Datum i mjesto održavanja:
Četvrtak, 03.10.2024.  -  Petak, 04.10.2024.
Zagreb
Rok za prijavu:
Utorak, 01.10.2024.
 
Komunikacijske vještine

Opis:

Veliki broj problema u organizacijama, obiteljima i grupama nastaje zbog loše ili nedostatne komunikacije. Vjerojatno ste i sami u mnogo situacija izrekli nešto poput: ”Uopće ne slušaš što ti govorim!”, ili osvijestili da se neka problematična situacijama mogla izbjeći – samo da se o tome na vrijeme komuniciralo. Komunikacija zapravo predstavlja složeni proces prijenosa ili razmjene informacija između dvoje ili više ljudi. Ona postaje učinkovita, ako poruka od izvora/pošiljatelja do primatelja stigne sržno neizmijenjena, ako je on razumije i vjeruje joj te ako ispravno procijeni njenu važnost.

Ciljevi:

Osvijestiti kompleksnost komunikacijskog procesa i što sve utječe na uspješnost komunikacije te uvježbati aktivno slušanje, nedvosmisleno izražavanje s posebnim naglaskom na davanja povratne informacije (feedbacka), koji su osnova za građenje odnosa i postizanje dobrih poslovnih rezultata. 

Metode rada:

Metode rada uključuju interaktivnI pristup, demonstracije, učenje po modelu i učenje temeljeno na iznošenju osobnog iskustva, praktične vježbe, diskusije, individualni i grupni rad. Polaznici između termina treninga dobivaju zadatke kako bi u praksi uvježbavali usvojeno. Na početku idućeg termina radionice najprije se reflektiramo za zadatke koje su sudionici provodili u praksi.

Sadržaj i raspored

1. DAN

​08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Što je komunikacija?

  • Zašto komuniciramo?
  • Važnost komunikacije
  • Komunikacijska osmica - što je unutarnja reprezentacija i zašto je važna kao preduvjet dobre komunikacije

Praktične vježbe: “Direktorica” – osvještavanje prepreka u komunikaciji

10:30 - 10:45 Stanka za kavu 
​10:45 - 12:15 Koje su prepreke kvalitetne komunikacije?

  • Ulazni faktori - utjecaj percepcije (perceptivni kanali), emocija, generalizacija, iskustva
  • Vježbe za osvještavanje faktora koji oblikuju komunikaciju
  • Faktori obrade – projekcije, prerano zaključivanja

Praktične vježbe: «Činjenice ili predodžbe» - vježba za osvještavanje čestine projiciranja

12:15 - 13:15 Stanka za ručak
​13:15 - 14:45 Neverbalna komunikacija

  • Što sve spada u neverbalnu komunikaciju i najvažniji neverbalni znakovi
  • Paraverbalna komunikacija (važnost u telefonskoj komunikacije)
  • Utisak u komunikaciji
  • Fenomen “zrcaljenja”

Praktične vježbe: “Moj model” – modeliranje u području neverbalne i paraverbalne komunikacije

14:45 - 15:00 Stanka za kavu
​15:00 - 16:30 Komunikacijski šumovi

  • Vježbe za osvještavanje šumova u komunikaciji (distorzija, brisanje, poopćavanje)
  • Aktivno slušanje
  • Karakteristike aktivnog slušanja vs. pasivno slušanje

Praktične vježbe: “Daj mi uputu”; TAS upitnik - vježbe za osvještavanje važnosti aktivnog slušanja.

2. DAN

09:00 - 10:30 Temeljne pretpostavke uspješne komunikacije

  • Načelo jasnoće i jednostavnosti
  • Korištenje prostora kao komunikacijskog medija
  • Perceptivni stilovi: načini razmišljanja, primanja i davanja informacije

 Praktične vježbe: «VAK tablica» - detektiranje i pristup različitim perceptivnim stilovima

10:30 - 10:45 Pauza za kavu 
10:45 - 12:15 Što komuniciramo?

  • Poruka vs. Riječi
  • Što komuniciramo (želje vs. potrebe)
  • Hijerarhija potreba
  • Moć riječi i toksične riječi: kako ih izbjeći

Praktične vježbe: “Prepoznaj potrebu u podlozi” – prepoznavanje i komunikacija potreba

12:15 - 13:15 Stanka za ručak 
13:15 - 14:45 Kako do konstruktivne komunikacije i izbjegavanja konflikata

  • Nastanak i faze u razvoju konflikata
  • Kako izgraditi rapor (usklađivanje) – skladan i učinkovit odnos s kolegama na svim razinama
  • Fleksibilnost i kreativnost  u komunikaciji

Praktične vježbe: Svakodnevni primjeri konflikata i transformacija istih po NVC metodi

14:45 - 15:00 Stanka za kavu
​15:00 - 16:30 Komunikacijske uloge

  • Vrste komunikacijskih uloga
  • Karakteristični obrasci za pojedinu ulogu (ublaživač / optuživač / pametnjaković / ometalo)
  • Kako komunicirati s manipulatorom
  • Otvorena, direktna komunikacija

Praktične vježbe: “Konzilij” – vježba osvještavanja pojedinih uloga i njihovog utjecaje na komunikacijski proces

 
Boris Balent
 

Dr. sc. Boris Balent, magistar psihologije koji radi kao HR konzultant i sportski psiholog u području psihološke pripreme profesionalnih i vrhunskih sportaša i timova, te educiranju pojedinaca i organizacija. Predavao je komunikacijske vještine i psihološke tehnike na nekoliko fakulteta (FER, Hrvatski studiji, Kineziološki fakultet), a također je vanjski suradnik Univerze na Primorskem u Kopru, te University of Coventry u Velikoj Britaniji. U edukaciji je iz Kognitivno-bihevioralne terapije. Ima višegodišnje konzultantsko iskustvo u području upravljanja ljudskim potencijalima (odabir kadrova, psihologijska procjena zaposlenika i timova, uvođenje HR sustava i procesa, vođenje međunarodnih projekata, teambuilding, individualno savjetovanje (coaching), medijacija, provedba edukacijskih radionica (treninga), i dr.). Uz rad u području ljudskih potencijala, dugogodišnje iskustvo ima i u radu s vrhunskim sportašima i sportskim organizacijama (HOO, HOA, ZŠS, nogometni klubovi i dr.), te je predsjednik i voditelj tima Hrvatske asocijacije sportskih psihologa. Autor je dva priručnika: Uvod u psihologiju sporta i Psihološka znanja i alati u sportskoj praksi namijenjenim trenerima. Na poslijediplomskom doktorskom studiju na Kineziološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2020. godine je završio doktorski rad na temu Misaonog postava (mindset).

 
 
 
Sve edukacije
 Aktualne edukacije
Pogledajte/preuzmite PDF kalendar edukacija za 2024. godinu
 
 Kalendar edukacija za 2024. godinu