslovnom učinkovitosti bila je prava odluka.“
Ilija Jukić, Direktor, Connecto Mare d.o.o.
„U suradnji sa Poslovnom učinkovitosti započeli smo naše putovanje kroz preoblikovanje strateškog planiranja.
Kroz niz kvalitetno pripremljenih i izvrsno vođenih radionica imali smo prilike bolje se upoznati, učiti, otvarati se za druge perspektive i tako postaviti temelje za kvalitetnije promišljanje vlastitih ciljeva na čemu i danas zasnivamo svaki razgovor o strategiji.
Tim Poslovne učinkovitosti bio nam je podrška u cijelom tom procesu, a i danas im se rado obraćamo za savjet i mišljenje.“
Ivana Kalanj, Voditeljica financija i kontrolinga, Serengeti d.o.o.
„Zahvaljujemo Dr. Mladenu Meteru koji nas je vodio na našem intelektualnom putovanju uvođenja “Uravnotežene tablice rezultata” koja je postala osnovni upravljački sustav našeg poduzeća. Nagla evolucija modela Balanced Scorecarda donijela nam je u kratkom vremenu ogromne rezultate u svim perspektivama te poboljšala prijelaz sustava iz mjernog u upravljački.“
Krešimir Vukorepa, Direktor, Kontrol biro d.o.o.
„Radionica je ispunila očekivanja najviše zbog iznošenja primjera iz prakse sudionika i predavača.“
Ana Levarda, Direktor financija, Croatia poliklinika
„Radionica donosi osnovne uvide u implementaciju strategije uz korisne primjere iz prakse.“
Gordana Buturajac, Direktor kontrolinga, Zagrebački holding d.o.o.
„Sve pohvale za predavača dr. Metera i za sadržaj radionice.“
Marin Pranjić, Direktor sektora financija i računovodstva, HBOR