Financijski kontroling (upravljanje troškovima, likvidnost i novčani tokovi)
Četvrtak, 16.10.2025.
Zagreb
Ponedjeljak, 13.10.2025.
Opis:
U današnjim uvjetima poslovanja, koji su obilježeni sve prisutnijim krizama, ali i pritiscima konkurencije, nužno je još veću pažnju posvetiti analizi postojećeg načina poslovanja i iznalaženju učinkovitih mogućnosti za očuvanje ili povećanje postojeće vrijednosti poslovanja. Financijsko poslovanje, upravljanje likvidnošću i troškovima, u današnje vrijeme od iznimnog je značaja za osiguravanje kontinuiteta poslovanja poduzeća te donošenje adekvatnih poslovnih odluka.
Ciljevi:
Polaznici će se upoznati sa zadacima i organizacijom financijskog kontrolinga te kako osigurati likvidnost koja je troškovno optimalna i koja su obilježja modernih financijskih instrumenata. Kroz praktičnu vježbu polaznici će dobiti znanja kako upravljati novčanim ciklusom i novčanim tokovima. Također će se upoznati sa značajem i metodama upravljanja troškovima u praksi te na praktičnom primjeru klasificirat će i alocirati troškove te će naučiti upravljati troškovima koristeći metodu razdvajanja fiksnih i varijabilnih troškova.
Metode rada:
Polaznici će navedene sadržaje i vještine usvojiti kroz teorijsko predavanje, praktične vježbe, diskusiju, individualni i grupni rad s ostalim polaznicima i trenerom.
Kome je namijenjena:
Vlasnicima i menadžmentu poduzeća te specijalistima u kontrolingu, reviziji, financijama i računovodstvu.
SADRŽAJ I RASPORED
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Uvod u financijski kontroling
- Financije kao sastavni element poslovnih procesa
- Glavni procesi u financijama
- Koncepcija, ciljevi i mjere financijskog kontrolinga
Praktična vježba: Analiza kvalitete financijskog kontrolinga u poduzeću
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Upravljanje likvidnošću
- Optimizacija novčanog ciklusa
- Aktivno upravljanje obrtnim kapitalom (zalihe, potraživanja, obveze)
- Novčani tokovi poduzeća
- Vanjsko financiranje poslovanja
Praktična vježba: Izračun novčanog ciklusa poduzeća i izrada izvještaja o novčanim tokovima
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Značaj troškova u poslovanju
- Pojmovno određenje troškova
- Proces upravljanja troškovima
- Višedimenzionalni koncept upravljanja troškovima
Praktična vježba: Definiranje izvještajnog okvira za troškove
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Upravljanje troškovima u praksi
- Klasifikacija troškova
- Alokacija troškova
- Modeli upravljanja troškovima
- Analiza kontribucijske marže i točke pokrića
Ova specijalistička radionica je dio specijalističkog kontroling programa Kontroling akademija
Poslovna učinkovitost, certificiranog od strane International Group of Controlling.
Renata Domović dipl. oec., diplomirala je na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno je zaposlena kao konzultant za kontroling i financije u Poslovnoj učinkovitosti d.o.o.
Posjeduje višegodišnje iskustvo i opsežno znanje iz područja kontrolinga, računovodstva, financija i revizije, vođenja projekata, te financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja. Tijekom svoje karijere kontinuirano se stručno usavršavala i educirala, te je stekla certifikat ovlaštenog revizora pri Hrvatskoj udruzi revizora. Stečeno iskustvo koristi i danas za reviziju poslovnih operacija i temeljnih financijskih izvještaja. Kao iskusni voditelj kontrolinga, specijalizirala se u postavljanju i optimizaciji poslovnih procesa, izvještavanju i reviziji poslovanja. Uspješno pokrenula i razvila odjel kontrolinga u M SAN grupi d.o.o., implementirajući cjeloviti koncept kontrolinga i postavljajući temelje za operativne instrumente, internu regulativu, izvještaje i terminologiju, te unaprijedila analitičke i savjetodavne poslovne procese. Njezin profesionalni put obilježen je i izradom kompleksnih konsolidiranih financijskih izvještaja za velike korporacije.
"Definitivno preporučam jer je sve bitno na savršen način istaknuto. Puno jednostavnih izračuna a rezultati prikazuju vrijednosti koje su bitne za poduzeće."
Sanja Mikša
Alati Stuhne