[CAP - Controlling Advanced Program] Upravljanje ključnim pokazateljima poslovanja
Ponedjeljak, 28.10.2024. - Utorak, 29.10.2024.
Zagreb
Srijeda, 23.10.2024.
CERTIFICIRANI PROGRAM I RADIONICA
Moguće pojedinačno pohađanje
2. MODUL: Upravljanje ključnim pokazateljima poslovanja
Kako odabrati i uspješno implementirati ključne pokazatelje poslovanja (KPIs) za Vaše poduzeće
► Ciljevi i koristi
Tijekom ove edukacije naučit ćete kako odabrati, definirati i koristiti ključne pokazatelje poslovanja te sustave pokazatelja za upravljanje i izvještavanje o poslovanju poduzeća.
To će Vam omogućiti proaktivno djelovanje na temelju ključnih pokazatelja relevantnih za poduzeće odnosno određeno poslovno područje.
Na primjeru studije slučaja upoznat ćete s najvažnijim procesima i metodama za uspješnu implementaciju i bit ćete obučeni da iste implementirate i koristite u vlastitom poduzeću.
Edukacija traje od 9:00 – 16:30 sati te obuhvaća dvije 15-minutne pauze za kavu i 60-minutnu pauzu za ručak. U kotizaciju su uključeni svi materijali za praćenje programa i učenje, certifikat, ručak i osvježenja tijekom pauze.
► Sadržaj
- Značaj ključnih pokazatelja poslovanja u procesu upravljanja
- Pregled različitih vrsta pokazatelja: strateški vs. operativni, monetarni vs. nemonetarni, apsolutni vs. relativni pokazatelji
- Odabir i izračun ključnih pokazatelja poslovanja (KPIs) relevantnih za upravljanje poduzećem
- Pokazatelji i sustavi pokazatelja za upravljanje stvaranjem vrijednosti i strateškim usmjerenjem
- Upravljanje ključnim pokazateljima poslovanja: implementacija, korištenje i razvoj postojećeg sustava pokazatelja
1. DAN
08:30 - 09:00 Registracija i preuzimanje materijala
09:00 - 10:30 Značaj ključnih pokazatelja poslovanja u procesu upravljanja
- Pokazatelji poslovanja
- Sustavi pokazatelja
- Upravljanje pomoću sustava pokazatelja
Praktični primjeri:
Ciljni sustav kao preduvjet za sustav pokazatelja
Odabir primatelja pokazatelja
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Izgradnja sustava pokazatelja
- Kako treba uspostaviti kontroling pokazatelja?
- Utvrđivanje potreba za informacijama
- Kalendar izvještavanja i izvještajne strukture
- Kriteriji za određenje bitnih informacija za odlučivanje
- Kritični čimbenici primjene pokazatelja i sustava pokazatelja
Praktični primjeri:
Projekt izgradnje sustava pokazatelja
Lista za provjeru kvalitete sustava pokazatelja
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Pokazatelji iz financijskih izvještaja
- Sistematizacija monetarnih pokazatelja
- Ciljevi analize financijskih izvještaja pomoću pokazatelja
- Pokazatelji iz bilance, računa dobiti i gubitka i izvještaj o novčanom toku
Praktični primjeri: Pokazatelji analize financijskih izvještaja na primjeru Bayera, Lufthanse i Metroa
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Primjer najbolje prakse u korištenju pokazatelja
- Određenje vizije, strateških elemenata i strateških ciljeva
- Uspostavljanje principa upravljanja i izrada strateške mape
- Modeli upravljanja i ključni pokazatelji
Praktični primjeri: Uspostavljanje sustava pokazatelja u vlastitom poduzeću
2. DAN
09:00 - 10:30 Upravljanje poslovnim područjima pomoću pokazatelja I
- Vrste zadataka i međuzavisnosti u poslovnim područjima
- Pokazatelji u nabavi
- Pokazatelji u proizvodnji i logistici
- Pokazatelji u marketingu i prodaji
10:30 - 10:45 Stanka za kavu
10:45 - 12:15 Upravljanje poslovnim područjima pomoću pokazatelja II
- Pokazateji u ljudskim potencijalima
- Pokazatelji u istraživanju i razvoju
Praktični primjeri: Integracija pokazatelja različitih poslovnih područja u poduzeću
12:15 - 13:15 Stanka za ručak
13:15 - 14:45 Strateško upravljanje i upravljanje učinkom
- Povezanost strategije i poslovnog uspjeha poduzeća
- Upravljanje učinkom – od mjerenja do upravljanja
- Definiranje procesa strateškog upravljanja i upravljanja učinkom
Praktični primjeri: Kritični čimbenici strateškog upravljanja i upravljanja učinkom
14:45 - 15:00 Stanka za kavu
15:00 - 16:30 Strategy Maps i Balanced Scorecard – uzročno-posljedični odnosi
- Povezivanje strateških i operativnih ciljeva
- Hijerarhija ciljeva: dodijeljivanje ispravnih ciljeva ispravnim organizacijskim jedinicama
- Strateška provjera poslovnog modela
Praktični primjeri: Izrada Strategy Maps i Balanced Scorecard na primjeru iz prakse
Ova edukacija je dio programa CAP – Controlling Advanced Program kojeg zajednički certificiraju Horváth Akademie iz Njemačke i Poslovna učinkovitost.
Na edukaciju je moguće prijaviti se i pojedinačno, kao i in-house, čime se dobivaju 2 od ukupno 10 potrebnih bodova za pristupanje procesu certifikacije za Advanced Business Controller.
Dr. sc. Mladen Meter je konzultant i direktor tvrtke Poslovna učinkovitost d.o.o. za poslovno savjetovanje. Posjeduje višegodišnje iskustvo na rukovodećim pozicijama u međunarodnim tvrtkama (Kaufland, Generali, Basler), a trenutačno radi samostalno i s renomiranim inozemnim partnerima na brojnim projektima u Hrvatskoj i u inozemstvu. Magistrirao je 2005. na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, 2006. završio je Controlling Stufenprogramm na austrijskom Controller Institutu u Beču te položio ispit za diplomiranog financijskog kontrolera, a 2012. je doktorirao na Ekonomskom fakultetu u Splitu. Također se školovao na poslovnoj školi IEDC Bled School of Management i na Horváth Akademie u Njemačkoj. Međunarodno je certificirani HICHERT®IBCS konzultant i trener te certificirani konzultant partner za IBCS certificirana informatička rješenja za izradu profesionalnih poslovnih izvještaja i prezentacija prema HICHERT®IBCS standardima. Pripremio je međunarodne kontroling standarde za Hrvatsku te je kao jedini suradnik koji nije iz njemačkog govornog područja bio član međunarodnog projekta (Njemačka, Švicarska, Austrija, Hrvatska) za prepoznavanje i poboljšanje kontroling standarda u poslovnoj praksi poduzeća. Također je jedini koautor, koji nije iz njemačkog govornog područja, međunarodnih standarda kontrolinga „Standards im Controlling“ (njemačko izdanje) i knjige „Organisation des Controllings”, „Vodič za projekt implementacije kontrolinga” (njemačko izdanje). Autor je brojnih certificiranih edukacijskih programa za kontroling, financije i menadžment te urednik časopisa za poslovnu praksu „Kontroling, financije i menadžment“ i knjiga „Najnoviji trendovi u kontrolingu“, „Instrumenti kontrolinga“ „Menadžment i kontroling“. Voditelj je radne grupe ICV Croatian Adriatic Region, međunarodne udruge kontrolera ICV – Internationaler Controller Verein, koja je regionalno orijentirana i fokusirana na teme poboljšanja i postizanja izvrsnosti u poslovanju poduzeća različitih industrija. Ovlašteni je interni revizor za banke, financijske institucije i informacijske sustave te certificirani konzultant Mreže konzultanata HAMAG-BICRO-a za područja: poslovnog planiranja, financija, organizacije i poslovnog upravljanja. Lokalni je konzultant Europske banke za obnovu i razvoj – EBRD. Nositelj je međunarodnog certifikata LEGO® SERIOUS PLAY® Facilitatora, čijom metodologijom se na profesionalan način rješavaju konkretni poslovni izazovi na sustavan, uključiv, zanimljiv i zabavan način, kao i međunarodnog certifikata Certified OKR Practitioner (C-OKRP)™ izdanog od strane OKR International koji je svjetski lider u OKR implementaciji, coachingu i edukaciji. Veći broj godina je kao viši predavač predavao na AACSB akreditiranoj poslovnoj školi, a među brojnim fakultetima i poslovnim školama predaje i u Njemačkoj na ESB Business School u Reutlingenu i CBS International Business School u Mainzu. Također vrlo često predaje na otvorenim i in-house edukacijama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Mislim da bi društvo u državnom vlasništvu trebalo uvoditi praksu kvalitetnog postavljanja KPI-eva uz mjere poticanja produktivnosti i veće efikasnosti.
Ante Vranješ, član Uprave Društva
Jadrolinija
Odlično koncipirana edukacija u smislu teorijskog i praktičnog dijela.
Adriana Slijepčević, Voditelj kontrolinga
Gavrilović d.o.o.
Sažeto i stručno predstavljanje rješavanja izazova u modernom okruženju poduzeća.
Lidija Lončarić, Financijski knjigovođa
LPT d.o.o.
Radionica je vrlo korisna i lako primjenjiva u poslu uz dobru potporu menadžmenta. Praktični dio je najzanimljiviji i najkorisniji.
Marija Horvat, Komercijalni kontrolor
Zagrebačka pivovara d.o.o.
Radionica je odlična prilika za networking, sagledavanje teme iz šireg konteksta, razmjene iskustava te implementaciju u korist povećanja aktivnosti poduzeća i vlastitog doprinosa.
Marin Mikulić, Suradnik u kontrolingu
Auto Hrvatska d.d.
"Radionica je bila zanimljiva i korisna. Predavač je jasan, direktan, srdačan."
Ketrin Hrvatin, voditelj ureda i administracije
infoSIT d.o.o.