Osnove upravljanja projektima
Utorak, 09.09.2025. - Srijeda, 10.09.2025.
Zagreb
Četvrtak, 04.09.2025.
Opis:
Razvojem poslovanja svaka tvrtka prepoznaje važnost efikasnog upravljanja projektima pokrenutim u cilju ostvarenja svojih strateških ciljeva. Zadnjih se godina u prosjeku jedna petina svjetskog BDP-a ulaže u projekte u gotovo svim industrijama što ukazuje na potrebu izgradnje vještina upravljanja projektima i razumijevanja životnog ciklusa projekata – način iniciranja, pripreme, realizacije te zaključivanja projekata. Važnost voditelja projekata, vještina preciznog identificiranja ciljeva i ključnih aktivnosti te razumijevanje što tvrtka želi projektima postići – koju poziciju i kakav odgovor na zahtjeve tržišta, je sve više prepoznata od strane upravljačkih struktura tvrtki. Stoga ne čudi da upravljanje projektima postaje jedna od ključnih vještina i za poduzetnike i za ključne korporativne djelatnike.
Ciljevi:
Osnovni seminar daje uvid u komponente projektnog menadžmenta i kako se one mogu koristiti za realizaciju poduzetničkih i korporativnih pothvata na troškovno učinkovit način. Program edukacije na konkretnim i realnim primjerima polaznicima pomaže razumjeti da upravljanje projektima ne znači samo isporučiti projekt na vrijeme već uključuje i upravljanje troškovima, promjenama i rizicima i nadgledanje drugih aspekata projekta.
Metode rada:
Edukacije će polaznicima pružiti znanja, smjernice i praktične savjete kako izgraditi/unaprijediti vještine postizanja rezultata koji odgovaraju unaprijed definiranoj kvaliteti, ciljevima i planovima. Nakon edukacije će polaznici znati utvrditi projektne aktivnosti, postaviti prioritete aktivnosti u okviru planiranja troškova, rokova i resursa projekta, naučiti jednostavne tehnike upravljanja promjenama i rizicima te prepoznati i dodijeliti uloge kod izvođenja projekta.
Kome je namijenjena:
Svima koji su novi u projektima i upravljanju istima (projektni menadžment), ali i polaznicima koji žele osvježiti osnovna znanja o upravljanju projektima.
SADRŽAJ I RASPORED
1. DAN
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Osnove postavke upravljanja projektima
- Što je projekt?
- Što je upravljanje projektima?
- Proces tj. Projekt
- Životni ciklus upravljanja projektima
- Povijest upravljanja projektima te životni ciklus upravljanja projektima
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Faza inicijacije (pokretanja) projekata
- Uspostava tima
- Dugoročni i kratkoročni ciljevi
- Okvirna procjena vremena i troškova
- Savjeti kod pokretanja projekta
- Priprema i prezentacija projektne povelje – Project Charter (grupni rad, diskusija)
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Faza planiranja projekta I.
- Precizno definiranje opsega projekta
- Organiziranje tima – ovlasti i obveze
- Izrada i prezentacija work breakdown structure – WBS (grupni rad, diskusija)
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Faza planiranja projekta II.
- Mrežni dijagrami
- Uspostava aktivnosti
- Analiza ovisnosti
- Procjena trajanja i troškova
- Metoda kritičnog puta (individualni rad, diskusija)
2. DAN
09:00 - 10:30 Faza planiranja projekta III.
- Prepoznavanje i upravljanje rizicima
- Analiza rizika
- Praćenje i kontrola rizika
- Priprema plana upravljanja rizicima (grupni rad, kreativne tehnike razmišljanja, diskusija)
10:00 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Faza planiranja projekta IV.
- Planiranje komunikacije i distribucije informacija
- Savjeti za efikasne projektne sastanke
- Rješavanje konflikata
- Proces planiranja kvalitete, osiguranje kvalitete i kontrola procesa (grupni rad, diskusija)
- Faza implementacije
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Ispunjavanje zadanih rokova, dugoročnih i kratkoročnih ciljeva
- Kontrola projekta
- Upravljanje promjenama
- Izvještavanje, upravljanje resursima
- Prilagodba projekta na promjenu (grupna vježba, diskusija)
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Faza zatvaranja projekta
- Završavanje razvojnih aktivnosti
- Operativno prihvaćanje
- Edukacija korisnika
- Primopredaja proizvoda / usluge i zatvaranje ugovora
- Dokumentiranje iskustava za iduće projekte (grupna vježba, diskusija)
Mr. sc. Tonći Jelić, svoju je karijeru započeo u procesnoj, a nastavio u financijskoj industriji te industriji zaštite okoliša. Znanje je stjecao u međunarodnim osiguravateljima: u Generali osiguranju, Osiguranju Zagreb/Basler osiguranju te Merkur osiguranju kao član Uprave, direktor raznih sektora i voditelj odjela uz članstvo u raznim stručnim odborima. Fokusi dosadašnjeg rada su ustrojavanje osiguravateljnih operativnih procesa uz uvođenje ključnih pokazatelja poslovanja, implementacija potrebnih kontrola te strateško i operativno planiranje i izvješćivanje. U središtu poslovnog interesa je kontroling proizvoda - mjerenje procesa obrade poslovnih slučajeva te upravljanje projektima. Projektno iskustvo je vezano uz vođenje projekta osnivanja osiguravatelja, uvođenje novih proizvoda u portfelj kompanija te sudjelovanje u spajanju više poduzeća u jedno. Posljednji projekti su obuhvaćali reinženjering poslovnih operativnih procesa nakon spajanja više kompanija te reinženjering funkcionalnosti intraneta poduzeća temeljenog na Sharepoint platformi.